Ford ostaja zvest načrtu, da bo do konca tega desetletja prešel na baterijski pogon pri skoraj vseh modelih, ki jih ponuja Evropejcem. Zaradi razmer na trgu je sicer načrte nekoliko prilagodil in tudi na enega njegovih najmočnejših adutov explorerja smo morali v serijski podobi počakati dlje, kot so napovedovali ob njegovi premieri pred več kot enim letom. Držali pa so obljubo glede cene. Zdaj je tukaj, v Sloveniji, z zelo pomembno nalogo, ki morda celo presega tisto, kar so trenutno pripravljeni povedati pri modrem ovalu.
Poudarki:
- Družinski električni petsedežnik dolžine manj kot 4,5 metra.
- Atraktiven izgled, bogata serijska oprema.
- Zanimive lastnosti, kot je premični zaslon ali velika sredinska shramba.
- Tri možnosti pri pogonu, najdaljši doseg prek 600 km.
- Zelo hitro polnjenje.
- Cena s subvencijo za RWD long range dobrih 40 tisoč evrov.
Explorer zveni tako znano ime. In res pod to blagovno znamko Ford že desetletja tam "čez lužo" prodaja izredno uspešnega suva. Pred parimi leti so skušali z njegovo uradno prodajo tudi v Evropi in celo Sloveniji, kjer pa veliki priključni hibrid igra le obrobno vlogo, tudi zaradi visoke cene blizu 90 tisočakom.
Zdaj pa govorimo o povsem drugačnem novem explorerju, ki je namenjen samo evropskim kupcem. Razvili so ga namreč evropski Fordovi inženirji in tudi izdelovali ga bodo izključno v posodobljeni tovarni v Kölnu, kjer je bil do današnjih dni sedež evropskega Forda. Američani so se pred dnevi namreč odločili in bodo v bodoče vse poslovne operacije tudi za Staro celino vodili iz njihove matične dežele. A pustimo to.
Vstop v razred z vse bolj pestro konkurenco
Novi ford explorer je baterijski družinski kompaktni avto. Pri manj kot 4,5 metra dolžine želi že v serijski opremi ponuditi veliko vsebine in dokazati, da je lahko električni avto uporaben ne le za vsak dan, temveč tudi za daljše poti. Preden so ga poslali v prodajo, so namreč z njim že obkrožili svet in s tem skušali namigniti ne le na njegovo trdoživost, temveč tudi na neutemeljene strahove glede dometa in polnjenja.
Explorer je poleg mustanga mach-E drugi baterijski osebni avto v ponudbi, vendar z drugačno namembnostjo in obogaten z dragocenimi izkušnjami, kako se pravilno lotiti izdelave električnega avta. Po dolžinski meri oziroma notranji prostornosti je približno tam, kjer je model focus (karavan), ki se počasi že poslavlja z odra. Ni napak torej ugotovitev, da bo explorer skušal kupce pridobivati v prostoru, ki smo mu včasih rekli 'golfov razred'. V novi realnosti je konkurenca že kar pestra, v približno tem velikostnem razredu imamo danes med električnimi tekmeci na primer novega peugeota 3008, pa renault scenic E-techa, hyundai kono, VW ID.4, škodo enyaq ...
Nemško-ameriški DNK
Marsikdo je prebral, da je explorer bližnji sorodnik Volkswagnovega križanca ID.4. Dejansko si v skladu z dogovorom o medsebojnem sodelovanju pri nižanju stroškov razvoja z nemškim modelom deli Volkswagnovo platformo za električna vozila MEB. Tudi tehnologija pogona je v dobršni meri enaka oziroma tista, ki jo Volkswagen vgrajuje v najsodobnejšo paleto svojih električnih modelov. A tu se vsaka podobnost z volkswagni bolj kot ne konča, nikakor ne gre za kakšen genski inženiring, ko je drugačen samo logotip.
Ford explorer je tako zunaj kot znotraj povsem lasten model. Zunanjost je sodobna in originalna, po eni strani spominja na klenega ameriškega terenca, od blizu pa so njegove površine zaobljene in aerodinamične. Efekt lebdeče strehe dosega s črnimi stebrički, namenili so mu šest različnih barv in 19- ter 20-palčna platišča. Poseben pečat puščajo svetila, v premijskem paketu uporabljajo tehnologijo matričnih žarometov.
