Avto > Testi
1398 ogledov

BMW serije 2 gran tourer po meri žene in moža

BMW serija2 gran tourer
1/29
Saša Despot
Glede na to, da BMW z enoprostorci nima izkušenj, je sedemsedežni gran tourer uspešna poživitev trga enoprostorcev, ki ob "stampedu“ križancev in športnih terencev ni v zavidljivem položaju. BMW sedemsedežnik nima konkurence v premium segmentu, a mora upravičiti visoko cena v primerjavi z odličnimi in uveljavljenimi enoprostorci kot sta ford c-max in VW touran.

Gran tourer ali v prevodu veliki enoprostorec je pri BMW oznaka za enoprostorca, ki lahko v kabini ponudi prevoz do sedmih oseb. Pri BMW serije 2 gran tourer bi se sicer lahko vprašali o smiselnosti poimenovanja. V dobesednem pomenu. Avtomobil je zelo prostoren za pet potnikov, šesti in sedmi sedež sta res le pomožna in še to ne za visoke najstnike, kaj šele odrasle potnike. Pa še dostop v tretjo sedežno vrsto je zahteven. Konkurenčni modeli, kot so C4 grand picasso, tudi aktualni grand scenic ali grand c-max so v tretji vrsti prostornejši.

Domačo nalogo so naredili

So pa pri BMW pred odločitvijo o proizvodnji petsedežnega BMW serije 2 active tourer in za dva sedeža večjega gran tourerja dobro naredili domačo nalogo. Na določenih področjih so izvirnejši od cenejših konkurentov z dolgoletnim stažom na trgu. Teh, mi jih imenujemo tudi x faktorji, oziroma posebnosti, ima Bavarec kar nekaj.

BMW serija2 gran tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Prvi je kar videz. Osnovne različice ne izstopajo v primerjavi z enoprostorci srednjega razreda. A, če kupec izbere športno opremo M s spojlerji, pragovi, in izbere še pravo barvo in atraktivna M platišča, v našem primeru modro, je možno na cesti izstopati tudi s takim BMW. Tako bo zadovoljen tudi mož, ki se mora ponavadi ukloniti ženi pri izbiri avtomobila - in enoprostorci so pri mamicah zaradi prostornosti v prtljažniku in višjega sedenja še vedno priljubljeni.

Na področju žarometov tudi v segmentu enoprostorcev postajajo standard led žarometi. A tudi tu BMW ponuja nekaj več, saj so prilagodljivi led žarometi odličen pripomoček, ne samo ponoči, tudi v slabem vremenu, pa še del serijse opreme našega testnega vozila so bili.

Električna prtljažna vrata niso več nič posebnega, jih je pa možno odpirati tudi z miglajem pod odbijač. So me pa mimoidoči malo čudno gledali, ko sem brcal pod avto. Na koncu sem se raje poslužil "daljinca".

So pa pri BMW dobro opravili nalogo z imenom prtljažnik. Nakladalni rob je nizek, „gadgetov“ je veliko, od mrežič, kljukic, 12 V priključkov. Na koncu prtljažnega dela je dvojno dno, kamor se pospravi mehak rolo, ko imamo postavljenih vseh sedem sedežev. S sedmimi sedeži je prtljažnik odmerjen le za prevoz dveh nahrbtnikov, na primer.

Drugo vrsto sedežev se podira s pomočjo pritiska na stikalo. To ponuja tudi novi scenic, ki ga pri nas pričakujemo v zadnjem delu leta. Druga in tretja vrsta sedežev se pospravi v ravno dno, pri čemer so v drugi vrsti sedeži ločeni, možno jih je podirati ločeno, tudi nagibati in vzdolžno pomikati. Na ta način lahko povečujemo prtljažni prostor, ali prostor za noge. Šibka točka sedežev v drugi vrsti je širina. Tam je dovolj prostora za dva otroška sedeža in nič več. V hrbtiščih obeh prednjih sedežev sta poklopljivi mizici, ki sta nastavljivi po višini. Prostora nad glavo je veliko tudi za visokorasle, prav tako je radodarno odmerjen prostor za kolena - kot zapisano za rame žal ne, na sredini je tudi "koleno", ki omejuje uporabnost sredinskega sedeža.

BMW serija2 gran tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW serija2 gran tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Spredaj pregleden, razvaja z obilo tehnike

Spredaj je v sedežih, ki sta po dolžini in globini nastavljiva ročno, zelo udobno. Hrbtni in ledveni del je možno prilagajati s pomočjo električnega stikala. Tudi sredinski naklon za roko ponuja uporaben predal. Mape formata A4 je možno spraviti v predal pred sopotnika. BMW serije 2 gran tourer je v potovalni kabini prvi ponudil nov dizajn, ki so ga skopirali tudi pri novi enici. Kombinacija samostoječega zaslona in vmesnika za upravljanje z zabavno-informacijskim sistemom je do zdaj najboljša kombinacija v avtomobilih, ki se jo v večini poslužujejo premium znamke. Drugi konkurenti tega ne ponujajo. To se mi zdi pomembna prednost premium Nemca pred konkurenco. Na zaslonu se prikazujejo podatki zelo dobre navigacije z vodenjem v slovenskem jeziku, tudi sicer so vsi ukazi, ki se izpisujejo na armaturni plošči, odlično prevedeni v slovenski jezik. Pod samodejno dvopodročno klimatsko napravo je še stikalo za nastavitve režima vožnje, od normalne, do ekološke in športne. Ta sistem ni poceni in ga sam ne bi izbral, razlike med režimi sicer so, a sem v 10 dneh večino časa uporabljal klasičen režim vožnje. Pri športnem načinu se spremenijo prestavna razmerja, občutek na prijetno odebeljenem športnem trikrakem volanu pa je tudi pri normalnem načinu odmerjen dobro.

