Avto
6 ogledov

Z navigacijo v ovinek

GPS-signal kmalu ne bo več služil le za iskanje pravih poti, temveč bo tudi akti Žurnal24 main
Scenarij: avtomobil v ostrem ovinku začne drseti. Nemudoma se vklopi elektronika, ki ustavi drsenje, hkrati pa glede na obliko in smer ovinka avtomobil poravna v pravo smer.

Če je prvi del operacije v obliki elektronskega sistema stabilnosti že dolgo časa del avtomobilskega vsakdanjika, pa je prilagajanje ovinku nekaj novega. Nissan je namreč kot prvi proizvajalec na svetu sinhroniziral delovanje motorja, zavor in krmilnega mehanizma s podatki navigacijske naprave.

Zavira sam od sebe
Dejansko gre za dve novosti v prid varnejše vožnje. Že obstoječi Distance Control Assist System so nadgradili s sistemom Navigation-Cooperative Intelligent Pedal. Ta na podlagi satelitskih informacij o bližajočem se ovinku vozniku pomaga pri vstopu v zavoj tako, da najprej nekoliko dvigne pedal za plin, s čimer vozniku namigne, naj upočasni. Ko voznik dvigne nogo s pedala, sistem nežno aktivira zavore, s čimer omogoči kar najboljši vstop v ovinek. Po prepričanju Nissana sistem izdatno razbremeni voznika in tako prispeva k varnejši in udobnejši vožnji.

V smeri ovinka
Drugi sistem, o katerem je bilo govora v uvodu in ki dopolnjuje prvega, pa se imenuje Active Stability Assist (ASA). V položaju, ko začne vozilo v ovinku drseti, ASA na podlagi navigacijskih informacij porazdeli zavorno silo med kolesa tako, da se prilagodijo radiju ovinka.

Oba sistema bosta prvič predstavljena v modelu fuga, ki bo še letos debitiral na japonskem trgu. Sčasoma bo na voljo tudi v drugih modelih japonske znamke.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.