Ponovimo: tokrat smo si na PRIMA testu podrobno ogledali pet premijski križancev segmenta C: volvo XC40, audiQ3, BMW X1, mercedes-benz GLA in lexus UX.
Splošna ugotovitev je bila, da proizvajalci do razvoja vstopnih premijskih križancev pristopajo precej različno. BMW X1 in audi Q3 sta denimo v veliko pogledih le kompaktnejši različici večjih modelov, Daimler pa je pri mercedesu-benzu GLA izraz »premijski« razumel zelo ohlapno, saj smo v notranjosti odkrili tršo in tanjšo na prstne odtise občutljivo plastiko in zaslišali tudi kakšnega črička.
Udobje in nastavljivost sprednjih sedežev sta pri večini tekmecev odlična, zadnje klopi pa z izjemo utesnjenega lexusa večinoma ponujajo dovolj prostora. A pri nekaterih modelih tudi s kompromisi. Zadnja klop BMW-ja X1 ima denimo kratek sedalni del in precej pokončno naslonjalo. Nameščanje otroških sedežev tokrat ni bilo problematično, saj so bili sedeži v vseh avtomobilih opremljeni z lepo dostopnimi pritrdišči s pokrovčki.
Različni pristopi
Odlagalnih prostorov je v vseh tekmecih dovolj in tudi v oblogah vrat je bilo dovolj prostora za veliko plastenko. Morda z manjšo izjemo lexusa, v katerem je ta šla v predal bolj na silo. Tudi veliki zaprti predali pod naslonjalom za roko na sredinskem grebenu so serijski v vseh avtomobilih.
Tudi ko gre za ergonomijo, imajo znamke različne pristope. V audiju in volvu smo tako denimo sedli v popolnoma digitalizirano okolje, v lexusu in BMW-ju pa je bilo okolje še zelo analogno. Med njih se je vrinil mercedes-benz z velikima digitalnima zaslonoma in drsno ploščico z bližnjicami ter precej zapletenim upravljanjem na volanskem obroču.
Poleg uradnih podatkov v litrih se uporabnost prtljažnega prostora seveda pokaže s praktičnim zlaganjem predmetov, kar smo preverili s torbami in kovčki različnih velikosti. Bolj natančno: uporabili smo eno veliko torbo in štiri manjše kovčke. Slednjih bi šlo v nekatere prtljažnike tudi več, kar smo ustrezno izmerili. Upoštevali smo – kjer je bilo to možno - tudi razpoložljiv prostor z dnom v višjem položaju in prostor do police. Prav tako pa tudi prostornost prtljažnika, ko je zadnja klop potisnjena nazaj in pušča dovolj prostora tudi za sedenje potnikov.
Največji ni nujno najbolj prostoren
Volvov prtljažnik sicer po uradni prostornini, izmerjeni v litrih, ni bil največji, a je bilo vanj mogoče zložiti največ prtljage. To kaže, da uradno izmerjenim podatkom ni vedno mogoče povsem zaupati, saj je veliko odvisno tudi od same oblike prtljažnika. V volva bi tako lahko zložili 1 veliko torbo in 5 do 7 majhnih kovčkov. Volvu sledita audi in BMW, ki lahko oba pogoltneta veliko torbo in 4 do 6 majhnih kovčkov, tema sledi mercedes-benz z možnostjo prevoza velike torbe in dveh do petih majhnih kovčkov, na zadnjem mestu pa je lexus, v katerem poleg velike torbe ostane dovolj prostora le še za največ dva majhna kovčka.
V lexus kot edinem tekmecu tudi nismo našli odprtine za smuči niti dvojnega dna. Prostor pod podom, če je ta v višjem položaju, se je v mercedesu-benzu izkazal za skoraj neuporabnega, saj gredo vanj le drobnarije, lexus pa ima precej velikega a slabo razdeljenega. V volvovem prtljažniku je ta prostor sicer pravilnih oblik a plitev, v audiju in BMW-ju pa pod dvojnim dnom najdemo zelo uporabni vdolbini, ki sta globoki in pravilnih oblik.
