Primerjamo tri potencialne kandidate za družinski avtomobil, ki sicer vsi prihajajo iz Fordove ponudbe, a se med seboj tudi precej razlikujejo. Skupno pa jim je, da so vsi lahko tudi solidni prevozniki. Da v marsikateri avtomobil lahko naložimo veliko več, kot pa bi pričakovali, je pokazala primerjava med ford focusom karavanom, ford pumo in ford kugo.
Od tedaj sta minila le dva meseca, a vmes se je stari ford puma poslovil z našega avtomobilskega trga (nadomestila ga je prenovljena puma), zato smo morali poiskati alternativo. Našli smo jo v novincu ford tourneo courierju, torej najmanjšemu predstavniku Fordovih lahkih gospodarskih vozil, ki je v negospodarski potniški izvedbi lahko v marsikaterem pogledu, predvsem pa s svojima prostornostjo in prilagodljivostjo kabine lahko povsem verodostojni naslednik klasičnih enoprostorcev.
Tokrat smo torej primerjali klasični karavan ford focus karavan, priljubljeni SUV spodnjega srednjega razreda ford kuga in praktični enoprostorec ford tourneo couruer. Ford kuga je bil opremljen s priključno hibridnim pogonskim sklopom 2,5 duratec hybrid 165 (225 KM) PHEV, ki je verjetno kot alternativa dizelskemu motorju pri tem modelu najbolj zanimiv, oba njegova tekmeca pa sta bila opremljena z osnovno motorno izbiro, litrskim trivaljnikom 1,0 ecoboost 92 kW (125 KM)v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je imel v ford focusu karavanu še blagi hibrid.
Koliko stanejo
Najprej si poglejmo nakupno ceno. Ford kuga s priključno hibridnim pogonom in solidno opremo ST-line stane 40.440 evrov, z rednimi popusti pa se cena spusti na 35.403 evre. Omenimo tudi, da je kuga v osnovni (v Sloveniji dobavljivi) različici na voljo z motorjem 1,5 ecoboost 110 kW (150 KM), ki v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in opremo ST-line stane 29.780 oziroma 25.649 evrov. Ford focus karavan z 92-kilovatnim litrskim trivaljnikom in oprem ST-line stane najmanj 28.820 evrov, oziroma 24.994 evrov po odštetju rednih popustov. Za enako motoriziranega ford tournea courierja s srednjo opremo titanium, pa bo treba odšteti 24.610 evrov, z najboljšo opremo active pa 26.110.
Vidimo lahko, da tule malce primerjamo jabolka in hruške, a vseeno lahko ob upoštevanju cen brez rednih popustov, za tournea courierja se je pač treba za popust še dogovoriti s prodajalcem, lahko ugotovimo, da je ford tourneo courier kljub svoji praktičnosti precej cenejši od tekmecev. Ob upoštevanju osnovnih različic lahko ugotovimo, da je osnovno motorizirani ford kuga le za dobrega tisočaka dražji od ford focus karavana, za priključno hibridni pogon pa je treba odšteti še dobrih deset tisočakov več.
Priključni hibrid se torej splača le, če ocenite, da ga boste zares izkoristili, saj prednosti prinaša predvsem med mestnimi vožnjami, ko lahko avtomobil uporabljamo skoraj kot električnega in tako še dodatno zmanjšamo stroške goriva, ali pa, če cenimo večjo moč in odzivnost, ki jo zagotavlja zmogljiva kombinacija bencinskega motorja in elektromotorja. In tudi na avtocesti lahko morda pričakujemo realno dizelsko porabo. Mimogrede, tudi ford focus karavan je opremljen s hibridom, a le blagim, ki mu malce pomaga pri pospeševanju in varčevanju z gorivom.
Kateri porabi več goriva?
Kako pa je s porabo goriva? Upoštevali smo povprečne porabe, ki jih navaja tovarna. Priključno hibridna ford kuga v skladu s protokolom WLTP porabi 1,4 litra bencina na sto kilometrov. Seveda moramo upoštevati, da v to enačbo ni vključen električni tok, ki napaja pogonski elektromotor. Navedemo lahko še porabo kuge z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem, ki v skladu s protokolom WLTP porabi 6,6 litra bencina na sto kilometrov.
Tovarniški podatki za ford fous karavan 1,0 ecoboost 92 kW (125 KM) mhev v skladu s protokolom WLTP navajajo porabo 5,3 litra bencina na sto kilometrov, ford tourneo courier z motorjem 1,0 ecoboost 92 kW (125 KM) pa v skladu s protokolom WLTP porabi 6,7 litra bencina na sto kilometrov.
