Avto > Testi
2477 ogledov

Več, dlje, ceneje - novi master je pravi delovni konj nove dobe

predstavitev Renault Master
1/16
Saša Despot
Več tovora, daljše poti, manjša poraba. Povsem nova generacija precej Renaultovega velikega dostavnika master je na voljo v številnih različicah za najrazličnejše namene, tudi kot električno vozilo. Cene brez davka se začnejo pri okoli 30 tisoč evrih.

Ko na ceste zapelje nova generacija renault masterja, je to na vsak način velika novica. Gre namreč za enega najbolj prodajanih velikih lahkih komercialnih vozil v Evropi, v Sloveniji pa z naskokom drži prvo mesto z več kot 20-odstotnim deležem. 

In konkurenca je vse prej kot šibka, tu so težkokategorniki ford transit, mercedes-benz sprinter, volkswagen crafter/MAN TGE, Stellantisova družina citroën jumper, peugeot boxer, fiat ducato, opel movano ... Mednje se želijo vriniti tudi novi tekmeci, poleg kitajskih kmalu tudi Kia. 

Le vsakih 15 let ...

Čeprav Renaultov največji dostavnik s tem imenom na cestah že več kot 40 let, pa so od premiere 1980 do danes minile le tri generacije, saj so življenjske dobe pri lahkih gospodarskih vozilih precej daljše v primerjavi z avtom, načrtovanje vsake naslednje generacije pa zato še toliko bolj premišljeno.

Prostora za napake ni, stranke na prvo mesto postavljajo raznoliko uporabnost in vzdržljivost s konkurenčno ceno. Master je skozi generacije to izvrstno obvladal, zadnja generacija celo tako dobro, da so v Sloveniji načrtno nekoliko zakasnili s prihodom nove. 

predstavitev Renault Master | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault master najnovejše četrte generacije svoje delo začenja na najboljši mogoč način, s prestižnim priznanjem mednarodni dostavnik leta 2025. V utemeljitvi nagrade so pri žiriji izpostavili napredno aerodinamiko in posledično nizko porabo, večjo učinkovitost in izboljšano uporabnost, ki so ga inženirji nadgradili tudi s sodobnim udobjem za voznika in potnike. 

Inženirji so pri zasnovi novega masterja opravili veliko dela in startali praktično s praznega papirja. Eden redkih sestavnih delov, ki so ga prenesli še iz starega modela, so vratne kljuke. Rezultat je najbolj napreden in najbolj varčen master doslej. Postavljen je na modularno platformo, ki dovoljuje ne samo različne dolžine in namembnosti, temveč tudi kar tri povsem različne tipe pogona, s katerimi je pripravljen tudi na dobo, ki šele prihaja.

Poleg termičnega pogona na dizelsko gorivo je v ponudbi že od začetka tudi električen pogon v dveh različicah, medtem ko bo z ustreznim razvojem infrastrukture master na voljo tudi s pogonom na vodikove gorivne celice. 

40 osnovnih kombinacij, nešteto možnosti nadgradenj

Glede na kombinacijo treh dolžin (od 5,7 do 6,3 metra), dveh višin, pogonov in drugih prilagoditev je tovarniško skupno na voljo več kot 40 različic karoserij. Najdaljša različica L4 pride sicer nekoliko kasneje, takrat bo na voljo tudi pogon na zadnji kolesni par za najtežje naloge.

Poleg klasičnega furgona s skupno prostornino tovornega dela med 10,8 do 14,8 kubičnega metra (maksimalna dolžina tovora 3,82 metra) so na seznamu opcije dvojne kabine, s kesonom, ali kot gola šasija.

Klasičnega kombija za prevoz oseb v Sloveniji ne bodo tržili, zanašajo se na potniško različico traffica. Lahko pa dvojna kabina gosti do sedem oseb, tri spredaj in štiri zadaj, pa še vedno ohrani 8 kubičnih metrov prostora za tovor. 

Razne predelave lahko stranka izvede tudi znotraj pooblaščene mreže predelovalcev. Med drugim je mogoče kot dodatno opremo namestiti strešne prtljažnike, zaščito prtljažnika, robustno vlečno kljuko, snemljive sedežne prevleke ...