V prtljažnikih vseh tekmecev smo našli tudi različne kljukice za obešanje vrečk. Ko gre za stranske predale, jih mercedes-benz sploh nima, najboljši, globoki in pokriti, so v lexusu, zelo uporabni pa tudi v BMW-ju. Audijevi so precej plitvi a uporabni, volvovi pa ozki in globoki. Vsi razen mercedesa-benza so opremljeni tudi z 12-voltno vtičnico.
Zlaganje naslonjal je najbolje urejeno v lexusu, v katerem je prtljažnik pokrit s praktično mehko polico. V mercedesu-benzu in volvu je zlaganje in postavljanje klopi preprosto in možno zgolj s kretnjo ene roke, v audiju in BMW-ju pa je zlaganje zadnjega naslonjala najmanj praktično in zahteva uporabo obeh rok. Imata pa oba modela nastavljiv naklon naslonjala zadnje klopi in vzdolžno pomično klop. Lexusov povečani prtljažnik edini nima ravnega dna.
Audi Q3
Audi Q3 razpolaga z največjim in tudi po centimetrih najvišjim prtljažnikom, poleg tega pa ima tudi najširšo odprtino za nalaganje. Zadnja klop je vzdolžno pomična, vendar pa zlaganje naslanjala poteka nerodno s pomočjo zanke. Tudi prostor pod dvojnim dnom je precej neuporaben. Pred koleni potnikov na zadnji klopi ostane osem centimetrov, glavam pa 6,5 centimetra. Med otroškima sedežema ostane 26 centimetrov prostora.
BMW X1
BMW X1 ima velik prtljažnik z veliko prostora pod dvojnim dnom. Zadnja klop je vzdolžno pomična, vendar pa zlaganje naslonjala tudi tu poteka nerodno s pomočjo zanke. Pred koleni potnikov na zadnji klopi sicer ostane dvanajst centimetrov, glavam pa devet centimetrov. Med otroškima sedežema ostane 25 centimetrov prostora.
Lexus UX
Lexusov prtljažnik je v primerjavi najmanjši in tudi najmanj uporaben. Ima tudi visok nakladalni rob in nima odprtine za smuči. Po drugi strani je zlaganje naslonjala najbolj udobno, lepo obdelani in pokriti pa so tudi stranski predali. Pred koleni potnikov na zadnji klopi ostaneta dva centimetra, glavam pa 5,5 centimetra. Med otroškima sedežema ostane 22 centimetrov prostora.
Mercedes-benz GLA
Mercedes-benz GLA ima solidno velik in uporaben prtljažnik z najnižjim nakladalnim robom v primerjavi. Zlaganje naslonjala zadnje klopi je udobno, prostor pod dvojnim dnom pa precej neuporaben. Stranskih predalov sploh ni. Mercedes-benz je tudi edini brez 12-voltne vtičnice. Pred koleni potnikov na zadnji klopi ostane enajst centimetrov, glavam pa sedem centimetrov. Med otroškima sedežema ostane 27 centimetrov prostora.
Volvo XC40
Volvov prtljažnik je uradno manjši od BMW-jevega in audijevega, vendar je v praksi zaradi pravilnih oblik šlo vanj največ prtljage. Uporaben je tudi prostor pod dvojnim dnom, zalaganje naslonjala pa udobno. Odprtina prtljažnika je najožja v primerjavi. Pred koleni potnikov na zadnji klopi ostane deset centimetrov, glavam pa dvanajst centimetrov. Med otroškima sedežema ostane 25,5 centimetra prostora.
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec 27416 evrov plače. V prostem času delam 3 ure na dan. pojdite na to stran za več podrobnosti............ >>>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑫𝒐𝒖𝑰𝒏𝒄𝒐𝒎𝒆.𝐜𝐨𝐦