Premijskih znamk ne povezujemo prav pogosto z avti za večjo družino, iz katerega lahko poskaka pet in več oseb. In pod tipične družinske avte - tukaj mislim tiste, pri katerih je druga vrsta sedežev zares družinska - ne uvrščamo prav pogosto takšnih s štirikolesnim pogonom in terenskimi zmogljivostmi. Obstajajo, seveda, pomislimo na Land Roverjevega discovery sporta, Volkswagnovega tiguana allspaca, Škodinega kodiaqa ali Seatovega tarraca. A res jih ni veliko, še posebej pa ne takšnih z vsemi premijskimi predispozicijami. Mercedes sicer ima dobro znani in čislani V razred, ki je namenjen večjim družinam in je lahko tudi 4x4, a tisto je še vedno kombi, medtem ko novi GLB orje ledino na področju prodajno vročih steakov - suvov.
GLB kot najbolj široko uporaben mercedes torej?
Gre za še enega člana zdaj že res velike družine, ki je zrasla na platformi najmanjšega A razreda. A GLB ni majhen avto, saj v dolžino zaradi podaljšane platforme meri kar 4,63 metra. Oziroma zgolj tri centimetre manj od modela GLC, s katerim Mercedes pri prodaji obvladuje razred srednjevelikih premium suvov. Po drugi strani pa je od zgoraj omenjenih neposrednih konkurentov od njega krajši le discovery sport, medtem ko je Volkswagnov trojec za skoraj decimeter daljši. Kar skratka pomeni, da GLB ohranja dovolj kompaktno obliko.
GLB je postaven avto, ki v živo in od vseh kotov mojstrsko meša oglato postavo karoserije z mehkimi prehodi. Bolj kot aktualnemu GLC je podoben nekdanjemu GLK, še več skupnih potez zunaj in znotraj pa vleče do slovitega G-ja, kot da želi opozoriti na svoje terenske atribute. Ima klasične strešne nosilce, kar se na žalost sliši pri avtocestni vožnji, a so po drugi strani precej prijaznejši za montažo strešnega tovora.
Samo podvozje blažijo spredaj tip mcphersonovega vzmetenja, zadaj pa večvodilno vpetje. Kot opcija so na ceniku tudi prilagodljivi blažilniki, nima pa avto opcije zračnega vzmetenja. Testni avto je bil opremljen z možnostjo prilagajanja vzmetenja, ki pa ne more povsem odpraviti njegove izvorne težave, še posebej če ga primerjamo z udobjem iz GLC - avto je razmeroma dolg, podvozje pa je namenjeno razredu okoli črke A. Zato skoraj 1,8 tone težek avto med vožnjo po ravnem in v ovinke deluje za nekaj odtenkov manj mirno in udobno kot smo vajeni od Mercedesovih suvov.
Notranjost avta je tipični mercedes zadnjega rodu z ugajajočim miksom tradicionalnega izgleda ravnih linij in okroglih elementov, v ozadju katerih je čutiti visoko tehnologijo, še posebej ob nalaganju opreme. Pri različici z najbolj priljubljeno opremo AMG se to odraža še s finimi, nenačičkanimi kombinacijami svetlih letvic in obrob v stilu aluminija, usnjem in sedeži v alkantari ter poudarjenimi šivi. Svojo vez s črko G pa neposredno izraža s terenskimi držali za prednja potnika. Nivo izdelave in počutja za volanom je na visokem nivoju, to je premijski avto.
Da Mercedes zna narediti avto za družine oziroma več potnikov, je zadnja leta dokazal že večkrat, spomnimo se le na razred B, a pri GLB je šel še kakšen korak dlje. V tem segmentu ne boste srečali veliko avtov, ki imajo vzdolžno premično zadnjo klop in ki že v drugi vrsti zaradi zasnove sedal nudijo dovolj prostora za tri otroke in tudi odrasle. Zaradi škatlaste oblike mu ni treba skopariti niti s prostorom za glave.
Tu pa je še tretja vrsta (opcija, 1.170 evrov), ki je primerna za otroke vsaj do najstniške dobe. Za silo torej tudi za večjo družino, v resnici pa bolj kot opcija začasnega prevoza dveh dodatnih mladeničev ali mladenk. Če sta sedeža lično zložena v ravno dno, je prtljažnika za 500 litrov. Prijazen trik omogoča, da je mogoče v ločen in vedno dosegljiv predal v dnu prtljažnika shraniti njegovo raztegljivo pokrivalo. Ob podrtih vseh naslonjalih je prostora za okoli 1.700 litrov.