Tehnični inštruktor Gregor Rom iz Grand Auto trening Center Adriatic je izpostavil še eno konkurenčno poprodajno prednost, ki jo ima master pred tekmeci. In sicer je poleg mreže kar 44 pooblaščenih serviserjev po državi tu tudi prednost domačega izobraževalnega centra v Mirni Peči, ki je eden vodilnih tovrstnih centrov v širši regiji.

Omenjeni center služi tako za središče znanja, v katerem se po certificiranem programu izobražujejo tako imenovani cotehi - serviserji, kot tudi za tehnično podporo pri reševanju še tako zagonetnih izzivov pri servisiranju vozil.

Gregor Rom, Grand Auto trening Center Adriatic, predstavitev Renault Master | Avtor: Saša Despot Saša Despot

OpenR je serijski in prilagojen za delo na poti 

Eno glavnih vodil pri razvoju novega renault masterja je bila izboljšanje učinkovitosti. Poleg varčnejšega pogona ima pri tem veliko vlogo izpopolnjena aerodinamika, pri kateri so šli inženirji v takšne podrobnosti, da so mu nadeli ime kar 'aerovan'.

Zaznamuje ga prav po tovornjakarsko pokončen nos z ozkimi glavnimi svetili in poudarjenimi LED C dnevnimi lučmi ter veliko in poševno vetrobransko steklo. Proti zadku se oblika malenkost zoža, aerodinamično se zaključi tudi streha. S natančno usmeritvijo zraka med vožnjo so precej zmanjšali nastajanje podtlaka, hrupnost med vožnjo je bistveno nižja.  

Z naskokom najbolj priljubljena barva pri tovrstnih vozilih je seveda bela, a bo mogoče masterja naročiti še v šestih drugih barvah, od tega treh kovinskih. Serijska so 16-palčna jeklena platišča.

predstavitev Renault Master | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Voznikov del je povsem na novo zasnovan, za voznika pa je že na prvi pogled precej prijaznejši v primerjavi s prejšnjo generacijo. Armaturna plošča namreč poteka v obliki črke S, tako da je njen del s sredinskim zaslonom in upravljalnikom klimatske naprave nagnjen proti vozniku.

Tako kot pri ostalih sodobnih renaultih velik pečat pušča operacijski sistem OpenR z vgrajenimi storitvami Googla, ki omogoča enostavno zrcaljenje in nadgradnjo vsebin na telefonu ter ostalih pametnih napravah. Seveda tudi učinkovito navigacijo Google Zemljevidi.

Voznik ima pred seboj klasične merilnike, za doplačilo pa digitalni 9-palčni zaslon. Sredinski zaslon standardno meri 10-palcev po diagonali. OpenR link je tudi že odprt za namestitev aplikacij tretjih ponudnikov, kar omogoča enostavno integracijo upravljanja kar prek sredinskega zaslona, na primer v primeru nadgradenj hladilnika, reševalnih vozil, cestne službe ... 

predstavitev Renault Master | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Uporabnost digitalnega zaslona nadgrajuje še princip (doplačljive) mobilne pisarne, ko se naslonjalo sredinskega sedeža lahko povezne v priročno mizico z USB vtiči in 220 V vtičnico, kar omogoča opravljanje digitalnega dela posla kar na poti. Pri tem voznik potrebuje zgolj prenosno tipkovnico, saj lahko prek ustrezne pisarniške aplikacije in sredinskega zaslona nujne stvari opravi kar s pomočjo OpenR sistema. 

Prek aplikacije My Renault je mogoče prek telefona na daljavo dostopati do lokacije vozila in tudi vklapljati določene funkcije, pri električnih različicah tudi nastavljati temperaturo notranjosti.

V kabini je skupno kar za 135 litrov različnih odlagališč, lahko tudi pod sedeži sovoznikov. 

Na 100.000 kilometrov več kot 2.000 evrov prihranka

Pri furgon različicah, od katerih so na slovenskih cestah najbolj pogoste izvedenke L3H2, poudarjajo prostornost do 14,8 kubičnih metrov, še bolj pa enostavno dostopnost zaradi za 10 centimetrov širših bočnih vrat, ki zdaj omogočajo bočno nakladanje europalet. Zadnja dvokrilna vrata se odpirajo pod kotom do 270 stopinj. Pri električnih različicah master E-tech ne manjka niti modul V2L, s katerim je mogoče napajati različno delovno orodje do skupne moči 3.500 W. 

