Slovenijo so v zadnjih letih preplavila rabljena vozila iz tujine, še posebno po vstopu na skupni trg Evropske unije. Prednosti takšnih vozil je več; glede na raven opreme imajo praviloma ugodnejšo ceno, izbira je večja, kljub večjemu številu prevoženih kilometrov pa so lahko tudi bolje ohranjena od vozil slovenskih lastnikov. Vseeno pa je pri nakupu vozila, ki izvira iz tujine, potrebna velika mera previdnosti, predvsem glede dokumentacije.
Kaj je potrebno za registracijo: |
- dokaz o izvoru in lastnini vozila;
|
Zlasti nekateri manjši trgovci z rabljenimi vozili se poslužujejo različnih načinov, da bi se izognili predpisanim postopkom in plačilu taks pri pridobitvi (beseda “uvoz” znotraj EU ni primerna) vozila iz tujine, tako pa je njihov zaslužek ob prodaji kljub nižji prodajni ceni vozila precej višji. Davčna uprava pri utajah ugotavlja skupno značilnost, da “sivi uvoznik” ne kupuje vozila sam v EU, temveč v verigo prodaj vključi vsaj še eno gospodarsko družbo (tako imenovani missing trader). Ta je registrirana zgolj zaradi davčnih utaj in deluje le kratek čas, vodijo pa jih “slamnati direktorji”, velikokrat kakšne mlajše osebe, ki naivno verjamejo obljubam o zaslužkih, ne zavedajo pa se posledic sodelovanja pri davčni utaji, opozarja DURS.
Davčne utaje so navzoče po vsej Sloveniji, vendar po obsegu izstopa območje Ljubljane, širše območje Celja in Slovenske Bistrice. Po prepričanju Sebastiana Jeketa iz družbe Finnova so slovenske oblasti glede anarhije, ki trenutno vlada pri nas, precej brezbrižne, čeprav bi lahko z malo več dobre volje stopile na prste prevarantom, ki jemljejo zaslužek ne samo državi, temve tudi uveljavljenim trgovcem. DURS na to odgovarja, da že pripravlja predlog sprememb veljavnih predpisov, ki bi omejili davčne utaje.
V zadnjem času pa je vse več tudi primerov, ko so slovenski policisti na meji ali v notranjosti odkrili vozila, ki so bila ukradena v tujini in nato registrirana pri nas. V tujini odvzeto oziroma ukradeno vozilo ne more imeti ustreznih originalnih listin za registracijo v Sloveniji, opozarja Leon Keder, tiskovni predstavnik policije. Ob najdbi takšno vozilo policisti odvzamejo. Če ga je lastnik kupil po legalni poti, mu za povrnitev kupnine ostane le civilno-pravdni postopek proti prodajalcu. Policija predvideva, da bo v letu 2008 zadetkov o ukradenih vozilih v SIS še ve, saj se vozila preverjajo v SIS tudi ob sami registraciji. Vsem prihodnjim kupcem vozil iz tujine svetujemo, da pred nakupom obiščejo spletno stran policije, kjer lahko prek povezav na druge strani po EU preverijo, ali je bilo vozilo ukradeno.
Česa se je potrebno izogibati: |
- ne kupujte vozil, ki so razmeroma nova, a bi bili vi že četrti ali peti
lastnik;
|
Uvoz bolje prepustiti domačim prodajalcem
Praktično se ne dela več razlike med domačimi in uvoženimi avtomobili. Ljudje tudi vedno bolj razumejo, da je pri redno vzdrževanem in servisiranem avtomobilu število prevoženih kilometrov vse manj pomembno.
Kako se zavarujete pred tem, da bi bil avtomobil, ki ga nameravate uvoziti, ukraden?
Predvsem tako, da kupujemo avtomobile iz zdravih virov.
Kaj priporočate slovenskemu kupcu, ki razmišlja, da bi si kupil avtomobil iz tujine?
Naj ga kupi pri domačem uvozniku, saj ima doma vse pravne pripomočke, da se v
primeru, da z avtomobilom ni vse v redu in da trgovec nima posluha za težave, obrne na ustrezne
ustanove. V tujini se velikokrat oglašujejo avtomobili, ki v resnici sploh ne obstajajo v takšni
obliki. Kupec tako lahko naredi več sto kilometrov zastonj, saj na dogovorjeni lokaciji tega avta
potem ni. Kot drugo: tudi če avtomobil kupi, zanj ne bo dobil garancije ali pa je njeno
uveljavljanje zaradi transporta povezano z velikimi stroški.