Trg premium vozil se po zelo dobrem lanskem letu, ko je bilo vsako dvanajsto prodano vozilo pri nas premium porekla, letos krči. Upad v prvih dveh mesecih beležijo tudi pri Audiju, kjer pa s predstavitvijo volumenskega modela A3 sportback računajo na boljše prodajne mesece.
Minimalne spremembe
A3 sportback je petvratna karoserijska izvedenka modela A3, ki dopolnjuje ponudbo trivratnega modela, že septembra ali oktobra pa na trg prihaja še limuzinska različica. Petvarni model v primerjavi s trivratnim oblikovno ne prinaša velike razlike. Na prvi pogled jih bodo opazili le ljubitelji štirih krogov. Najbolj izrazit je dodaten par vrat, ki A3 zaradi lažjega vstopanja na zadnjo klop naredi uporabnejšega, spremembe pa so doletele zadek, ki je bolj strm, spremenjeni so bili žarometi zadaj.
- Več o zadnji generaciji audija A3, si lahko prebere ob predstavitvi trivratne izvedenke.
- Test nove generacije audija A3
Prihajata agregata za manj in bolj zahtevne
Prečiščena notranjost, tehnologija in pogonski agregati so povzeti po trivratni izvedenki. Vsi agregati so v primerjavi s predhodnimi bolj varčni in ekološko sprejemljivejši, z več navora in lažjo konstrukcijo. Dvema bencinskima TFSI in dvema dizelskima TDI z gibnimi prostorninami 1,4, 1,8 oziroma 2,0 litra in razponom moči od 90 kilovatov (122 KM) do 132 kilovatov (180 KM), se bo kasneje pridružil še 1,2-litrski TFSI agregat z 77 kilovati moči (105 KM), z manj zahtevnim vpetjem koles zadaj, sredi leta pa tudi 1,4-litrski agregat z izklapljanjem dveh valjev. Menjalniki so trije: šeststopenjski ročni in šest- oziroma sedemstopenjska samodejna S tronic menjalnika, na voljo je tudi štirikolesni pogon quattro.
Športni model S3 bo imel 2,0-litrski TFSI pogonski agregat z 221 kilovati moči (300 KM). Od 0 do 100 km/h pospeši v 5,4 sekunde, normna poraba je 7,0-litra. V primerjavi s predhodnikom je podvozje spuščeno za 15 milimetrov, motor razpolaga s 26 kilovati moči več, za 30 Nm je več navora, emisije CO2 so znižali za 36 gramov na prevoženi kilometer. Na zadku ima zdaj 4-cevni izpušni sistem.
Med BMW-jem in Mercedesom
Vstopna cena za 1,4-litrski TFSI bencinski agregat (90 kW) je 23.390 evrov, najcenejši dizel 1,6 TDI (77 kW) je 20 evrov dražji. Cene so v povprečju od 1.140 do 1.260 višje kot pri trivratni izvedenki, cenovno pa je umeščen med konkurenčna BMW serijo 1 in mercedes-benzom razreda A, oziroma B.
Več kupcev vabijo si želijo privabiti s paketom dodane opreme Comfort, ki namesto 2.950 evrov ob začetku prodaje stane 450 evrov dodatka k osnovni od treh paketov opreme (ročna klima, tempomat, …). Comfort paket prinaša ksenon paket, voznikov informacijski sistem, sredinski naslon za roke spredaj, komfortno samodejno klimatsko napravo, 10-kraka aluminijasta platišča, ogrevani in električno nastavljivi zunanji ogledali ter 4-kraki usnjen volan.