Avto
1665 ogledov

Volkswagen z napovedjo šokiral Nemčijo

Proizvodnja avtomobilov, tovarna Volkswagen, Wolfsburg Profimedia
V koncernu Volkswagen nameravajo zapreti dve svoji tovarni v Nemčiji. Še nikoli doslej Volkswagen ni zaprl nemškega obrata.

V kako dramatični tranziciji se trenutno nahaja največji evropski proizvajalec vozil in eden največjih na svetu sploh, dokazuje ponedeljkova novica o napovedanih rezih v samem središču evropske avtoindustrije. 

Vodstvo koncerna iz Wolfsburga je v ponedeljek obvestilo delavski svet kot predstavnika delavcev, da bo morala znamka Volkswagen zapreti "v Nemčiji vsaj en večji proizvodnji obrat in en obrat za proizvodnjo komponent." Le tako da bodo lahko obvladali stroške in prihranili več milijard evrov. Dosedanji načrt znamke o prihranku desetih milijard do leta 2026 se je namreč izkazal za nerealnega. Hkrati pada dobičkonosnost pri vsakem prodanem avtu, v prvi polovici letošnjega leta je v primerjavi z lanskim upadla tudi prodaja vozil, še posebej električnih.

Tovarna Volkswagen Wolfsburg | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Črna napoved, kakršne v Nemčiji v skoraj 90 letih obstoja proizvajalca še niso slišali, je odraz prizadevanj vodstva Volkswagna po preobrazbi velikana iz izdelovalca sicer dobičkonosnih, a tudi okoljsko obremenjujočih vozil na termični pogon v ponudnika električne mobilnosti. Pri tem se sooča s številnimi izzivi, tudi kitajsko konkurenco, ki veliko bolje obvladuje stroške in ohranja visoke marže pri izdelanih avtih. 

Vodja koncerna Oliver Blume je v izjavi dejal, da je evropska avtoindustrija trenutno v zelo zahtevni in resni situaciji, obeti pa ne kažejo ničesar dobrega, saj na evropski trg vstopajo novi konkurenti. "Poleg tega predvsem Nemčija kot država proizvajalka pada po lesvtvici konkurenčnosti. V takšnem okolju moramo kot družba delovati odločno."

Za katere obrate Volkswagna gre, za zdaj uradno še ni znano. Pri Automobilwoche pa poudarjajo, da je na odstrelu morda ena večjih tovarn, saj sicer ne bi mogli govoriti o milijardnem varčevanju. Glavni proizvodni obrati znamke Volkswagen na domačih tleh so matični Wolfsburg, Emden, Zwickau in Osnabrück. Predvsem slednji je zaradi relativne majhnosti že dolgo na rdečem seznamu, a po drugi strani je tovarna premajha za resnejši prihranek.

Volkswagen sicer samo v Nemčiji zaposluje kar 110 tisoč ljudi. Koliko jih bo v novem načrtu odveč, prav tako še ni znano. Predstavniki delavcev so že napovedali boj za vsako delovno mesto.

Na vsak način bodo prihodnji meseci za celoten koncern zelo dramatični, že napoved znamke Audi, da bo verjetno zaprla svoj obrat v Belgiji, je sprožila velik odpor in postalo meddržavno politično vprašanje.

Zaostreno dogajanje čutimo tudi v Sloveniji

Gre še za enega od povednih zasukov v zadnjem času, ki govorijo o težavah uveljavljenih zahodnih proizvajalcev vozil. Ford, General Motors in Mercedes-Benz so vsi precej prilagodili prej ambiciozne cilje po prehodu na le še baterijska vozila. Tudi Tesla kot zahodni pionir električnih avtov ima velikanske težave pri oživitvi prodaje. 

Avtoindustrija je bila desetletja ena od paradnih panog Nemčije. Država se po pisanju Guardiana že dve leti giblje na robu tehnične recesije, dogajanje v njihovi avtoindustriji pa lahko tehtnico prevesi na eno ali drugo stran. To povzroča še dodatne skrbi za že tako oslabljeno levo vlado Olafa Scholza, ki je pravkar doživel še težek poraz na volitvah v dveh zveznih deželah.  

Težave v nemškem gospodarstvu pa imajo veliko širše posledice za EU in še posebej za Slovenijo, ki velik delež BDP ustvari z dobavami evropski avtoindustriji.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • miran29 09:47 03.september 2024.

    Židje banksterji vodijo ta svet ter organizirajo vse, od ekonomskih vzponov in čudežev na eni strani do vojn in kaosa na drugi strani! Dokler bomo belci pustili židom, da nas vodijo bo tako....in tako je že nekaj tisočletij....nas belcev pa ...prikaži več je zato čedalje manj.... se bo komu posvetilo????

  • Boris 09:10 03.september 2024.

    Naj omenijo padec VW kvalitete in VW kakovosti, tako pri VW strojih kot pri VW storitvah.

  • Toma 08:35 03.september 2024.

    Najprej je bilo premalo inženirjev zato so uvozili klavce. Sedaj morajo živeti ta ološ in kar naekrat zmanjkuje kupcev. Seveda je k temu zelo pripomogel prehod na baterije, katerega stroške razvoja so prišteli tudi k fosilcem. Vsega tega pa je ...prikaži več kriva totalno nesposobna vlada z Dreklovo na čelu!

Sorodne novice