Danes, ko je vse več avtomobilov opremljenih z električnimi parkirnimi zavorami, ki se večinoma zategnejo samodejno, in ko je v njih vse več tudi samodejnih menjalnikov s programom za parkiranje »P«, to vprašanje nima več takšnega pomena kot nekoč. A kljub temu še vedno velja za tiste avtomobile, ki še imajo klasično mehansko ročno zavoro. Je torej parkirani avtomobil bolje pustiti v prvi prestavi ali pa je dobro, da poleg tega zategnete še ročno zavoro?
Nekateri vozniki se bojijo, da bodo s tem, ko bodo avtomobil pustili v prvi prestavi, brez potrebe obremenili menjalnik. Razloga za takšno bojazen ni, saj je menjalnik robusten sklop, ki zdrži še kaj več od zgolj zadrževanja avtomobila na mestu. Puščanje menjalnika v prestavi je še posebno pomembno pri starejših avtomobilih, kjer zanesljivost ročne zavore ni več zajamčena. Če ta popusti, menjalnik pa je v nevtralni prestavi, lahko avtomobil krene z mesta in povzroči veliko škode.
Ročno zavoro uporabite!
Vendar pa v vsakem primeru velja zategniti tudi ročno zavoro. Razlog za to sta dva. Avtomobil, ki je ustavljen s prvo prestavo, se še vedno lahko premika. Sicer se to lahko zgodi največ za nekaj centimetrov, vendar je včasih dovolj za povzročitev nepotrebnih sitnosti. Če je ročna zavora zategnjena, bo avtomobil ostal na mestu. Drugi pa je ta, da v primeru, ko ročna zavora med postankom vozila ni zategnjena, korozijski procesi hitreje potekajo in bo prej potrebno popravilo.
Vendar pa ostajajo situacije, ko ročne zavore kljub temu ni dobro zategniti. Takšen primer je denimo pozimi, če je avtomobil že starejši in se voznik boji, da bo ročna zavora zamrznila in ne bo mogel speljati. Ročni zavori se je dobro odpovedati tudi v primeru, ko bo avtomobil dolgo stal na mestu. Zategovanje ročne zavore smisel izgubi tudi, ko je njeno delovanje ohlapno ali sploh ne deluje, kar se pogosto zgodi predvsem v starejših avtomobilih. Seveda pa je v tem primeru čimprej potrebno tudi popravilo ročne zavore. V skrajnem primeru pa seveda pomaga tudi najstarejše sredstvo za zadrževanje vozila na mestu: zagozde pod kolesi, tudi v obliki običajnega malo večjega kamna.
Nasvet mehanika
Po mnenju o vožnji pri nizkih vrtljajih smo vprašali tudi Žana Umka, ki je leta 2019 kot zadnji osvojil naslov mehanika leta. Umek meni, da je v primeru, ko avtomobil stoji na ravnem, predvsem pozimi bolje, če voznik ne zategne ročne zavore. S tem predvsem prepreči, da bi zavore »zamrznile«. Tudi če je na videz vse v redu in avtomobil spelje, lahko ploščice in koluti (oziroma boben in čeljusti) ostanejo vsaj malo v stiku. In če ostanejo v stiku, lahko pride do pregrevanja zavor, kar pa ni dobro za njihovo obrabo in učinkovitost delovanja. Poleti takšnih težav načeloma ni.
Drugače je, če avtomobil stoji na klancu, dodaja Umek. Tedaj je ročno zavoro pač treba uporabiti, da avtomobil zares ostane na mestu. Če se namreč kljub temu, da je menjalnik v prvi, avtomobil malce premakne, se bo zaradi lastnega navora gotovo premikal naprej. Umek dodaja, da je, če avtomobil stoji s prednjim delom navzdol, mogoče bolje dati v vzvratno prestavo, vendar pravega recepta za takšne situacije dejansko ni. Umek doda, da je na klancu v vsakem primeru bolje ročno zavoro zategniti. Če je ne bomo mogli odpustiti, bo pač avtomobil ostal »zariban« na mestu, v nasprotnem primeru pa lahko pride do nevarne situacije.
Vsekakor še vedno velja nasvet, da na klancu, če avtomobil gleda navzgor, prednja kolesa zasukamo stran od pločnika, če pa gleda navzdol, pa proti pločniku, saj ga bo robnik v takšnem primeru zelo verjetno zadržal na mestu.
Dobrodošli v najboljši intimni klub - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m