Podatki o ponudniku
Dobre spletne trgovine na svojem spletnem mestu pregledno objavijo popolne kontaktne podatke o sebi, o postopku nakupa in splošne pogoje. Kontaktne podatke shranite, da boste lahko v primeru težav s ponudnikom hitro navezali stik. Previdni bodite pri spletnih trgovinah, ki objavijo le naslov poštnega nabiralnika.
Varnost podatkov
Podatke o svojem bančnem računu ali karticah posredujte le prek šifriranih povezav. Prepoznali jih boste na primer po kratici https v naslovni vrstici spletnega brskalnika.
Gesla
Gesel ni priporočljivo shranjevati na računalniku, saj lahko tako postanejo plen hekerja, ki bi mu uspelo vdreti vanj. Pri izbiri gesla bodite temeljiti, rojstni datumi in podobno niso najboljša izbira.
Zaščita računalnika
Poskrbite za protivirusne programe in požarni zid, ki hekerjem otežujejo dostop do računalnika. Vaši podatki so tako varni, kot je varen računalnik, prek katerega nakupujete.
Potrdilo naročila
Ko v spletni trgovini naročite izdelek, vam mora trgovec po elektronski pošti potrditi, da je naročilo prejel. V potrditvi morajo biti poleg podatkov o ceni, trgovcu in izdelku zapisani podatki o naslovu za ugovor ali odstop od nakupa, servisu in garanciji. “Previdnost pa nikakor ne bo odveč tudi pri prevzemu blaga – potrošniki naj pred prevzemom preverijo, ali je prejeti izdelek poškodovan, tudi če je sam paket nepoškodovan, in prevzem ob morebitnih poškodbah zavrnejo,” poudarja Blaž Možina iz Evropskega potrošniškega centra (EPC).
Izdelek lahko vrnete
Izdelka, s katerim niste zadovoljni, vam ni treba obdržati. “Takšen izdelek lahko vrnete, trgovec pa vam mora vrniti celoten znesek, ki ga je dobil od vas. Gre za smiselno pravilo, saj potrošnik izdelka pred nakupom ne more pregledati, na voljo ime namreč le fotografije in podatke, ki jih zagotovi trgovec,” pravi Možina.