Projekcijski zaslon za zgled

Head-up ali projekcijski zaslon je trend v nastajanju, tudi pri množičnih vozilih. V razredu enoprosotrcev pa je še precej eksotičen. BMW projektor ne projicira na tako veliko površino kot v večjih športnih terencih, a je projekcija dovolj velika, predvsem pa pregledna, v barvah. Slika je vedno dobro vidna, naj bo to v dežju, ponoči ali v soncu. Pred očmi voznika se projicirajo navigacijski podatki (korak za korakom), kamera na vetrobranskem steklu pa prepoznava prometne znake. To v vseh vremenskih pogojih BMW zmore odlično, hkrati pa sodeluje s podatki zbranimi v navigaciji. Tu so bili pri BMW šlampasti, saj ponekod, kjer je omejitev 70 km/h ali 90 km/h izpisuje omejitev hitrosti 40 km/h. Kamera prepoznava tudi stoječe ovire, bodisi avtomobile ali pešce, in to vozniku še pravočasno javi z veliko ikono rdečega avtomobila, hkrati pa ga na možnost trka opozori z glasnim piskom.

BMW serija2 gran tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Radarski tempomat se aktivira s pomočjo obvolanskih tipk. Občutljivost radarja enostavno nastavimo s pomočjo tipk, odvisno od tega, ali želimo, da vozilu pred nami sledi na večji ali manjši razdalji. Deluje zelo dobro in sam speljuje tudi v gneči ...

Ekonomičnost pred športnostjo

Oznaka 218d pomeni dvolitrski štirivaljni turbo motor z 110 kilovatov moči (150 KM), kateremu je za doplačilo namenjen osemstopenjski samodejni menjalnik. Večkrat opevani menjalnik je odličen, a prav enorpostorcu pristoji najmanj od vseh BMW modelov. To je najmanj dinamičen BMW, kar pa še zdaleč ne pomeni, da se ne pelje dobro. Pelje se zelo dobro, a ne bistveno bolje ali sploh kaj bolje kot C-max ali touran. Hkrati je športno podvozje zelo trdo. Pod zadnjico občutimo vsako malo večjo grbino ali luknjo, hrup podvozja pa se prenaša v potovalno kabino. Pričakoval bi več uporabnega navora, s čimer bi bil tudi sunek v hrbet pri odločnem pospeševanju v načinu šport konkretnejši. Vsekakor bi premislil o zmogljivejši različici 220d.

BMW serija2 gran tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW serija2 gran tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Povprečna poraba na testnem krogu (mešani cikel vožnje po predpisanih hitrostnih omejitvah) je bila 5,2 l plinskega olja na 100 kilometrov, ob dinamični vožnji še vedno pod sedmimi litri. V ovinkih ni nagibanja nič manj kot pri C-maxu, se je pa na testu slaloma dokaj hitro vklopil ESP, kar onemogoča najhitrejšo vožnjo pri zaprti cesti. Prilagodljivi štirikolesni pogon xDrive je zelo nevtralen, vklopi se le po potrebi, tudi zato poraba goriva ni bistveno višja, kot če bi izbrali model na sprednji pogon.

Za konec spet cena. Z vsemi dodatki, lepotnimi in tehničnimi, se konča pri skoraj 55 tisočakih. Pa tudi začetna cena takšnega modela je z dobrimi 33 tisočaki dosegljiva ožjemu krogu ljudi. A za temi bodo drugi vozniki obračali glave, predvsem pa se bodo vozili odlično. Če vam ni pomembna značka, premislite o veliko cenejši "ljudski“ konkurenci – navsezadnje so BMW pri snovanju active tourerja in gran tourerja služili tudi kot neka referenčna točka.

Podatki o  vozilu: (BMW 218d xDrive gran tourer)
Motor: štirivaljni, turbodizelski
Prostornina: 1.995 cm3
Najvišja moč: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrtljajih na min.
Navor: 330 Nm med 1.750 in 2.750 vrtljaji na min.
Poraba na testu: 5,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 133 g CO2/km
Zmogljivosti: 205 km/h, 8,9 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.556 x 1.800 x 1.641, medosna razdalja 2.780
Prtljažnik (v litrih): 468–1.510
Cena (v evrih): 33.850 (testni)/ 54.766 evrov (testni z dodatki)

Plusi: Videz, prilagodljiva notranjost, delovanje tehnike, poraba goriva;

Minusi: Cena, velikost sedežev v drugi sedežni vrsti;

Komentarjev 1
  • blueone 21:33 22.julij 2016.

    nič pretresljivega...cena pa zasoljena