Saj poznate zgodbo o grdem račku. Vsi so se mu rogali in ga potiskali ob rob, dokler se ni končno prelevil v lepega laboda, ob katerem so začeli dovčerajšnji dovpitarji zardevati in se mu umikati. Nekaj podobnega sem občutil ob druženju s hyundaijem i30 wagon, torej karavanski različici golfovega tekmeca.
Avto je dokaz, kako daleč je Korejcem že uspelo priti pri dojemanju dobrega počutja in voznih karakteristik tipičnega “evropskega” vozila, da ne omenjam posebej dizajna, ki je daleč stran od bledih podob izpred ne tako oddaljenega Hyundaijevega obdobja. Brez skrbi, še vedno ostaja malenkost bolj na strani zadržanosti kot na strani drznosti.
Mislili so skoraj na vse
Po vstopu v avto se zdi “alles in Ordnung” in v pravilnih razmerjih - eleganten volan, evropskemu telesu ukrojen sedež, stikala dobre kakovosti in razporeditve, jasno berljivi osrednji merilniki, mehki zgornji del armaturne plošče, moderni sredinski zaslon z nadpovprečno grafiko in prijetnim vmesnikom, gladko tekoča ročica menjalnika … Res, nobene resne pripombe, tudi pogled naprej in vstran “štima”.
Hyundai i30 w se odlikuje z zelo velikim in uporabnim prtljažnikom, dobrim počutjem za volanom, občutkom dolgoročne kakovosti in vsemi potrebnimi in manj potrebnimi modernimi tehnikalijami.
Na zadnji klopi razmeroma tudi kar v redu, ne pa idealno. Čeprav je občutno daljši od kombilimuzine in z zunanjo mero hyundai i30 SW presega večino tekmecev, pa bo milimetrov po dolžini in višini začelo zmanjkovati, če bodo tam sedeli visoki potniki. Če iščete za zadnje potnike prostoren podjetniški avto, potem pač boljšega od škode octavie še vedno ni. “Zgolj” za družinske potrebe in odraščujočo mladež pa je i30 tourer zelo primeren: sidrišča za otroške sedeže so pri roki, sredinsko naslonjalo se lahko prelevi v naslonjalo za komolce, žal pa so dodatne prezračevalne reže del le najbogatejše opreme.
Zelo dober prtljažnik
Če nosi ime wagon, se mora avto s prtljažnikom pošteno izkazati, saj sicer ne more konkurirati karavanskim golfu, astri, leonu, P308, focusu in drugim tipičnim predstavnikom tega še vedno priljubljenega razreda. Tudi po tej plati je hyundai i30 nadpovprečen - osnovnega prtljažnika je kar 602 litra, a še bolj cenim, da je uporabnih oblik in dovoljuje prevoz tudi bolj nerodnih predmetov. Morda res nima najnižjega dostopa, zato pa ima kljub pravemu rezervnemu kolesu (doplačilo) še vedno dvojno dno.
Dodatne pokrite prostorčke za številne drobnarije ima v obeh bokih, ne manjkajo kljukice za vrečke, dobra je osvetlitev, zadnja vrata so primerno lahkotna za zapiranje. Naslonjalo zadnje klopi se podira v razmerju 2:1, vmes lahko nastane še luknja za smuči. Ob podiranju naslonjala nastane skoraj ravno dno, dobrih 1.300 litrov prostora bi moralo biti dovolj tudi v situacijah, ko ata še noče vreči stran oguljene kredence iz stanovanja in bi jo rad prestavil do zidanice. Za vsak primer.
Korak naprej in malce nazaj
I30 svojo sodobnost izžareva pri številnih asistenčnih sistemih, od katerih je veliko serijskih ne glede na opremo (AEB, pomoč pri ohranjanju voznega pasu …), ali pa so na ceniku po različnih paketih ponujeni za dokaj razumno cenovno doplačilo. Le radarski tempomat je na voljo le v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom. Prejšnja generacija i30 je poznala vzvratno kamero, ki je bila skrita pod logotipom in zato vedno čista. Novi i30 žal tega nima več, zato redno čiščenje z robčkom pozimi ne izostane.
Morda najbolj pozitivno pa me je i30 presenetil v gibanju. Najprej motor - 1,4-litrskega turbo bencinskega motorja s 103 kilovati se ne bi sramovali pri nobenem nemškem proizvajalcu - zelo rad in hitro se zavrti in ima veliko navora, zato je z njim lahko i30 prav hiter, tudi zaradi gladko tekočega ročnega menjalnika. Posebej pa je dobra poraba, saj je pri okoli ali celo pod sedmimi litri, kot sem jo ob normalni vožnji uspel dosegati, nadpovprečna.
Inženirji so zelo dobro delo opravili tudi pri podvozju, vsaj v smislu vodljivosti. Volan je presenetljivo neposreden, kar je odlično za napad na ovinke, je pa malo manj dobrodošlo na avtocesti, ker mora med vožnjo voznik često drobno popravljati volan. Hyundai je vzel slovo možnosti večstopenjskega nastavljanja trdote volana in te poteze mu prav nič ne zamerim - občutek držanja krožnice je zelo dober. Podvozje deluje čvrsto in vliva veliko stopnjo zaupanja v avtomobil, šele v ostrih manevrih se pokaže manjša slabost zadka, ki postane nemiren.
Pri podvozju sem našel tudi edini dve črni piki avtomobila - pri vožnji po slabem asfaltu bo za koga delovalo pretirano trdo, pri večjih hitrostih pa v kabino vstopa preveč hrupa izpod koles.
Dobra vrednost ponujenega
Močni bencinar v hyundai i30 wagnu je na cenikih za okoli dva tisoč evrov cenejši od primerljivo močnega dizla in tako ostane v kombinacijah s povsem sprejemljivo opremo style ali še bolj opremljeno premium pod mejo 20 tisočakov. Poskusite dandanes po tej ceni kupiti križanca! V prid i30 govori tudi dolga garancijska doba in statistika o zanesljivosti dosedanjih modelov.
Pri dizlih i30 nudi dve različici 1,6-litrskega motorja, s čimer sicer lahko res pokrije večino trga oziroma potreb, ne nudi pa tiste širine po moči, kot jo pozna večina evropejcev.
Hyundai i30 wagon ni več karavan, ki bi se moral držati ob strani in čakati na naključne kupce, postal je bolj “evropski” od večine evropskih konkurentov. Šment, zaradi njega sem moral celo povsem premešati osebno lestvico najljubših “golfovih” karavanov!
Podatki o vozilu (hyundai i30 wagon T-GDI 140 premium)
Motor: 1.353 cm3, turbo bencinski
Moč: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 242 Nm med 1.500 in 3.200 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.585 × 1.795 × 1.465, medosna razdalja 2.650
Prtljažnik (v litrih): 602-1.650
Poraba na testu: 7,0 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 129 g/km
Zmogljivosti: 206 km/h, 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 19.790
PLUSI: "evropski" sodobni pristop, prostornost prtljažnika, motor, poraba, vožnja, cena.
MINUSI: prostornost za zadnje potnike na račun prtljažnika, hrup izpod koles.