Dobra stara ročna zavora je v avtomobilih vse bolj redka, saj so jo v večini avtomobilov nadomestile električne parkirne zavore. Hkrati je ročico ročne zavore ali pedal v kabini nadomestilo majhno stikalo, ki je označeno s simbolom za parkirno zavoro in je običajno na sredinskem grebenu poleg ročice menjalnika.
Električna parkirna zavora opravlja vse funkcije klasične ročne zavore. Med postankom ali parkiranjem zavre zadnja kolesa, včasih pa tudi sprednja in prepreči, da bi avtomobil nenadzorovano speljal. Voznik lahko to funkcijo parkirne zavore aktivira s pritiskom na gumb, največkrat pa se vključi kar samodejno.
Večina voznikov pa ne ve, da ima stikalo parkirne zavore še eno zelo pomembno funkcijo. Sodobna elektromehanična parkirna zavora ima tudi zasilno funkcijo, ki jo voznik lahko aktivira v kritičnih situacijah. Če voznik namreč parkirno zavoro aktivira med vožnjo, sistem to razume kot zaviranje v sili in izvede potrebne ukrepe.
Da bi preprečil blokado zadnjih koles in morebitni zdrs avtomobila, sistem v tem primeru periodično s pomočjo sistemov ABS in ESP do končnega postanka vozila izvaja zaviranje vseh štirih koles, s čimer mu zagotovi maksimalno stabilnost in varnost. V nekaterih avtomobilih se hkrati vključijo tudi štiri utripalke, ki na nevarnost opozarjajo druge udeležence prometa.
Poznavanje te funkcije lahko v nevarnih situacijah celo reši življenje potnikov. Funkcija ni na voljo le vozniku, ampak tudi potnikom, ki jo lahko uporabijo denimo v primeru, ko voznik nenadoma izgubi zavest.
Dodatna funkcija stikala parkirne zavore je torej lahko zelo dober pripomoček v kritičnih situacijah, Kljub temu ni gotovo, da jo imajo prav vsi avtomobili, zato si je o tem, če jo vaš avtomobil ima, dobro pozanimati v navodilih za uporabo vozila, ki bi jih tako ali tako moral prebrati vsak novi lastnik avtomobila.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