Avto > Testi
109 ogledov

Vozili smo najhitrejšega opel adama S

Adam
1/26
Anže Petkovšek
Opel je z modelom S, kot sport, ponudil najbolj zabavno in najhitrejšo različico premium malčka adama. Imenoval bi se lahko tudi „mačo“ saj so mu edinemu dodelili 1,4-litrski turbo štirivaljni bencinski motor z 110 kilovati moči (150 KM). Kljub vsemu si OPC oznake ne zasluži.

Opel je z adamom dregnil v razred premium malčkov. Na naših cestah je redek in ekskluziven model, še bolj to velja za adama S, od katerega je dražji le model rocks, ki je nekaj med kabrioletom in križancem.

Adam | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
S številnimi oblikovalskimi prijemi, nalepkami, dodatki, adam S izkazuje športno, dinamično plat. Nadeli so mu aerodinamični spojler, 18-palčna diamantno brušena platišča s pnevmatikami velikosti 225/35 , ekskluzivno barvo, v rdečo barvo obarvane zavorne klešče, nalepke S po armaturni plošči, rdeče okrasne folije, sprednji in zadnji usmernik zraka, stranske obrobe, zajetnejši zadnji odbijač z velikim ustjem izpušne cevi … Mislim, da sem naštel dovolj, da ste dobili vtis, da so se potrudili in po mojem mnenju jim je uspelo. Adam S je izstopal iz množice pločevine, tudi ponoči, saj je zaradi led zadnjih sijalk bolj opazen in prepoznaven.

Veseli me, da Nemci niso poskrbeli le za šminko, ampak gre za športen avtomobil, ki sicer ni brutalen, prej zabavnega in okreten, a vseeno hiter. V mestu ga je v „kratkih sprintih“ kar težko ujeti.

Adam | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Motor dovolj zmogljiv, ni pa pristen športnik

1,4­litrski prisilno polnjen bencinski motor razpolaga z največ 110 kilovatov moči (150 KM) in 220 Nm navora. Tako na papirju, kot v praksi nič brutalnega. Z mesta do 100 km/h pospeši v 8,5 sekunde, najvišja hitrost je 200 km/h, a prepričajo vmesni pospeški, navora je dovolj, da avto dobro pospeši tudi v tretji ali četrti prestavi. Dovolj hiter je tudi zato, da so spojlerji za potisno silo navzdol del standardne in ne dodatne opreme.

Moč na pogonski kolesi prenaša šeststopenjski ročni menjalnik, ki je natančen, a prilagojen tudi bolj udobni vožnji, saj se v šesti prestavi povsem spodobno pelje po avtocesti. S tem mislim, da vrtljaji niso previsoki, motor pa ni preglasen.

Adam | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Motor v primerjavi z enako prostornim atmosferskim motorjem torej naredi razliko, še večja pa je zaradi dodatnih prijemov, kot je športno podvozje s posebnimi nastavitvami in tršim zadnjim vpetjem ter učinkovitim zavorni sistem OPC S, kot tudi zelo neposredenim volanskim sistemom.

Dvojno, nenehno spreminjajoče se fazno variabilno odpiranje ventilov in turbinski polnilnik integriran v izpušni sistem, zmanjšuje maso in veča kompaktnost zgradbe. Ko pohodimo stopalko za plin, iz njega izvabimo celo rezek športni zvok. Udobje je seveda slabše, kot pri rocksu, ki smo ga preizkusili pred kratkim. Ležeče ovire in neravnine potniki zadaj občutijo s poskakovanjem, udobja ni na pretek, tudi za velikimi športnimi sedeži se naprej vidi bolj malo. Sta pa zato spredaj odlična športna sedeža – školjki, pod katera se podpisuje Recaro.

Adam S omogoča tudi izklop elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), kar pomeni še več drsenja skozi ovinke. Veselje nekoliko mine, ko pogledamo na merilnik povprečne porabe, oziroma, ko se je treba kar pogosto ustaviti na bencinski postaji za točenje bencina. V povprečju sem po podatkih potovalnega računalnika porabili 9,2 litra bencina na 100 kilometrov poti.

Adam | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Adam S stane vsaj 18.030 evrov, s čimer je v družini adam dražji le rocks s šibkejšim 1,0-litrskim turbo trivaljnim motorjem, ki v najdražji različici po ceniku stane 18.700 evrov.

Podatki o vozilu: Opel adam S
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1364 ccm
Najvišja moč: 110 kW (150 KM) med 4.900 in 5.500 vrtljaji
Navor: 220 Nm od 2.750 do 4.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.698 x 1.484 x 1.807, medosna razdalja 2.311
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 170
Poraba na testu: 9,2 litra, 139 g CO2/km
Cena (v evrih): 18.030 € (osnovni testni) / 23.089 € (testnik z dodatki) / 21.489 € (testnik s popustom)

Plusi: Vozne lastnosti, všečen dizajn z detajli
Minusi: Cena, poraba goriva;

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.