Z letališča Jožeta Pučnika, kamor je sicer priletela večina udeležencev dogodka, smo se odpeljali proti Kranjski gori, od tam pa preko Vršiča in po dolini Soče do Kobarida, kjer smo se utaborili prvo noč.
Naslednji dan pa je pot udeležence po keltiki vodila do Idrije in Logatca ter mimo Predjamskega gradu na obalo, kjer se je pot zaključila na hrvaški strani Piranskega zaliva. Tretji dan pa je bil namenjen hitri vožnji nazaj na Brnik. Organizator je sicer za potovanja pustil dovolj časa, da si je lahko vsak poti in postanke uredil tudi po svoje, če mu je to bolj ustrezalo.
Tokrat sicer ni bilo prvič, da je bila mednarodna predstavitev novega avtomobila v Sloveniji, saj jih je bilo v zadnjih letih že kar nekaj, vendar pa je bila ta nekaj posebnega. Noči smo namreč preživeli kar v avtomobilih, ki smo jih vozili. Volkswagen california je seveda bivalni avtomobil, zato to ni bilo nič nenavadnega in na ta način smo lahko iz prve roke zares spoznali novosti, ki jih prinaša.
Prednosti nove platforme
Volkswagen california, ki je tokrat nastal na osnovi volkswagna multivana T7, seveda ni na voljo prvič, saj Volkswagnov oddelek gospodarskih vozil transporterja v prostočasni izvedbi california uradno izdeluje že od leta 2003, že pred tem pa je imela neuradne prednike. Od leta 2003 so jih izdelali že okrog 260.000 in v tem času sta se jim pridružila še manjši caddy california in večji crafter california. Multivan je z novo generacijo dobil novo platformo in na njej zdaj sloni tudi novi bivalnik.
Nova platforma je novi californii, kljub manjšim zunanjim meram, prinesla predvsem več prostora v notranjosti, ki so jo precej preuredili. Osnovni elementi, kot je električno dvižna streha, pod katero je osnovna postelja, na katero se je treba povzpeti iz potniške kabine, sicer ostajajo skoraj enaki, vendar pa je precej stvari zasnovanih na novo ali pa drugače kot doslej.
Na predstavitvi smo dobili vsak svojo californio, zato zgornje postelje ni skoraj nihče uporabil, ampak smo raje izkoristili možnost, da posteljo zasukamo navzgor in tako v kabini zagotovimo stojno višino, poleg tega pa tudi bočne in sprednjo odprtine, ki jih odprete z zadrgo, izkoristimo za učinkovito zračenje vozila, kar je bilo v poletni vročini več kot dobrodošlo.
Tudi spodnji del se namreč lahko preuredi v posteljo. S preprostim zlaganjem zadnjih dveh sedežev namreč zagotovimo povsem ravno trdno podlago za posteljo, ki je sicer zložena na tri dele shranjena na podstavku v prtljažniku. Postelja je sicer trda, ampak povsem udobna in predvsem trdna, saj ko na njej ležite, nimate občutka, da je zložena iz treh delov. To tudi pomeni, da lahko s californio z najboljšo opremo ocean suvereno potujejo štirje sopotniki.
Trije prostori
"Zakaj štirje in ne pet?", bi se lahko vprašali. Odgovor je v tem, da so pri Volkswagnu izkoristili dejstvo, da ima multivan sedme generacije na vsakem boku drsna vrata (drugačna konfiguracija menda ni možna), ter na eni strani kot podaljšek bočnih omaric uredili priročno kuhinjo, do katere lahko dostopamo z zunanje ali notranje strani. Temu je denimo prilagojena tudi zložljiva delovna mizica, ki jo primarno sicer uporabljamo z zunanje strani, lahko pa jo prestavimo tudi na obe drugi strani kuhinje. Poleg štedilnika in umivalnika sicer kuhinjski del sestavlja tudi razmeroma velik hladilnik, ki je tudi lahko dostopen od zunaj.
Pri Volkswagnu pravijo, da je nova california s tem pridobila tri prostore. Zunanjega pod tendo na desni strani (te testne californie niso imele), notranjega v kabini in dodatno zunanjo kuhinjo z jedilnico pod tendo na levi strani. Ko gre za tendo, so pri Volkswagnu poskrbeli, da lastniki ne bodo doma pozabili enega od njenih ključnih delov, "vinte". Ta je namreč zaklenjena shranjena v samem ohišju tende in jo tako gotovo vzamemo s seboj.
