Ford kuga se v trenutnih razmerah izkaže za odličen družinski avto, tako z raznimi suvovskimi triki kot končno ceno. Tako poceni in uporaben priključni hibrid boste dolgo iskali, morda pa ga sploh ne boste več našli.
Zadali smo si nalogo poiskati trendovski družinski avto. Naj bo uporaben za družino z do tremi otroki ter naj ne pozabi na spodobno tehnično opremljenost. Želeli bi si, da se dobro pelje in da je pripravljen na robustno uporabo. Naj bo suv po postavi ter poceni za nakup in vožnjo. Kaj takšnega med avti danes sploh obstaja?
Presenečeni smo bili, ko smo med filtriranimi ceniki uzrli model ford kuga PHEV. Več kot dobra priložnost za pogled od blizu.
Najbolj prodajana v Evropi
Kuga tretje generacije je z nami še iz časov pred korono, kot danes v branži označujejo v marsičem prelomno obdobje, ki je močno streslo tudi svet avtomobilizma. Leta 2019 je takratna kuga ponovno postala evropski model, potem ko se je predhodnikov globalni pristop en-avto-za-ves-svet tudi v prodajnih številkah izkazal za neuspešnega.
Tretja kuga je zadeva vrnila na svoje mesto in takoj ponovno vzbudila zanimanje Evropejcev s svojo raznovrstnostjo in vrnitvijo k angažirani vožnji. Bila je ena prvih, ki je hkrati nudila kar štiri različne tipe pogonov, poleg bencinarja in dizla še polni in priključni hibrid. Slednji je z ugodnim stroškom porabe hitro začel spodrivati dizla, ki je danes tako rekoč že zgodovina.
Da je bila kuga PHEV z močnim 165 kW pogonom zadetek v polno, dokazuje podatek, da je hitro postala in več zaporednih let tudi ostala najbolj prodajan priključni hibrid v Evropi.
Kuga je sicer trenutno v fazi aktivne preobrazbe, predstavljena je bila že močno posodobljena generacija, ki bo ustrezala novim okoljskim in varnostnim zahtevam.
Verjetno je to poglavitni razlog, da je cena za kugo PHEV z vključenimi popusti potonila celo pod 35 tisoč evrov, celo v najbogatejši izvedbi z dolgim imenom ST-line X Graphite TechEdition pa le za malo preseže 40 tisočakov. V njenem velikostnem razredu skorajda nima konkurence, še pri modelih iz velikostnega razreda nižje so praktično vsi dražji.
Kaj nas je navdušilo?
Ostaja na varni strani zunanjih dimenzij, s 4,6 metra ni prevelika za parkiranje, hkrati pa ne premajhna, da ne bi lahko sprejela vase do pet ljudi. Notranjost je prostorna, kar še posebej velja za zadnjo vrsto. Sedeži so namreč lahko v maniri nekdanjih enoprostorcev vzdolžno pomikajo, kar je v današnjih časih že prava redkost, s tem pa lahko uporabnik prilagaja tudi velikost prtljažnika. Dodatna dobra lastnost je možnost nastavljanja kota naslonjala. Potniki zadaj ne bodo pogrešali niti priklopov USB, oba zunanja sedeža sta lahko ogrevana, vedno je pri roki kakšno odlagalno mesto.
Druga dobrodošla stvar pri kugi je Fordov smisel za razne uporabne detajle in pomagala. Na primer doplačljiva mehka varovala vrat, ki izskočijo ob odpiranju in učinkovito preprečijo poškodb na laku. Ali pa gumijasta preproga v prtljažniku, zaradi katere blato v prtljažniku ni več tabu. Mednje gotovo spada tudi eden najboljših zimskih paketov med konkurenti, ki vključujejo vse od ogrevanja volana do vetrobranskega stekla s hitrim odmrzovanjem.
