Svet
2 ogledov

Ustavili so se tudi potniški vlaki

Žurnal24 main
V Nemčiji se je stavka na železnicah še zaostrila, saj so po tovornih obstali tudi potniški vlaki. Drugi dan se stavka v javnem potniškem prometu nadaljuje tudi v Franciji.

Najmanjši izmed treh železničarskih sindikatov v Nemčiji GDL je v sredo začel 62-urno stavko, ki bo trajala do sobote zjutraj, ponoči pa se je stavka razširila še na potniški promet. Že v sredo je bil ohromljen tovorni promet, ki je popolnoma zaustavil oskrbo vzhodnega dela države.

V družbi Deutsche Bahn so najeli okoli 1000 delavcev, ki so nadomestili stavkajoče. Upajo, da bo kljub stavki še vedno vozilo okoli 50 odstotkov regionalnih vlakov, petina mestnih vlakov v Berlinu in 40 odstotkov v Hamburgu.

Gre za najhujšo stavko v zgodovini družbe, po ocenah pa naj bi po vsej državi povzročila 50 milijonov evrov škode na dan, negativni učinki pa se bodo kazali tudi na celotnem nemškem gospodarstvu.

 

Parižani so se v sredo skozi ulice prebijali, kot so vedeli in znali. Danes ne bo nič drugače. © AFP

 
GDL, ki meni, da so plače na železnicah v primerjavi z ostalimi državami EU premajhne, je v minulih mesecih izvedel že več opozorilnih stavk, sedaj pa grozi, da bo v prihodnje izvedel stavko, ki jo bo prekinil šele po sklenjenem dogovoru. Glavna zahteva sindikata, ki združuje 34.000 delavcev, je lastni dogovor o plačah z Deutsche Bahnom, ki bi bil izvzet iz krovnega dogovora s preostalimi 195.000 delavci na železnicah.

Z njimi je družba julija dosegla dogovor o zvišanju plač za 4,5 odstotka. GDL pravi, da se je sicer še vedno pripravljen pogajati o svoji zahtevi po 31-odstotnem povečanju plač, vendar le, če bo dobil lastno pogodbo. Ekonomisti svarijo, da bi v tem primeru tudi drugi sindikati zahtevali lastne pogodbe, kar bi lahko pripeljalo do škodljivega dviga plač.

 

Zakaj stavkajo Francozi?

Zaposleni na železnicah s stavko protestirajo proti načrtovani odpravi zgodnjega upokojevanja. Približno pol milijona zaposlenih v državnih podjetjih lahko uživa ugodnosti zgodnjega upokojevanja. Strojevodje se v povprečju lahko upokojijo že pri 50. letih, za zaposlene v pariškem primestnem prometu in energetskih družbah je meja za upokojitev določena pri približno 55. letih. Pridružili so se jim tudi številni zaposleni na univerzah, ki so proti reformi visokega šolstva.

Zaradi stavke trpi mednarodni promet
Stavka naj bi potekala do sobote, 17. novembra, do 2. ure. Zaradi nje bo prihajalo do ovir v nemškem regionalnem prometu in v mednarodnem potniškem prometu mednarodnih vlakov med Avstrijo in Nemčijo.

Zato Slovenske železnice potnikom priporočajo, naj pred potovanjem v Nemčijo na spletni strani Nemških železnic  preverijo zadnje informacije o poteku potniškega prometa med stavko. Informacije pa Nemške železnice ponujajo tudi na telefonu +49 1805 33 44 44 . Iz Slovenije v München in nazaj bo med stavko vozil po voznem redu nočni vlak Lisinski z odhodom iz Ljubljane ob 23.42 oziroma iz Münchna ob 23.45.

Potnikom priporočajo, naj pred odhodom preverijo možnosti potovanja z vlakom v klicnem centru Slovenskih železnic na telefonski številki 01/ 29 13 332 , kjer lahko dobijo tudi informacije glede postopkov vračila vozovnic.

Tudi Francija ohromljena
S stavko v javnem prometu se spopadajo tudi v sosednji Franciji, kjer delavci zahtevajo ohranitev posebnih privilegijev pri upokojevanju, ki v 16 sektorjih obsegajo kar 360.000 ljudi. To močno obremenjuje pokojninsko blagajno, čemur poskuša francoski predsednik Nicolas Sarkozy ob podpori dobršnega dela javnosti narediti konec. Potem ko je stavka že v sredo povzročala veliko preglavic, se bo nadaljevala. Za zdaj še ni znano, ali se bodo stavkajočim tudi danes pridružili zaposleni v energetskih družbah. Obe strani sta sicer že izrazili pripravljenost za pogajanja.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.