Če se držimo "pravil službe" je kljub svoji velikosti, ko gre za porabo bencina, v prednosti priključno hibridna ford kuga, z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem pa za litrskima tekmecema v manjših in lažjih avtomobilih zaostaja. Predvsem več višine se tu gotovo pozna pri porabi, kar velja tudi za tournea courierja, ki je v primerjavi s focusom karavanom precej oglat in je tudi poraba toliko večja, da je morebitni blagi hibrid ne bi izravnal.
Če se držimo uradnih podatkov o porabi, bi bilo za bencin, ki bi ga za sto tisoč prevoženih kilometrov porabil ford focus karavan, ob upoštevanju trenutne cene treba odšteti 8.024 evrov, bencin za ford tourneo courier pa bi stal 10.144 evrov. Lastniki ford focusa bi v primerjavi s tem za enako razdaljo odšteli le 2.120 evrov, vendar bi morali k temu prišteti še strošek za porabljeno elektriko, ki pa je zelo odvisen od tega, kje baterije polnimo. Lahko pa dodamo še, da bi ford kuga z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem porabil za 9.992 evrov bencina.
Dve leti ali 30.000 kilometrov
Kako pa se razlika v pogonskem sklopu pozna pri servisiranju? Vsi trije avtomobili imajo servis na dve leti ali 30.000 prevoženih kilometrov, kar pač pride hitreje. Če upoštevamo obdobje pet let, bodo torej vsi trije modeli morali redni servis obiskati dvakrat, razen, če bo prevoženih veliko kilometrov in bo čas za servis pred rokom dveh let. V tem primeru se bodo v prvih 100.000 kilometrih zvrstili trije servisi.
Servisni intervali so torej pri vseh treh avtomobilih enaki, ne pa stroški servisov. Če bosta v prvih petih letih opravljena dva servisa, bodo morali lastniki ford focusa karavana odšteti 1.318 evrov, dva servisa priključno hibridne ford kuge bosta stala 911 evrov, za servisa ford tournea courierja pa bo treba odšteti 885 evrov.
Če pa bo prej prišlo na vrsto 30.000 prevoženih kilometrov, pa bodo trije servisi do 100.000 prevoženih kilometrov lastnika focusa karavana stali 1.882, kuge 1.307, tournea courierja pa 1.259 evrov. Vidimo lahko torej, da je najcenejše vzdrževanje ford tournea courierja, presenetljivo pa ni najdražje vzdrževanje priključno hibridne ford kuge, ampak bencinskega ford focusa karavana.
Bo pa za priključno hibridno ford kugo treba plačati višjo zavarovalnino. Če se omejimo zgolj na obvezno zavarovanja, se priključno hibridna ford kuga z močjo 165 kilovatov uvršča v najvišji razred in je zanjo treba odšteti približno 1.008 evrov. Oba tekmeca imata turbobencinka trivaljnika z močjo 92 kilovatov, kar pomeni, da je za obvezno zavarovanje treba odšteti približno 529 evrov, se pravi pol manj. Kasko zavarovanje pa je odvisno od številnih faktorjev, zato bi ga tule težko primerjali.
Končamo lahko z gumami, saj imajo trije avtomobili v tem primeru tri različne osnovne dimenzije gum. Ford focus karavan ima na kolesa nataknjene gume dimenzije 215/50 R17, ford kuga gume dimenzije 225/60 R18, ford turneo courier pa gume dimenzije 215/55 R17.
Pogled v ponudbo največje slovenske spletne prodajaln pokaže, da bi za štiri letne gume modela kumho ecsta HS52 (te smo izbrali kot najbolje prodajane) v dimenziji za ford focus karavan morali odšteti 400,4 evra. Komplet letnih gum za priključno hibridno ford kugo bi stal 498,4 evra, štiri gume enakega modela za ford tourneo courier pa bi stale 374,4 evra. V tem primeru je torej v prednosti lastnik po nakupni ceni najugodnejšega avtomobila v primerjavi.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id09692013
Imamo S maxa, v avgustu bo dopolnil 17 let, blizu 400k km. In Ford bo tudi naslednji avto, verjetno nobeden od naštetih, temveč S max ali Galaxy. Zelo smo zadovoljni s Fordom.
Predpostavimo da dva mlada v ustvarjanju družine ( 20 do 30 let stara) iščeta stanovanji oz. dom, oba zaposlena z minimalno plačo. Kaj bosta kupila prvo? avto za 40 jurjev ali stanovanje?