Ugibanja so se končala, saj je romunska znamka predstavila koncept dacia spring, ki je predogled prvega Daciinega električnega avtomobila, ki temelji na modelu renault city K-ZE, ki ga prodajajo na Kitajskem. V Aziji ta električni avtomobil s 26 kilovatno baterijo stane okoli 8.000 evrov, poceni pa naj bi bil tudi v Evropi.
Nekdanji šef Renaulta Thierry Bolloré je na avtomobilskem salonu v Frankfurtu lani povedal, da v avtomobilski industriji poteka velika diskusija glede cenovno dostopnih električnih avtomobilov in da delajo na vozilu, ki bi v Evropi stalo okoli 10 tisoč evrov.
Nekateri avtomobilski proizvajalci namreč trdijo, da si je nemogoče predstavljati, da bi lahko mali električni avtomobil (A razreda, kot je twingo pri Renaultu, ki ga, tako kor sestrskega smarta forfour izdelujejo v Revozu v Novem mestu) stal 10 tisoč evrov. Pri Renaultu trdijo nasprotno, pa čeprav segment malih avtomobilov ni med najbolj priljubljenimi v Evropi.
"Tega se zavedamo, vendar pa nova zakonodaja o emisijah spreminja stvari," je dejal nekdanji Renaulta in dodal: "Z modelom zoe smo že našli ekonomsko ravnovesje. Zdaj iščemo način, kako ponuditi isto vsebino za veliko nižjo ceno. Je mogoče. Veliko vlagamo v razvoj električnih pogonov in vozil, da bi prišli do cene 10 tisoč evrov za električno vozilo. Dokaz za to je model K-ZE, ki smo ga ponudili na Kitajskem."
Poceni električni avto bo v Evropi nosil logotip Dacie, ki so ga predstavili še v konceptni obliki. Glede na to, da je na Kitajskem že naprodaj, pa lahko sklepamo, da bo dacia EV v evropskih prodajnih salonih leta 2021. Koncept oblikovno močno spominja na renault City K-ZE, z nekaj manjšimi spremembami. Mednje spadajo rešetka, značilna za modele znamke Dacio in tridelni LED žarometi. Naj še spomnimo, da ima city K-ZE elektromotor z le 44 konjskimi močmi in 119 Nm navora, ter baterijo, ki je po starem NEDC preskusnem ciklu zagotavlja do 250 kilometrov dosega. Dacia spring bo imela doseg okrog 200 kilometrov po najnovejšem standardu WLTP.
Nov svetlobni pečat, naguban pokrov motorja in posebno oblikovana polna maska tvorijo prednji del konceptnega vozila dacia spring.
Analitska družba Inovev je v svojem poročilu raziskave navedla, da naj bi razred malih mestnih avtomobilov v Evropi prešel na povsem električna vozila, saj se tovrstna vozila večino časa uporabljajo za vožnjo v urbanih naseljih in zato manjši doseg ni pomanjkljivost. Pričakuje se, da bo Volkswagen v svojo družino električnih vozil dodal mini avtomobil ID.1, tudi prihodnja mini vozila iz Peugeota in Citroena bodo imela najverjetneje polno-električne različice, še predvidevajo pri Inovev.
večja izbira bolje bo in prej bodo cene nižje
Če bi se šlo res za podnebje, potem bi izdelovali male avtomobile za štiri osebe, kjer bi bil realen doseg 200 km, ter za sprejemljivo ceno. Tako pa ima večina en kup kilowatov, ter ceno v nebo...