Avto
39482 ogledov

Žgoče sonce parkiranim avtom ne bo več prišlo do živega

Nissan hladinlna barva
1/5
Nissan
Nova zunanja barva avtov se tako dobro upira vročini, da je notranjost avta občutno hladnejša.

Nissan preizkuša inovativno avtomobilsko barvo, namenjeno zniževanju poletne temperature v potniški  notranjosti.

Barva je bila razvita v sodelovanju s specializiranim podjetjem Radi-Cool in vključuje posebne sintetične kompozitne materiale z lastnostmi, ki jih v naravi običajno ne najdemo.

Nissan hladinlna barva | Avtor: Nissan Nissan

Novembra 2023 je Nissan začel 12-mesečni poskus na mednarodnem letališču v Tokiu, na terminalu Haneda. V sodelovanju z Japan Airport Terminal Co., Ltd., Radi-Cool Japan in All Nippon Airways (ANA) so Nissanovo hladilno barvo uporabili na vozilu Nissan NV100, ki ga uporablja letališka služba ANA.

Zakaj letališče v Tokiu? Ker je zaradi velike odprte asfaltne površine idealno okolje za izvedbo realnega preizkusa zmogljivosti barve v visokotemperaturnem okolju.

Čeprav je barva še v fazi testiranja, so dosedanji rezultati po zagotovilih Nissana impresivni. Vzporedno parkirano vozilo, premazano z Nissanovo hladilno barvo, je pokazalo do 12 stopinj Celzija nižjo zunanjo temperaturo površine in do 5 stopinj Celzija hladnejšo notranjost v primerjavi z vozilom s tradicionalno avtomobilsko barvo.

Učinek hlajenja je še posebej opazen, ko je vozilo dlje časa parkirano na soncu. Hladnejša kabina ni le prijetnejša za vstop, temveč zahteva tudi manj časa za hlajenje s klimatsko napravo, kar zmanjšuje obremenitev motorja ali v primeru električnega vozila porabo baterije.

Pri obeh vrstah pogona se pričakuje izboljšanje učinkovitosti in udobja potnikov.

Iz česa je 'čudežni' material?

Materiali, ki odbijajo toploto, niso novost. A pri projektu posebnega raziskovalnega laboratorija, ki sodi pod okrilje Nissana, je bil vseeno storjen velik preboj, tudi glede možnosti nanašanja. 

Metamaterial, vgrajen v Nissanovo hladilno barvo, vsebuje dva tipa mikrostrukturnih delcev, ki reagirajo na svetlobo. Prvi delec odbija bližnje infrardeče žarke v sončni svetlobi, ki običajno povzročajo molekularne vibracije v smoli tradicionalne barve in tako ustvarjajo toploto. Drugi delec pa je dejanska novost, uporabljena na takšen način. Ustvarja namreč posebne elektromagnetne valove, ki nevtralizirajo sončne žarke in usmerjajo energijo stran od vozila v atmosfero. V kombinaciji obeh delcev v hladilni barvi se zmanjšuje prenos toplote v površine, kot so streha, pokrov motorja ali vrata.

Kot omenjeno, hladilna barva ni novost, običajno se uporablja za stavbe in razne zgradbe, na primer mostove. Vendar pa je ta barva po strukturi debeloslojna in zahteva nanos z valjčkom. Brez prozornega premaza pa bi na dotik puščala kredast ostanek.

Nissan hladinlna barva | Avtor: Nissan Nissan

Ključni izziv, s katerimi so se spoprijeli strokovnjaki pri Nissanu, je bil razvoj različice barve za avto, ki bi imela že vključen prozorni premaz in bi se lahko nanašala s pršilom in ne valjčkom. Seveda bi takšna barva morala izpolnjevati tudi vse ostale notranje standarde za kakovost avtomobilske barve.

Nissanova ekipa je od začetka projekta v letu 2021 preizkusila več kot sto vzorcev in trenutno ocenjujejo debelino 120 mikronov, kar je še vedno približno šestkrat debelejši nanos od običajne avtomobilske barve. Potrdili so odpornost na sol in luščenje, praske, kemične reakcije ter barvno konsistentnost ter možnost popravila.

Z nadaljevanjem razvoja želijo priti do še tanjših slojev, ki pa bi ohranili enako raven hladilnih zmogljivosti. V končni fazi pa jo želijo vpeljati v serijsko proizvodnjo kot opcijo pri nakupu vozila. Velik potencial je še posebej pri lahkih komercialnih vozilih, kot so kombiji, tovornjaki in reševalna vozila, ki večino dneva preživijo na cesti.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • Avatar Suli
    Suli 11:33 19.avgust 2024.

    Če bi vse stavbe prebarvali s tako barvo koliko bi klime manj delale in posledično manjša poraba elektrike? Samo tega elektro lobi ne bo dovolil.🤔

  • mph2 16:25 18.avgust 2024.

    Bolj bo zanimivo ugotovit koliko ta odboj prispeva k večjemu segrevanju okolice.

  • rd2dmk2 14:51 18.avgust 2024.

    avto industrija je postala leglo idiotov in kretov. recimo lep primer fiat tipo iz leta 1990 manj kot 4 m dolžine, 350 l gepeka in mraz v njem poleti. zakaj ? ker so stekla pokonci in ni toliko možnosti da ...prikaži veča sonce sije v notranjost. dons pa zadnja šipa skor vodoravna. avto dolgo kot gradisov ponedeljek , v gepek pa spraviš filovc za telefon. aja pa še steklena streha, mislim čemu ? da gledam vrabca kako mi sreje po avtu.