Pri Kii pravijo, da se je odločitev za razvoj stonica, ki je pred osmimi leti na ceste zapeljal kot cenovno dostopni predstavnik razreda B-SUV in osnova za širitev SUV-jev v vseh segmentih, izkazala za dobro.
Leta 2020 so mu namenili prvo korenitejšo osvežitev, ko je dobil tudi blago hibridizirane motorje in športno navdahnjeni paket opreme GT-line, z letošnjim letom pa je doživel še drugo osvežitev, ki ga je uskladila predvsem s Kiino trenutno oblikovno usmeritvijo. Osvežitev je bila smiselna, saj sportage v Evropi predstavlja 12 odstotkov prodaje korejske znamke, v Sloveniji pa je stonicov delež celo 24- do 25-odstotni, torej še vedno predstavlja enega od temeljev Kiine prodaje v Sloveniji.
Za prenovljeni kia stonic bo treba v osnovni različici v primeru financiranja treba odšteti 21.999 evrov, za gotovino pa bo na voljo za 19.999 evrov. Najdražja različica GT-line z močnejšim motorjem bo stala 31.999 oziroma 29.999 evrov. Pri uvozniku KMAG so dodali, da imajo na zalogi še 150 starih stonicov. Za novega stonica pa za prihodnje leto napovedujejo prodajo okrog 550 avtomobilov.
Prenova je Stonicu prinesla predvsem precej drugačne karoserijske oblike, saj je medosna razdalja z 2,58 metra ostala enaka. Spremembe se najbolj očitno odražajo spredaj, kjer je novo praktično vse, nove led luči, maska, odbijač in spodnja rešetka, ki stonic usklajujejo z novejšimi Kiinimi modeli. Spremenjena je tudi ureditev zadka, kjer izstopajo značilne Kiine luči, med katerimi so preoblikovana prtljažna vrata, na boku pa sta novim oblikam prilagojena predvsem prednji blatnik in prag. Zaradi bolj izrazitih odbijačev je prenovljeni stonic tudi malo daljši kot doslej.
V notranjosti je drugačno predvsem tisto, kar je pred voznikom in sovoznikom in med njima. Na novi armaturni plošči izstopa predvsem široki zaslon, ki ga (v bolje opremljenih različicah) sestavljata dva zaslona z diagonalo 12,3 palca, s katerima se je stonic tudi približal novejšim sorodnikom. Nov je tudi večfunkcijski zaslon na spodnjem delu armaturne plošče, na voljo pa sta tudi dva nova volčanska obroča, standarden dvokraki in športni trikraki za paket GT-line.
Prihodnje leto bo za Kio v Sloveniji precej pestro. Že januarja bo na slovenske ceste zapeljala serija električnih lahkih gospodarskih vozil kia PV5, ki ji bo februarja sledila električna kombilimuzina kia EV4. Marca in aprila bosta k nam pripeljala električna križanca kia EV2 in kia EV5. Junija pripeljeta prenovljeni niro, ki bo na voljo le kot priključni hibrid, ter seltos, ki se bo uvrstil med sportage in Xceed. Julija pa bo Kiino leto zaključil prenovljeni Xceed. Prihodnje leto sicer k nam pripelje tudi ceedov naslednik kia K4, vendar še ni gotovo, kdaj natanko se bo to zgodilo.
Stonic je s prenovo dobil tudi vrsto novih asistenčnih sistemov. Naštejmo radarski tempomat, pametni tempomat na osnovi navigacije, sistem za prepoznavo prometnih znakov, pomočnika za vožnjo po avtocesti, samodejne dolge luči in tako naprej.
Motorna ponudna ostaja bolj ali manj klasična. Trivaljnik 1,0 T-GDI je v osnovi na voljo z močjo 85 kilovatov in v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali dvosklopčnim menjalnikom DCT. V enakih kombinacijah bo na voljo tudi 48-voltno hibridizirana različica z močjo 85 kilovatov, vendar bo vsaj za zdaj pri nas na voljo le z menjalnikom DCT.