Terenske zmogljivosti, denimo. Z zadnjo prenovo je namreč Fiat tipu namenil tudi različico terenskega videza. Imenuje se cross in v enačbo vnaša veliko okrasne oziroma zaščitne črne plastike.
Ta mu omogoča precej bolj robusten videz od navadnega kombilimuzinskega tipa, ki je sicer s prenovo predvsem spredaj postal precej drugačen. Pri tem imam v mislih predvsem novo masko kjer se namesto okroglega loga bohoti novi napis fiat.
Fiat tipo cross pa se od navadne kombilimuzie loči še po nečem. Njegovo dno je namreč malce višje od tal. Tipo cross zato ni ravno terenec, niti športni terenec, vendar pa se lahko z njim vseeno odpeljete malce dlje. Gotovo se bolje počuti na makadamsko cestah, tudi če te niso najbolj kakovostne, denimo na poti do vikenda na manj razvitem podeželju ali pa do oddaljenega parkirišča v hribih.
Sicer pa je fiat tipo cross enak kombilimuzinskemu tipu. Za tega smo že pred osvežitvijo ugotavljali, da predvsem v notranjosti deluje malce zastarel, kar velja predvsem za temne trde materiale, v katerih je urejena potniška kabina.
Posodobitev informacijske tehnike
A po drugi strani so sedeži udobni, prostor je razkošno odmerjen in tudi za prtljažnik ga ne ostane ravno malo. Da gre tudi tipo v korak s časom, dokazuje predvsem digitalna armatura plošča, ki je ob prenovi nadomestila analogne merilnike. Predvsem pa to dokazuje zadnja generacija infozabavnega sistema uconnect z zaslonom, ki ni le večji in nima le grafike z večjo ločljivostjo, ampak je tudi bolj odziven. In tudi sistem deluje veliko hitreje in bolj zanesljivo, kot smo bili vajeni pred njim.
Ko gre za podvozje, hitro ugotovimo, da je tipo precej mehko nastavljen avtomobil, kar zaradi višje oddaljenosti dna od tal v crossu pride še bolj do izraza. A kljub izrazitejšemu nagibanju so vozne lastnosti povsem dobre in predvidljive, solidno natančen pa je tudi volan.
Dizelski motor
Solidna pa je tudi pogonska tehnika, ki jo sestavljata šeststopenjski ročni menjalnik in 96-kilovatni turbodizelski motor. Gre torej za klasično ureditev, ki je nekoč prevladovala v avtomobilih tipovega razreda, danes pa je žal v nemilosti odločevalcev, zato se dizelski motorji hitro umikajo bencinskim in eektričnim. A gre za dobro pogonsko kombinacijo, ki zagotavlja dovolj moči in odzivnosti v vseh primerih, poleg tega pa je ugodno nizka tudi poraba goriva.
Kaj bi torej na koncu lahko povedali o tipu? Če ste med tistimi, ki jih malce arhaična ureditev avtomobila ne moti, ta navsezadnje izhaja tudi iz tega, da so si ga zamislili kot kombinacijo avtomobila za razvite in nerazvite avtomobilske trge, bi gotovo lahko bil kandidat za prostor v vaši garaži . Navsezadnje prinaša kombinacijo solidne tehnike, udobja, praktičnosti in sorazmerno ugodne cene.
Fiat tipo cross 1.6 multijet 16v
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.598 ccm
Največja moč: 96 kW (131 KM) pri 3.750 vrtljajih
Največji navor: 320 Nm pri 1.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 200 km/h, 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.386 x 1.802 x 1.556, medosna razdalja 2.638
Prtljažnik (v litrih): 440
Poraba: 4,7 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 125 g/km
Cena v evrih: 24.830