Prvi model z omenjenimi motorji je bila alfa romeo 156 JTD, a tudi pri Mercedesu niso dolgo čakali.
Že konec leta 1997 so ponudili model razreda C 220 CDI, ki je pod motornim pokrovom skrival motor,
ki je razvil 92 kW/125 KM. Z 300 Nm navora pri vsega 1800 vrtljajih je motor postavil nove
standarde v razredu, kar zadeva moč in ekonomičnost. Izraz common rail bi lahko prevedli v
slovenščini kot skupni dovod, ta nova tehnologija pa naj bi napovedovala boljše čase dizelskim
motorjem (tako zagotavljajo snovalci), saj zagotavlja manjšo porabo goriva, obenem pa bolj uglajeno
delovanje motorja (manj hrupa).
Najpomembnejši del motorja, opremljenega s to tehnologijo, je vbrizgalni sistem. V dovodni
cevi je stalno enak tlak goriva, in sicer 1350 barov, ki ga zagotavlja visokotlačna črpalka. Tlak
goriva ni odvisen od števila vrtljajev motorne gredi, tako da je poln tlak na voljo že pri nizkem
številu vrtljajev. Drugi del sistema common rail so vbrizgalne šobe, pred katerimi so nameščeni
solenoidni ventili, ki regulirajo tlak in količino vbrizganega goriva glede na potrebe motorja, ki
jih sporoča osrednja elektronska upravljalna enota. V bistvu gre pri tem sistemu samo za drugačen
princip vbrizga goriva, medtem ko so ostale tehnične rešitve, kot na primer štiriventilska tehnika,
turbinski polnilnik, recirkulacija izpušnih plinov in podobno, enake kot pri drugih dizelskih
motorjih.
Posebna prednost sistema skupnega voda in solenoidnih ventilov je v tem, da omogočajo kratek
predvbrizg goriva, s katerim pride do predzgorevanja. Le nekaj milisekund pred glavnim vbrizgom
goriva šoba namreč vbrizgne zelo majhno količino goriva, ki se vžge in s tem ogreje zgorevalni
prostor. Iz tega razloga pri zgorevanju osrednje količine goriva tudi ni slišati rezkega kovinskega
zvoka, tako značilnega za dizelske motorje z neposrednim (direktnim) vbrizgavanjem goriva. Tlak in
temperatura v zgorevalnem prostoru se namreč ne spremenita tako izrazito kot pri motorjih brez
predhodnega vbrizgavanja in vžiganja goriva. Po drugi strani pa predvbrizg pomembno vpliva na
zmanjšanje dušikovih oksidov v izpušnih plinih.
14
ogledov
Mercedes in common rail
Decembra letos Mercedes slavi 10 let od predstavitve ene od najpomembnejših tehnologij na področju razvoja dizelskih motorjev, tako imenovanega common raila.