Ko nam kdo omeni športnega terenca iz Romunije, gotovo vsak najprej pomisli na dacia dusterja. A ta ni edini športni terenec, ki ga izdelujejo v Romuniji in vrh vsega niti ne pripada znamki romunskega porekla.
Iz te evropske države namreč prihaja tudi ford ecosport, ki je do prihoda pume pred dvema letoma bil tudi edini najmanjši križanec te znamke. In mimogrede: tudi pumo izdelujejo v Romuniji. Ford je namreč leta 2008 od romunske vlade kupil nekdanjo avtomobilsko tovarno v Craiovi, kjer so izdelovali legendarne oltcite, »romunske citroen vise«, ki so se jih vozniki celo v z avtomobili podhranjeni vzhodni Evropi izogibali kot Hudič križa, in začel v njej izdelovati transit connecte in B-maxe. In ko so iz proizvodnje začeli umikati B-maxa, ki ni bil tako uspešen, kot je bilo predvideno, je leta 2017 na tekočih trakovih Fordove romunske tovarne njegovo mesto zasedel prenovljeni in evropeizirani ecosport modelnega leta 2018.
Uspešna integracija
Ford Ecosport je bil na evropskem in s tem tudi slovenskem trgu tedaj že dobra štiri leta, vendar je bil v bistvu ekonomski imigrant. Razvili so ga namreč v Braziliji za brazilski trg, v Evropo pa je prihajal iz indijskega Chennaija, in kot takšen ni ravno ustrezal merilom povprečno izbirčnega Evropejca. Zato je bil ob zagoni njegove proizvodnje precej korenito prenovljen in hkrati postal tudi pravi Evropejec.
Čeprav ne skriva oblikovnih potez predhodnika, je bilo sprememb tedaj dovolj, da je postal veliko bliže okusu evropskih voznikov, pa čeprav še vedno tistih, ki imajo radi malce posebne avtomobile. Ena takšnih posebnosti so vrata prtljažnika, ki se namesto navzgor odpirajo vstran. To ima po nekaterih razlagah sicer določene prednosti, saj vam vrat denimo ni treba povsem odpreti, da bi lahko v prtljažnik odložili manjše predmete, a tudi slabosti. Denimo to, da mora za avtomobilom biti več prostora, kot pa bi ga bilo v primeru, če bi se vrata odpirala navzgor. Odpiranje vrat je tudi precej težko.
Ford Ecosport je sicer eden tistih križancev, ki so vsaj na videz bolj terenci kot križanci, saj je karoserija precej visoka in oddaljena od tal. To prinašata prednosti predvsem na slabše urejenih cestah, pozna pa se tudi med vožnjo po asfaltiranih cestah, ko se kar precej nagiba, česar se mora voznik seveda navaditi. A ko se enkrat navadite tudi ugotovite, da vozne lastnosti precej ustrezajo predstavam, ki smo jih vajeni pri Fordu, torej precej dinamični vožnji.
Solidna kombinacija
Vendar pa ecosport seveda ni pravi terenec, niti nima štirikolesnega pogona (tega so ukinili v vseh različicah), ampak motor poganja le prednji kolesni par. V primeru testnega avtomobila je to bil litrski turbobencinski trivajnik z močjo 125 'konjev', stari znanec torej, ki je v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom poskrbel za povsem dovolj živahnosti, pa čeprav včasih na račun malce večje porabe goriva, kot pa je pisalo v »rojstnih listinah«.
Zaradi višine se ecosport na cesti morda bolj nagiba od povprečja, vendar pa ima ta tudi določene prednosti, predvsem ko gre za prostornost njegove kabine. V razmeroma kratki karoseriji je zato precej prostorno ne le na prednjih sedežih, ampak tudi na zadnji klopi, solidno dovolj prostora pa ostane tudi za prtljažnik.
Dodatna popestritev
Notranjost je urejena dovolj kakovostno, a ne more skriti dejstva, da je v bistvu enaka kot na prejšnji generaciji fieste, ki je bila letos že osvežena. Ecosport je na mednarodnem trgu pač že od leta 2012, torej gre za zelo dolgoživ model. In tega vtisa ne prežene niti dejstvo, da je opremljen z merilniki z digitalnim zaslončkom v sredini, kakršne denimo še vedno ima focus, in da iz armaturne plošče štrli soliden zaslon sodobnega infozabavnega sistema, kot ga poznamo tudi iz fieste in drugih novejših fordov in ga seveda uspešno povezuje tudi s pametnimi telefoni.
Nekaj svežine je testnemu ecosportu dodala tudi največja novost, oprema active, ki mu je omogočila še malce bolj terenski videz od ostalih ecosportov. K temu so pripomogle predvsem zajetne obloge iz črne plastike, ki ecosporta seveda ne spremenijo v pravega terenca, vendar pa precej popestrijo njegov videz in dobro delujejo tudi v kombinaciji z rdečo barvo karoserije, v kakršno je bil pobarvan testni avtomobil.
ford ecosport active 1.0 ecoboost 92 kW (125 KM)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 998 ccm
Največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrtljajih
Največji navor: 170 Nm pri 1.400-4.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.096 x 1.861 x 1.653, medosna razdalja 2.519
Prtljažnik (v litrih): 346-705
Poraba: 7,1 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 159 g/km
Cena v evrih: 23.740
avto je delan v romuniji, kjer so plače take, da že fritz volksburgški razmišlja da bi dal odpoved in šel v deželo Drakule na gastarbajt.. in potem tole stane 23k, dacia pa 10k..
Sedaj mi pa pokažite še nešportnega terenca, da vidim razliko!
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec 27416 evrov plače. V prostem času delam 3 ure na dan. pojdite na to stran za več podrobnosti............ >>>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑫𝒐𝒖𝑰𝒏𝒄𝒐𝒎𝒆.𝐜𝐨𝐦