Veliko navora in pogon za spolzke ceste
Testni avto je gnal dizel z oznako 220, ki je logična izbira zaradi svoje zaloge moči in navora ter učinkovitosti. Najbližjo alternativo sicer ponuja cenejši, a tudi manj zmogljivi 200 d. Pri močnejši različici štirivaljnika pride v ospredje predvsem bogat navor, ki ga na vsa štiri kolesa prenaša hitri osemstopenjski avtomatski menjalnik. Pospešek avta je prav športen, zato je speljevanje in vožnja po različnih cestah udobno, po drugi strani se zadovolji že z okoli 6,5 litri goriva.
Že omenjeni 4x4 poskrbi za samozavest tudi v bolj spolzkih razmerah in vožnjo po slabših poteh, še posebej če mu kupec nameni doplačljivi off-road tehnični paket, ki vsebuje nekaj dodatne zaščite karoserije, prilagojeno delovanje elektronike, kamer in radarja, asistenta za speljevanje in spuščanje v strmini ...
Stalni vožnji izven poti pa vseeno ni namenjen, saj je medosna razdalja prilično velika, odmik od tal pa nič posebnega, da ne omenjamo 20-palčnih cestnih koles.
Asistenca in digitalnost večinoma kot vzor za posnemanje
Že dobro znani multimedijski sistem MBUX v GLB opravlja svoje delo z odliko. Treba se je nekolikanj navaditi številnih funkcij in možnosti prilagoditev. Glede funkcij, ki v primerjavi s konkurenco še vedno štrlijo iz povprečja, je povezljivo delovanje svetlobe, zvoka in masaže (opcija), obogatena resničnost pri navigacijskem vodenju vodenju in možnosti zvočnega upravljanja s številnimi funkcijami. Tudi v GLB tako kot v ostalih novih mercedesih imamo le USB-C priklop za telefon in ostale naprave, zato trgovina s tovrstnimi adapterji za klasični USB bržkone cveti, saj dejanske vrednosti te odločitve v tem hipu še ni občutiti.
O asistenčnih sistemih predvsem vse dobro, vidi se, da so inženirji med razvojem imeli postulata udobja in nevsiljive pomoči za glavni vodili. Je pa treba v raznih nastavitvah prilagoditi delovanje tega ali onega, saj bo na primer parkirni asistent sicer deloval preveč "tečno."
GLB je bil narejen, da premeša karte med manjšimi do srednje velikimi suvi, še posebej med bolj družinskimi kupci. To bo gotovo pomagalo k pomlajevanju lastnikov znamke, hkrati pa se utegne zgoditi tudi, da bo nekoliko načel prodajni primat svojega ne tako večjega brata, a kar nekaj tisočakov dražjega GLC. Na drugi strani pa je GLB cenovno le slaba dva tisočaka višje od manjšega in bolj modno skrojenega GLA.
GLB 220 d s 4MATIC pogonom stane 43.860 evrov. Testni avto je imel ogromno dodatne opreme, ki je dvignila končno ceno precej nad izhodišče. Med bolj smiselnimi doplačili so gotovo AMG line paket, Baumester ozvočenje, 360-stopinjski pogled kamer in tehnični paket, ki med drugim vključuje izvrstne prilagodljive LED žaromete.
Podatki o vozilu (mercedes-benz GLB 220 d 4MATIC)
Motor: 1.950 cm3, dizel
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.600 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.634 × 1.834 × 1.658, medosna razdalja 2.829
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 152 g/km
Zmogljivosti: 217 km/h, 7,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 43.860
Konkurenti: VW tiguan allspace, land rover discovery sport, škoda kodiaq, mercedes-benz GLC, ...
PLUSI: videz, družinska uporabnost, motor, menjalnik, napredna tehnologija.
MINUSI: manj gladka vožnja, občutljivi parkirni asistent.
Bomo še počakali 4 leta, ko ne bo več dodatne opreme, ampak bo vsa standardna, vsaj tak pravi EU