Osnovni pogon ostaja dizelski blue dCi v različicah 130, 150 in 170 (97, 112 ali 127 kilovatov). Gre za isti motor kot v predhodniku z rahlimi dodelavami zaradi ustrezanja aktualnim emisijskim predpisom. Povezan je lahko z ročnim, pri sredinski različici pa kmalu tudi z novim ZF devetstopenjskim avtomatskim menjalnikom s pretvornikom navora in obvolanskimi ročicami. Avtomatski menjalnik je za 2.800 evrov dražji od ročnega.

predstavitev Renault Master | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri znamki pravijo, da je poraba novega mastra po zaslugi aerodinamike v primerjavi s prejšnjim okoli 1,5 litra nižja na 100 kilometrov, s povečanim rezervoarjem pa lahko prevozi razdalje prek 1.000 kilometrov. Preračunano v stroške goriva lahko lastnik vsakih 100 000 kilometrov prihrani za več kot 2.000 evrov. Servisni interval je na 40 tisoč kilometrov.

E-Tech električni različici imata 96 ali 105 kilovatov moči. Šibkejši ima baterijo s kapaciteto 40 kilovatnih ur in 'mestni' doseg 200 kilometrov. Različica za nekoliko daljše poti pa ima baterijo s kapaciteto 87 kWh in doseg do 410 kilometrov po WLTP. Kot pravijo pri Renaultu, je v primerjavi s prvo generacijo električnega masterja poraba energije pri novincu zmanjšana za skoraj tretjino.

Močnejši električni master razpolaga z nosilnostjo nekaj manj kot ene tone, vleče pa lahko tudi prikolico z največjo dovoljeno maso 2,5 tone. Z enosmernim tokom z močjo 130 kilovatov bo lahko master v pol ure pridobil elektriko za nadaljnjih 230 kilometrov vožnje, povsem napolnjen bo v idealnih razmerah v uri in 10 minutah. Podobno kot pri modelu R5 in R4 so pri Renaultu zmanjšali največjo polnilno moč na AC iz 22 na 11 kW. Tudi v tem primeru je baterija še vedno polna v manj kot štirih urah. 

Inovativno zaviranje, obširna asistenca

Master je kot eden prvih svoje vrste opremljen z inovativnim zaviralnim sistemom 'po žici', ki bistveno skrajša zaviralni čas v sili in se sproti prilaga obremenjenosti vozila.

Bolj kot katerikoli Renautov kombi doslej master poudarja "človek v ospredju" pristop. Poleg precej boljšega kabinskega udobja je to razvidno tudi v široki paleti raznih pomagal. 

Med serijsko opremo najdemo ročno klimatsko napravo, pomoč za ohranjanje voznega pasu, sovoznikovo klop, voznikovo zračno blazino, tempomat, OpenR sistem, zadnje parkirne senzorje ...

Skupaj je na voljo kar 32 serijskih in doplačljivih asistenčnih sistemov, od kamer in parkirnih senzorjev, do samodejnega zaviranja s prepoznavo ranljivih udeležencev, od Extended Grip sistema za vožnjo po spolzki podlagi do sistema proti zanašanju prikolice in tempomata. Ta je sicer zgolj klasični, saj master nima radarja, zato tudi ni samodejnega prilagajanja hitrosti.

Cene na slovenskem trgu so se v primerjavi s prejšnjo generacijo masterja nekoliko dvignile, tako da je brez DDV-ja vstopna cena presegla mejo 30 tisoč evrov. Vstopni dizelski furgon L2H2 stane od 31.100 evrov brez DDV, malo pod 38 tisoč z davkom. Srednji dizel je dražji za tisočaka, močnejši dizel še za 600 evrov.

Cena izvednke s šasijo L3P3, pri kateri sta na voljo le močnejša dizla, starta pri 30.800 evrih brez DDV. 

Na vse to pri uvozniku primaknejo 1.000 evrov popusta in podaljšano jamstvo 4 leta ali do 200.000 kilometrov. Cene baterijskih izvedenk bodo znane naknadno. 

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Avatar Garancija
    Garancija 10:02 10.januar 2025.

    Nas to ne zanima,me pa zanima kdaj bodo električni avti cenejši od dizlov,in kdaj bo elektrika cenejša