Notranjost je prav tako tipično fordovska. Volan je prisekan, konzola čista, v sredini kraljuje skoraj 15-palčni zaslon multimedijskega sistema SYNC4. Posebnost zaslona je, da ga je mogoče premikati v različne naklone. Pri Fordu so uporabili prefinjen trik in pod zaslon skrili še tako imenovani trezorček, prostor, v katerega lahko skrijemo denarnico, telefon ali kaj drugega manjšega in dragocenega. Ko je avto zaklenjen in se zaslon zlije z armaturo, bodo vredni predmeti na varnem.
Glede SYNC4 sistema je bilo spisanega že veliko, omogoča veliko osebnih prilagoditev in je zelo dobro vključen v električni del zgodbe avtomobila, saj omogoča številne nastavitve polnjenja ter iskanje polnilnih postaj na poti. Integracija brezžičnega Car Play in Android Auta pa naj bi bila po zaslugi velikanskega zaslona sploh največja v avtoindustriji.
Druga oblikovan posebnost je uporaba zvočne palice oz. soundbara na vrhu armature. V sodelovanju z Bang Olufsen lahko pri premijskem ozvočenju sicer odmeva iz 10 zvočnikov. Serijska je nastavljiva ambientalna svetloba. Pri Fordu izpostavljajo tudi sedenje, prednja sedeža imata lahko masažno funkcijo. Med njima pa kraljuje t. i. megakonzola, kar 17-litrski prostor, ki ga je mogoče razdelati po prostorčkih ali pa v celoti izkoristiti za skladišče plastenk, prenosnika, knjig ...
V drugi vrsti so trije sedeži, ravno dno dovoljuje več prostora za zadaj sedeče. Prtljažnik v osnovi meri 450 litrov, serijsko sta dodani dvojno dno in odprtina za smuči. Prednjega 'frunka' pa nima, vendarle ima platforma nemške korenine. V notranjosti so se odpovedali materialom živalskega izvora, usnje je umetne izdelave.
Za začetek le 'long range', a s hitrim polnjenjem
Pri Fordu so želeli vse zmogljivosti explorerja ohraniti na kupcu kar najbolj poenostavljen način. Lahko izbira med tremi vrstami pogona, s tem da bo moral na 'standardnega' in najcenejšega z 52 kWh baterijo in 125 kW (170 KM) moči še počakati do naslednjega leta.
Takoj od začetka bo na voljo explorer z večjo 77 kWh baterijo, pri tem pa bo različica z zadnjim pogonom razvila 210 kW (286 KM), tista s 4x4 pogonom pa 250 kW (340 KM). Uradne številke pravijo, da zmore explorer z enim polnjenjem v različici RWD peljati celo več kot 600 kilometrov daleč po WLTP ciklu, kar je skoraj razdalja med Lendavo in Koprom ter nazaj. Pri AWD različici obljublja do 566 kilometrov.
Od različice je odvisna največja polnilna moč. Pri AWD se baterija od 10 do 80 odstotkov v idealnih razmerah pri 180 kW napolni že po 26 minutah oziroma najhitreje med konkurenti, tako Ford. Pri RWD različici je največja polnilna moč nekoliko nižja, a v času to pomeni le dve minuti zaostanka za enake vrednosti.
Pri opremi ima kupec na voljo standardno opremo, ki je želo bogato založena (med drugim inteligentni tempomat, opozorilo na mrtve kote, 14,6-palčni zaslon s SYNC4, 19-palčna platišča, masaža voznikovega sedeža, ogrevan tudi volan ...). Oprema premium za 2.700 evrov doda matrične žaromete, 20-palčna platišča, sedežne prevleke iz umetnega usnja, boljše ozvočenje ...
Med doplačili je en paket asistenčnih sistemov ter šest posameznih opcij, med drugim vlečna kljuka in toplotna črpalka, za katero je treba ne glede na vrsto oprem vedno doplačati.
Ford explorer je v izvedbi z večjo baterijo slovenskim kupcem na voljo po izklicni ceni od 48.400 evrov, ki pa ne vključuje dobrih treh tisočakov popusta v primeru odločitve za Fordovo financiranje. Če upoštevate še subvencijo Eko sklada v višini 4.500 evrov, potem je ford explorer na voljo že za 40.754 evrov. Še 500 evrov pri uvozniku primaknejo za vse tiste, ki bodo avto naročili do konca avgusta. Ko bo na voljo manjša baterija, bo avto zelo verjetno dostopen za manj kot 40 tisoč evrov.
Letos naj bi na naše ceste zapeljalo 80 explorerjev, prihodnje leto jih bo našo deželo na novo odkrivalo predvidoma okoli 150.