Kuga je nad povprečjem tudi glede voznih lastnosti. Agilen volan in v različici ST line bolj športno podvozje zmoreta narisati nasmeh na obrazu, pa čeprav pretiravati ne gre zaradi mase najmanj 1.900 kilogramov 'mokre' mase. Posebna tema je seveda pogon priključnega hibrida s kombinirano močjo 165 kilovatov. Bencinski štirivaljnik ima kar 2,5 litra prostornine, a teče po varčnem Atkinsonovem ciklu, zato na papirju nekoliko zadržanih 112 kW. Glavno razliko naredi dodatni elektromotor z močjo 97 kW, po zaslugi katerega je speljevanje in pospeševanje vedno odločno.
Pogon je sicer na žalost vedno speljan le na prednji kolesni par in pozna štiri režime delovanja, od klasičnega hibrida, povsem električnega načina, varčevanja z elektriko in nazadnje polnjenja baterije med vožnjo s pomočjo bencinarja.
Baterija je razmeroma velika in ima kapaciteto 14,4 kWh, ima pa dovolj energije za do okoli 30 kilometrov kombinirane poti, v mestih celo več. To pa bi moralo biti dovolj za večino povprečnih družinskih potreb. Kuga tako večino časa lahko deluje kot električno vozilo, ki ga napolnite v nekaj urah na domači elektriki. Celo na šuko vtikaču se napolni preden sonce znova vzide. Škoda le, da kuga PHEV ni prilagojena za polnilne postanke med potjo, največja moč polnjenja je omejena na največ 3,6 kW.
Še ena dodatna prednost kuge je zmožnost upravljanja na daljavo z določenimi funkcijami. Prek aplikacije Ford Pass je mogoče tudi zagnati motor ter tako ogreti ali ohladiti notranjost pred odhodom, še ugodneje je to storiti, ko je priklopljena na elektriko.
Priključni hibrid zelo dobro zapolni dizelske škornje tudi glede širše uporabnosti, saj glede zmogljivosti vleke ni ravno podhranjena in lahko vleče za sabo do 1.500 kg težke prikolice.
Kaj nas ni tako zelo navdušilo?
Ford kuga kot omenjeno ni več najnovejši model in prenova bo zelo dobrodošla. Pri dosedanji izvedbi armaturna plošča in sredinska konzola sicer delujeta korektno, a brez nekega posebnega žara, uporabljeni materiali pa pustijo oko in prstne blazinice nepotešene. Treba je sicer priznati, da je upravljanje prek številnih fizičnih gumbov hitro in enostavno, zato veseli, da bo kuga tudi po prenovi ohranila kar nekaj fizičnega pritiskanja.
Druga nevralgična točka je infozabavni sistem. Tretja generacija SYNC sodi danes že v muzej elektronike, tako glede grafike kot vsebine, ne pozna še niti brezžičnega povezovanja z Apple CarPlayjem ali Android Autom. S prenovo prihaja precej zmogljivejši SYNC 4 z večjim zaslonom, ki pa tudi že ni več ravno zadnji krik trenutnega napredka na tem pomembnem avtomobilskem področju.
CVT menjalnik zna biti pri priganjanju kar glasen, k sreči je kuga lahko hitro na potovalni hitrosti, pri kateri ni več treba stiskati plina.
Pod črto je kuga PHEV trenutno zelo vabljivo vozilo zaradi večine vsebine, predvsem pa cene, ki se kot omenjeno začne pri dobrih 34 tisočakih. Vrhunec pa predstavlja prav izvedba ST-line X Graphite TechEdition, ki zaradi oblikovnih in barvnih dodatkov zmore spodbuditi utrip srca, hkrati pa z različnimi dobro delujočimi asistenčnimi asistenti do roba napolni avto. Po našem mnenju priložnost za odličen in varčen elektrificiran družinski avto, ki pa morda ne bo trajala prav dolgo.
Podatki o testnem vozilu: ford kuga PHEV ST-line X Graphite TechEdition
Pogon: prednji, bencinski priključni hibrid, štirivaljnik in elektromotor
Sistemska moč: 165 kW (225 KM)
Navor: ni podatka
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.626 x 1.883 x 1.659; 2.710
Prtljažnik v litrih: 405 - 1.517
Zmogljivosti: 200 km/h, pospešek 9,2 sek od 0 do 100 km/h
Poraba kombinirana WLTP: 0,9 l/100 km
Cena: od 40.673 €
Manjka oznaka PROMO