Fordovega courierja je verjetno večina ljudi na cesti videla v obliki družinskega enoprostorca z oznako tourneo courier. Preskusili smo ga tudi na Žurnalu24 in na straneh našega portala si lahko preberete tudi test.
Čudno bi bilo, če avtomobila, ki je dejansko nastal kot lahko gospodarsko vozilo, Ford ne bi predstavil tudi v prevozniški obliki. In tako je poleg največjega transita, velikega transita customa in srednjega transita connecta v ponudbi še manjši transit courier.
Prevozniški prtljažnik
In kaj ponuja najmanjši predstavnik Fordovih prevoznikov tovora? Vsekakor zelo privlačno, da ne rečemo celo simpatično, obliko, ki mu zagotavlja, da ga boste gotovo opazili. Sploh, če je živahno rdeč, kakršen je bil tudi testni transit courier. Zaradi barve in oblike mrda niti takoj ne opazite, da je karoserija za stebričkom B povsem zaprta s pločevino.
Pod to pločevino pa se skriva precej tovornega prostora, ki je tudi prijetno oglat, zato ga lahko tudi v celoti izkoristite. Ob dolžini 4,337 metra, širini 1,8 metra in višini 1,827 namreč transit courier ob nosilnosti 531 kilogramov razpolaga z nakladalnim prostorom, ki je visok 1,25 metra. Bolj pomembno je, da je dolg 1,8 metra, med ščitnikoma koles pa je 1,22 metra prostora. To pomeni, da lahko ob natančnem nalaganju vanj pospravite kar dve standardizirani paleti z dimenzijo 1.200 krat 800 milimetrov. Tovorni prostor sicer meri kar 2,9 kubičnega metra.
Če pa morate peljati dolge predmete., kakršne so lestve, deske ali kaj podobnega, pa lahko po zaslugi odprtine v predelni steni pod sovoznikovim sedežem nakladalno dolžino podaljšate vse do 2,67 metra. Tudi dostop do tovornega prostora je lahek, saj so poleg zadnjih krilnih vrat, ki se na široko odpirajo, na voljo tudi desna bočna vrata. Če odštejete še nekaj denarja, pa lahko dobite tudi leva drsna vrata. Za prevoz tovora je torej dobro poskrbljeno, kaj pa za potnike?
Kabina osebnega avtomobila
Tudi, lahko rečemo, saj je pred stebričkom B oziroma pločevinasto predelno steno transit courier bolj ali manj enak kot potniški tourneo connect, seveda z določenimi omejitvami ali razlikami, ki izhajajo iz obrtniške rabe. Voznik in sovoznik imata dovolj prostora, če si le pravilno nastavita sedeže, in tudi upravljanje volana in ročice ročnega menjalnika je povsem intuitivno.
Ureditev kabine je sicer utilitarno urejena v trdi plastiki, ki je ni težko očistiti, klimatska naprava je denimo ročna, čeprav se jo upravlja preko zaslona infozabavnega sistema, saj je fizičnih stikal ostalo le za prgišče.
Tudi transit courier je namreč močno digitalizirani avtomobil. Pred voznikom so zato nastavljivi digitalni instrumenti, osrednji zaslon pa omogoča vse, česar smo vajeni tudi iz osebnih avtomobilov. Vključno s Fordovim digitalnim vmesnikom SYNC4, ki zagotavlja tudi preskušeno učinkovito povezavo s pametnim telefonom in uporabo sistema Android Auto.
Dizelski pogon
Omenili smo že, da je bil testni transit courier opremljen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ne pa, da menjalnik sodeluje s turbodizelskim motorjem. Fordov mali prevoznik je namreč lahko obdržal dizelsko konjenico. V testnem je to bil 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je razvijal moč 74 kilovatov (oziroma natanko 100 'konjev') in navor 250 njutonmetrov.
Morda se ne sliši veliko, a je zadostovalo za dinamično odzivnost praznega avtomobila in solidno prožnost napolnjenega. In tudi poraba je bila s precej manj kot šestimi litri čisto v redu. Tudi podvozje omogoča precej dinamično vožnjo, le malce nemirno zna biti zadaj, če v tovornem prostoru ni nič težjega. V tem se transit courier pač ne razlikuje od podobnih avtomobilov.
Ford transit courier je torej predvsem zelo uporaben avtomobil, če v glavnem vozite tovor manjših dimenzij in večjega ne potrebujete ali pa bi vas njegove večje mere celo ovirale. V osnovi je zanj treba odšteti malo manj kot 24.000 evrov, kar se lahko hitro izplača.
Za pol cene mogoče