Avto > Testi
2044 ogledov

Kurirček je rešil manj zahtevne družine

Ford Tourneo
1/32
Anže Petkovšek
Družina, prtljažnik, uporabnost. Ford tourneo courier je odličen sopotnik vsem, ki iščejo veliko v ne prevelikem.

Model tourneo courier je s ceno od 23.370 evrov trenutno celo najcenejši ford na cenikih. Model puma, ki je postavljen na isto platformo, se začne nekaj stotakov višje. A najcenejši ford ni enako najmanjši ford, tourneo courier ima prtljažnik, ki do police meri 570 litrov, merjeno do stropa že preseže kubik. Ob podrtih zadnjih sedežih pa - magazin!

Tourneo courier je zelo dobrodošla popestritev v razredu, ki smo mu včasih lahko upravičeno govorili kar 'berlingov.' Vmes so v potniška vozila predelani LGV z vsako novo generacijo rasli, tako da se zdijo originalni 'berlingoti' (prva generacija dolžina 4,1 metra) pravi palčki v primerjavi s sodobnimi brati (celo 4,7 metra in več). Pri Fordu, kjer konkurirajo že z večjim tourneo connectom, so k sreči znali prisluhniti tudi družinam in posameznikom, ki preprosto ne potrebujejo tako velikih in lahko kar okornih vozil. S courierjem pa so hkrati tudi premostili praznino, ki je zazevala ob ugasnitvi klasičnega družinskega enoprostorca C-max.

Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ford tourneo courier se ustavi 'že' pri 4,3 metra dolžine. Korenine si resda deli z LGV različico transit courierjem, a že besedno razlikovanje med turo ali pa zgolj tranzitom postavlja jasno ločnico, komu oziroma čemu je kateri namenjen. Tourneo je potnikom prilagojen avto, ki pa ohranja pomen prostornosti za vse, kar želijo vzeti s seboj. 

Všeč mi je njegov vpadljiv robustni videz, ki skupaj z raznimi črnimi oblogami spominja na poteze športnega terenca, velike steklene površine in klasične sani na strehi pa ohranjajo tradicijo enoprostorca. Ena najboljših lastnosti pri tej velikosti in namembnosti so bočna stranska vrata, skozi katere se lahko mlado in staro hitro in praktično kjerkoli vkrca na krov.

Zadnja klop ima tri sedeže, v resnici se bosta zares dobro na njej počutila le stranska dva. Sredinski sedež je nekoliko ožji, varnostni pas je treba povleči s stropa. Dobra lastnost za noge je, da ima avto ravno dno. Trije otroci torej da, trije odrasli težje.

Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Voznik sedi za premišljeno oblikovano armaturno ploščo s serijskim digitalnim prikazovalnikom podatkov in še dodatnim sredinskim zaslonom s SYNC4 infozabavnim sistemom. Oblikovanje je racionalizirano na nujne stvari, prav tako izbira materialov, ki jih je zato enostavno čistiti in vzdrževati. Nikakor pa ni notranjost dolgočasna. Prednja sedeža sta kar v redu, a nista dolgoprogaška. Želel bi si kak zaprt predal ali prostor več, ima pa avto resda dodatno polico tudi pod stropom.

Strop je resnično visok, avto od zunaj v višino meri kar 1,8 metra, klavstrofobije v njem ne bo imel nihče. Je pa zato kar komično poprijeti za držalo nad vrati, človek se takrat počuti bingljajoč z njega skoraj kot opica.

Primerno je poskrbljeno za priklop na napajanje raznih naprav tako spredaj kot zadaj, nekateri starši in otroci bodo pogrešili možnost mizic v hrbtiščih prednjih sedežev. 

Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Prtljažnik je predvsem prostoren. Omenil sem že mere, izpostaviti pa velja tudi domiselno novost, snemljiv stranski predal v boku, ki služi kot shramba za manjše predmete ali pa umazano športno opremo. Da se ne bi predmeti vozili sem in tja po prtljažniku, je priporočljivo dokupiti prtljažno mrežo, vrhnja oprema active jo ima že serijsko.

Zadnji sedeži se sicer podirajo v razmerju 2:1, škoda, da jih ni mogoče tudi povsem odstraniti iz avta, saj bi v tem primeru avto služil kot pravcata dvoživka. Glavni razlog za manko te uporabne funkcije v sodobnih avtih je postalo lovljenje varnostnih zvezdic z opozorilom za pripetost na zadnjih sedežih, kar pa ne dovoljuje prekinjanja kabelske povezave med sedeži in računalniki avta.

Lahko pa par z nekaj prilagoditvami v avtu tudi udobno prespi.

Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tourneo courier je zracionaliziran pri pogonu, poganja ga lahko le že več kot desetletje znani litrski motor z 92 kW (125 KM). Čeprav brez tehničnih modifikacij v smeri hibridizacije trivaljnik rad poprime za delo skupaj s prav tako dobro znanim gladkim ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Za avtomatiko je treba seveda doplačati. Robustna oblika avta in mali turbo svoj davek vzameta predvsem na avtocesti, kjer poraba poskoči.

Pri vožnji je treba vzeti v mislih še nekaj kompromisov, na primer večji hrup ali pa podvozje s krmiljenjem, s katerima ni sicer nič izrazito napačnega, entuziazma pri spopadanju z ovinki pa tudi ne kažeta. Je pa vse to dokaj logično, tovrstni pomisleki so pri avtih takšne vrste manj pomembni. Precej pomembneje je, da gre za uporaben in hkrati ne prevelik avto, pa da pozna uporabne trike, kot so predal v prtljažniku ali pa pralne prevleke sedežev, kot jo ima različica z opremo active. 

Podatki o testnem vozilu (Ford tourneo courier 1.0 EcoBoost 92 kW, Active)

Pogon: bencinski, trivaljni, pogon na prednja kolesa
Največja moč: 92 kW (125 KM) 
Navor: 170 Nm pri 1.400 vrt./min
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.337 x 1.813 x 1.836; 2.692
Prtljažnik v litrih: 570 - 2.162
Zmogljivosti: 175 km/h, pospešek 11,1 sek od 0 do 100 km/h
Poraba (kombinirana): 7,8 l/100 km
Cena: 26.110 

Slabe tri tisočake nad osnovno opremo je paket active bogatejši predvsem za razne vpadljive detajle in nekaj dodatnih izboljšav in pripomočkov v notranjosti. Serijski asistenčni sistemi zadostujejo, radarski tempomat je tako ali tako na voljo le z avtomatiko. Avto prek piskanja nenavadno hitro oceni, da vozite utrujeni. Škoda, da pri tourneo courierju ni vsaj za doplačilo na voljo LED glavnih žarometov, halogenke se pač zdijo pri sodobnih avtih že pozabljene.

Močna plat pri tourneu courier je gotovo tudi petletno jamstvo brez omejitve kilometrov, prevzeta iz gospodarskega sveta. Ob vsem tem se zdi cena za dobre 4,3 metra dolg avto kar primerna. Ne preveč, ne premalo, takšen je namen forda tournea courier.

Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford Tourneo | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Nevica 09:21 04.avgust 2024.

    Oh, sem mislila, da je članek o golobu, ta rešuje vse po vrsti... Palestina, izmenjava špijonov in drugih nesrečnikov. Golob porihta vse. Mu pa mora Biden sproti dajati navodila, da čisto vsega ne zaserje.

  • atamama 08:56 04.avgust 2024.

    In koliko ''pije'' v resnici natovorjen? Diesel variante ni?

Sorodne novice