Vsakdo, ki se ni ravno veliko poglabljal v španske avtomobile, njihove hitrostne preizkušnje, pa sploh preizkusil kakšnega leona, bo na prvi pogled povsem apatičen, če ne celo razočaran.
Avtomobil res ni pretirano lep in s svojimi zategnjenimi linijami spomninja na kakšno hondo pozabljenih generacij. Zame osebno Seati oblikovno niso blesteli po lepoti. Prvi leoni so bili podobni kadettom, ko je bil ta že pozabljen in ko sodelovanja z VW-jem še ni bilo na vidiku.
Ko sedeš za volan ...
Tudi konzervativni Nemci v tem pogledu niso prinesli revolucije, tretja generacija leona je seveda nemško vrhunska, a po izgledu še vedno dolgočasna, čeprav morda malenkost manj neprivlačna. Kdorkoli vam bo rekel, da mu izgled avtomobila ni pomemben, se bo vsaj malo zlagal, seveda pa drži, da so nam všeč različne stvari. Ampak k bistvu. Če torej ne bi vedel, da je Leon ST karavan res največ kar lahko dobiš za svoj denar v tem družinskem razredu in kaj pomeni cupra, bi šel mimo avtomobila in ga ne bi niti pogledal. Šele ko sedeš za volan, ti je jasno, da nekaj ni v redu.
Znamenita kockasta zastavica na sredini prikazovalnikov, ki se pri hitrosti končajo pri 300 kilometrih na uro. Sedeži so športni, veliki in udobni, kar nekako ne gre skupaj. Karavan, dirkalnik, udobje, izgled...zmedi ni konca. A vse to se konča, ko zaženeš motor pod pokrovom karavana in pohodiš stopalko za plin. Pohodiš do konca... Zvok motorja je fantastičen in hitro pozabiš, da sediš v karavanu. Pri 130 kilometrih na uro je hrup v kabini znašal 76 decibelov, pri 6500 obratih, ne glede na hitrost, pa 82. Takrat se sliši le poezija štirivaljnika, cesta in veter sta le spremljevalna vokala.
Na mislite, da ste boljši kot DSG
Izbirate lahko med udobno, športno vožnjo in nastavitvami cupra. Motor je divji pri vseh kombinacijah, a toplo toplo priporočam vsaj eno testno vožnjo v načinu cupra. Dotik na ekranu in motor takoj dvigne obrate in začne rjoveti. Po uradnih meritvah naj bi stotico dosegel v 4,8 sekundah, a meni se je zdelo prej. Šeststopenjski DSG menjalnik je vrhunski in prepustite se mu. Poizkušal sem namreč z ročnim prestavljanjem izvleči še več iz avtomobila, pa sem si hitro premislil. Avtomatski menjalnik je neverjetno natančen in tako pravočasen, da ni absolutno nobenih izgub pri prenosu moči na kolesa. Seveda Cupro primerjajo z golfom R, a izkušnja ni v ničemer podobna. Volan je natančen, kljub temu, da gre za karavana, zadek pobegne šele takrat, ko mora, ko bi torej spustil vsak - na pač klasično trdih pnevmatikah. Zavore so skladne z zmogljivostjo cupre, kar je izjemno pomembno. Nobenih odstopanj, pomanjkljivosti, ko je avto nagnjen ali ko je cesta mokra. Vozil sem serijsko »limuzino« z najmočnejšimi pospeški na svetu, ki stane malo pod tristo tisočaki, a cupra je po občutkih v tem pogledu zelo zelo blizu, čeprav za skoraj desetkrat manj denarja.
Tristo konjskih moči seveda ni malo, a tudi ne veliko, a gre za povezavo prenosa moči na kolesa, navora, teže in ostalih razmerij, ki so temu grdemu karavanu resnično lahko v ponos. A po drugi strani gre za povsem običajen karavan, avtomobil, v katerega lahko naložite manjši hladilnik, tri otroke in psa. Pa nihče v njem, ne zunaj njega ne bo opazil ničesar neobičajnega – le klasični družinski dolgčas. In tako se lahko, s porabo dobrih sedmih litrov na sto kilometrov peljete kamorkoli in sčasoma pozabite na to, kar se skriva za prvim pogledom. A ko boste vendarle začeli prehitevati še bolj dolgočasnega voznika pred seboj, pohodili stopalko za plin, se vam bo, zagotavljam, vedno znova prikradel nasmeh na lica.
Več plusov kot minusov
In marsikdo se bo seveda po vsem tem vprašal, pa menda ja zdaj ne bo napisal še, da ta grd karavan s štirikolesnim pogonom »leti« 300 kilometrov na uro... Tega seveda ne smem napisati. No... Lahko pa rečem ... Ta trditev bi bila zelo zelo blizu resnici.
Poraba se pri malce bolj divji vožnji hitro povzpe na slabih 11 litrov, kar še vedno ni veliko glede na to, kaj ob tem iztisnete iz avtomobila. In še enkrat, ne na račun udobja. Za to pa tudi sicer poskrbijo druge malenkosti. Ob takšni avtomatični ročni zavori ne boste nikoli imeli skrbi pri speljevanju ali ustavljanju. "Stop and go" prav tako deluje kot urica, sedeži so udobni, prtljažnik velik, avto je pregleden. Ambientalna osvetlitev je prijetna, ekran na dotik nič posebnega, bluetooth povezava oziroma delovanje prostoročnega telefona pa bi lahko bilo veliko boljše.
Testni avtomobil je imel za slabih sedem tisočakov dodatne opreme. Precej drago »skrivnostno modro barvo«, ki za sam izgled avtomobila ne naredi veliko, električno strešno okno pa na drugi strani malce razbije monotonost. V dodatni opremi sta tudi prej pohvaljena školjkasta sedeža spredaj, manj pohvaljen 8-palčni zaslon na dotik in tako naprej. Osnovna cena cupre sicer znaša 36.360 evrov.
Podatki o vozilu: Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI DSG 4Drive
Motor: 1.984 cm3, štirivaljni, turbo bencinski
Največja moč: 221 kW (300 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 380 Nm pri 1.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.548 × 1.816 × 1.431, medosna razdalja 2.631.
Prtljažnik (v litrih): 587-1470
Poraba na testu: 9,0 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 164 g CO2/km.
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 31.646 / 43.296 (osnovni) / (testni z dodatno opremo)
Plusi: Vozne lastnosti, DSG menjalnik, prostornost, vsakodnevna uporabnost;
Minusi: Premalo izstopajoč dizajn;