Tkanina na avtomobilskih sedežih je trpežnejša od usnja, vseeno pa se vse več lastnikov predvsem prestižnejših znamk zaradi udobja in estetike odloča za usnje. Če nov avtomobil še nima usnja, ga je mogoče vgraditi naknadno. V poštev pride le naravno, saj je umetno (skaj) neudobno in namenjeno predvsem delovnim vozilom.
Na trgu je na voljo veliko različnih barv, tako da lahko lastnik vozilo resnično prilagodi svojim željam. Čeprav ga je lažje očistiti kot tkanino, pa je usnje manj obstojno, zato ga je treba za ohranitev videza redno vzdrževati s posebnim mazilom. Cena tapeciranja sedežev v usnje je med 1300 in 1500 evri, je povedala Katja Kermavner z istoimenskega podjetja. Alternativa usnju so prevleke iz alkantare, posebnega mehkega materiala, ki je prav tako enostaven za čiščenje, a je manj obstojen. Cene so podobne kot pri usnju.
Zračne blazine |
Čeprav ima večina novih avtomobilov stranske zračne blazine, nova preobleka ob pravilni montaži ne vpliva na njihovo pravilno delovanje. |
Za preobleke iz tkanine se največkrat odločajo starejši kupci novih avtomobilov ali pa družine z majhnimi otroki, ki se bojijo, da se bodo originalne prevleke umazale. Razlog za zamenjavo so tudi poškodbe ali vonj po cigaretah. "Velikokrat želijo na vsak način imeti tkanino, čeprav bi mu zaradi vrste vozila bolj pristajalo usnje," o najpogostejši napaki strank pove Kermavnerjeva. Cena, ki je odvisna od zahtevnosti dela, se pri tkanini giblje med 200 in 300 evri.
Poletna lepljivost
Sedeži iz usnja so v vročih poletnih dneh do voznika manj prijazni od tkanine. Če usnje ni
perforirano oziroma sedeži nimajo zračnega hlajenja, je stik kože s sedežem zaradi potenja lepljiv
in neprijeten, v primeru temnejše barve pa je usnje tudi zelo vroče. Pomagati si je mogoče s
posebnimi anatomskimi prevlekami iz lesenih kroglic ali iz blaga. Za prvo pomoč pride prav tudi
brisača.