To je že šesta generacija golfa varianta, ki pa prihaja v osmi generaciji golfa. Kako to, da je golf dobil karavansko različico šele s tretjo generacijo? Kot je poudaril direktor znamke Volkswagen v Sloveniji Marko Škriba, golf variant prej ni dobil zelene luči, ker bi s svojo velikostjo preveč segel v območje passata, ki je bil tedaj še precej manjši avtomobil. Šele ko je passat leta 1988 postal večji in bolj prostoren, je priložnost dobil tudi golf variant.
Prvi golf variant je na ceste zapeljal leta 1993 in v spomin se je med drugim zapisal tudi s simpatičnim reklamnim oglasom, v katerem so ga pri Volkswagnu označili kot »golf s happy endom«, srečnim koncem torej. Vmes stvari so bile vedno tako srečne. Za neposrečenega se je denimo izkazal golf variant šeste generacije, ki nekako ni našel stika z navdušenci, a je to izdatno popravil golf sedme generacije.
Večji in uporabnejši
S sedanjo osmo generacijo golfa je tudi variant postal precej večji in pridobil precej uporabnosti, saj so hoteli z njim pri Volkswagnu bolj kot doslej nagovoriti družine in voznike z dinamičnim slogom življenja, ki pa e vedno prisegajo na klasične karavane. Pri slovenskem uvozniku si želijo, da bi njegov prihod pomenil tudi »happy end« za to stresno leto, ki se mu tudi golf ni mogel izogniti.
Prednost golfa varianta je seveda njegova karavanska karoserijska zasnova. Do stebrička B je skoraj identičen kombilimuzinskemu golfu, od stebrička naprej pa se seveda razlikuje od njega predvsem z večjim prtljažnikom. V primerjavi s predhodnikom deluje predvsem bolj športen in nižji. Medosna razdalja je v primerjavi s predhodnikom večja za šest centimetrov, kar se odraža v prtljažniku s 611 litri osnovne prostornine, prav tako pa tudi v več prostora za noge potnikov zadaj, ki jim je namesto dosedanjih 905 na voljo 941 milimetrov.
Tudi to je golf
Seveda je golf variant v bistvu golf, torej si s kombilimuzino večino opreme, denimo digitalne merilnike, ki so na voljo že v osnovnih različici, višje pa je na voljo »pravi« digitalni kokpit. Na voljo so tudi infozabavni sistem tretje generacije in vrsta asistenčnih sistemov, ki jih poznamo že iz kombilimuzine, osvetlitev pa je povsem urejena v tehniki led.
Motorna paleta sega od 81-kilovatnega turbobencinskega trivaljnika 1.0 TSI in 96-kilovatnega turbobencinskega štirivaljnika 1.5 TSI, ki sta kot različici eTSI na voljo tudi z 48-voltnim blagim hibridom, do 140-kilovatnega turbobencinskega štirivaljnika 2,0 TSI. Na voljo bo tudi različica s pogonom na zemeljski plin 1,5 TGI, dizelsko konjenico pa bo zastopal štirivaljnik 2,0 TDI evo z močmi 85, 110, 147 kilovatov ter sistemom dvojnega čiščenja izpušnih plinov. Na voljo bo tudi terensko usmerjena različica variant alltrack, za največje dinamike pa bo v drugi polovici leta 2021 poskrbel prihod 235-kilovatnega golfa varianta R.
Že za 21.231 evrov
Osnovni golf variant bo na voljo za najmanj 21.321 evrov, najbolje opremljeni golf variant R-line pa za najmanj 26.020 evrov. Alltrack s štirikolesnim pogonom si bo mogoče omisliti za 36.950 evrov.
Volkswagen je doslej po vsem svetu prodal več kot 3 milijone golfov variantov. Junija je po naših cestah vozilo okrog 64.000 golfov, od tega pa je bilo blizu 10.000 golfov variantov. Pri nas jih sicer letno prodajo od 700 do 800, kar prihodnje leto pričakujejo tudi od novinca. Njegova prodaja bo sicer stekla januarja, dobavni rok pa bo dva do tri mesece, čeprav so zaradi trenutnih zapletov zaradi epidemije covid-19 oskrbovalne poti nekoliko otežene. Variant naj bi sicer znotraj golfove družine dosegal dvajset odstotni delež.