Po mesecih raziskav in razglabljanj, kako zaščititi evropsko avtomobilsko industrijo pred nelojalno kitajsko poceni konkurenco je Evropska komisija sprejela daljnosežne ukrepe.
Financial Times ob sklicevanju na svoje dobro obveščene vire poroča, da bo EU vsa uvožena kitajska električna vozila obdavčila z dodatno stopnjo carin v višino do 25 odstotkov. Nove carine naj bi začele veljati že z julijem. Trenutno na avte, ki niso izdelani v EU, velja desetodstotna carinska stopnja.
Analitiki po pisanju Automotive News Europe pričakujejo odvisno od vrste vozil tarife med 10 in 25 odstotki, to pa bo gotovo sprožilo protiukrepe Pekinga. Ti bi lahko vplivali na dodatne dajatve za številne evropske dobrine, ki jih proizvajalci uvažajo na Kitajsko, tudi na mlečne izdelke in alkohol.
Pričakovani prihodek na podlagi višijih carin se giblje okoli dveh milijard evrov, piše Guardian. EU naj bi z najvišjo stopnjo obdavčila vodilne štiri kitajske proizvajalce, ostale pa z nižjo. Analitiki sicer menijo, da bi kitajski proizvajalci zlahka "požrli" do 15-odstotni dvig dajatev.
Ukrep Evropske komisije visi v zraku že več mesecev, očitno je vodja komisije Ursula von der Leyen želela počakati tudi na konec evropskih volitev. Komisija je večkrat nakazala, da bo ukrepala za zaščito evropske industrije, če bo preiskava ugotovila, da kitajski proizvajalci, ki že tako prednjačijo pri tehnologiji električnega pogona in baterij, tako nizke cene svojih izdelkov lahko ponujajo tudi po zaslugi kitajskih državnih subvencij. S takšnimi cenami za kupce namreč močno spodkopavajo rentabilnost evropske avtomobilske industrije, ki se je znašla v težavah zaradi obsežnih investicij na podlagi zahtev po prehodu k električnim vozilom, a hkratnem upadanju zanimanja zanje.
V ZDA še precej višje zaščite
Evropske tarife bodo še vedno neprimerno nižje od tistih, ki so jih pred kratkim na avte kitajskega izvora uvedli v ZDA pod administracijo predsednika Joeja Bidna.
Tam so tarife za električne avte postavili kar na kar 100 odstotkov, s tem pa Evropo izpostavili še večji poplavi kitajskih 'električarjev.'
Poleg kitajskih proizvajalcev kot sta BYD in Geely, bodo zaradi tarif delno prizadeti tudi pri ameriški Tesli, ki del svojih vozil za evropski trg proizvaja na Kitajskem. Kitajski odziv na napovedane tarife je pričakovan, EU so obtožili protekcionizma, hkrati pa opozorili, da številne članice EU nasprotujejo načrtom Bruslja. Pred kratkim je sicer kitajski predsednik Ši Džinping obiskal Madžarsko in Srbijo.
Proizvajalci hitijo s prilagoditvami
Nekateri kitajski velikani so v minulih mesecih že napovedali izdelavo svojih vozil v evropskih tovarnah v obliki samostojnih naložb, kot BYD na Madžarskem, ali pa v sodelovanju z evropskimi partnerji. Pri znamki Volvo pa so pred dnevi sprejeli ukrep, da bodo začeli svoja zadnja modela EX30 in EX90 v nasprotju s prvotnimi načrti precej hitreje izdelovati tudi v evropskih obratih.
V Sloveniji je prisotnih že kar nekaj znamk, katerih avti izvirajo iz Kitajske. Kako bodo tarife vplivale na cenike znamk, kot so MG, Geely, Aiways, Voyah, Forthing in še kakšne, bo opazno že zelo kmalu.
Ne maram električnih avtov vendar vseeno prokleta Evropa, oni ščitijo evropski trg plačali dražje ga bomo pa mi. Fujjj smrdljiva Evropa
Avtomatsko bodo evropski še dražji in to iz dveh razlogov: lahko bodo (spet) navili cene in pa kitajske baterije bodo 2x dražje ;-)
to pa bo eletrifikacija avtov do leta 2035... v EU smo taki kreteni da nas ni para...