Nova california je opremljena še z nekaj domislicami, ki uporabnike varujejo pred napakami. Takšna je denimo tudi odprtina za polnjenje posode za vodo, ki so jo z boka avtomobila premestili za prtljažna vrata. Na ta način so namreč preprečili, da bi uporabniki vanjo namesto vode v posodo po pomoti natočili dizelsko gorivo, kar se menda zgodi presenetljivo pogosto. Voda v posodi sicer ne služi le uporabi v kuhinji, ampak je avtomobil opremljen tudi s priročno prho, ki jo pritrdimo na poseben priključek in jo lahko uporabimo zunaj. V oblogah prtljažnih vrat so pripravili tudi prostor za dva zložljiva stola, pod posteljo pa je nosilec za zložljivo mizico.
Vrtljivi sedeži
Nova california je na voljo s samodejnim menjalnikom in električno parkirno zavoro, ki se upravljata preko armaturne plošče, zato je kabina dobro izkoriščena tudi z vrtljivima prednjima sedežema. Veliko je tudi omaric in predalov, možna pa je tudi vgradnja prenosnega stranišča, čeprav bo ta verjetno zgolj zasilna rešitev.
Uporabi v avtodomu je prilagojena tudi infozabavna tehnika. Tako z glavnega zaslona infotainmenta kot tudi z zaslončka v obliki pametnega telefona na desnem stebričku C lahko upravljamo funkcija bivalnika, vključno z načinom "camping mode". Ki avtomobil prilagodi potrebam kampiranja in izključi za druge uporabnike kampa moteče elemente, kakršna je funkcija pozdrava ob prihodu k avtu in podobno.
V tem primeru ostane aktivnih tudi nekaj vtičnic USB. S pomočjo prikaza vzdolžnega in prečnega naklona na zaslonu infotainmenta je olajšana tudi izravnava avtomobila na prostoru za taborjenje. V avtomobilu je sicer na voljo tudi 240-voltna vtičnica,vendar le, dokler deluje motor ali je priključen na zunanje napajanje.
Tehnika multivana T7
Vozno in ostalo tehniko nova california sicer povzema po multivanu T7, kar pomeni, da gre za najsodobnejšo tehniko in da ima koristi tudi od manjše mase avtomobila, ki uspešno kompenzira precejšnjo dodano maso opreme in prtljage. Na predstavitvi smo vozili kalifornie s 110-kilovatnim turbodizelskim štirivaljnikom, ki je v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom solidno opravil z vozilom. Enako velja tudi za podvozje, ki tudi na množici ovinkov ni kazalo slabosti, predvsem pa je avtomobil dobro obvladljiv, tudi ko gre za njegove gabarite. California je sicer na voljo tudi s 150-kilovatnim turbobencinskim motorjem, oba pa poganjata prednji kolesni par.
Pozneje prihaja tudi california z novim priključno-hibridnim pogonom eHybrid, ki bo sistemsko moč 180 kilovatov prenašal na vsa štiri kolesa. S tem bo volkswagen california tudi prvi model na platformi MQB. Ki bo združil priključno hibridni sklop in štirikolesni pogon 4MOTION.
Californio s priključno hibridnim pogonskim sklopom smo si sicer lahko ogledali zgolj na statični postavitvi in s srednjo opremo beach camper, ki združuje petero sedežev, strešno posteljo z ročno aktivacijo in zložljivo posteljo ter preprosti plinski kuhalnik s predalom, ki sta vgrajena pod zložljivo posteljo. Morda je takšna kombinacija za občasnega uporabnika kamperskih zmogljivosti celo boljša možnost od bolj najbolj razkošne opreme ocean, kakršno smo preskusili na predstavitvi.
Različic opreme je sicer pet, segajo pa od najpreprostejše california beach, ki je v bistvu mutlivan z zložljivo streho in posteljo pod njo, preko californie beach tour, ki je že veliko bolje opremljena, in caloifornie beach camper, do najbolj razkošnih californij coast in ocean.