Magazin
14 ogledov

Mercedes in common rail

Konec leta 1997 so pri Mercedes-Benzu ponudili svoj prvi motor common rail v mod Žurnal24 main
Decembra letos Mercedes slavi 10 let od predstavitve ene od najpomembnejših tehnologij na področju razvoja dizelskih motorjev, tako imenovanega common raila.

Prvi model z omenjenimi motorji je bila alfa romeo 156 JTD, a tudi pri Mercedesu niso dolgo čakali. Že konec leta 1997 so ponudili model razreda C 220 CDI, ki je pod motornim pokrovom skrival motor, ki je razvil 92 kW/125 KM. Z 300 Nm navora pri vsega 1800 vrtljajih je motor postavil nove standarde v razredu, kar zadeva moč in ekonomičnost. Izraz common rail bi lahko prevedli v slovenščini kot skupni dovod, ta nova tehnologija pa naj bi napovedovala boljše čase dizelskim motorjem (tako zagotavljajo snovalci), saj zagotavlja manjšo porabo goriva, obenem pa bolj uglajeno delovanje motorja (manj hrupa).



Najpomembnejši del motorja, opremljenega s to tehnologijo, je vbrizgalni sistem. V dovodni cevi je stalno enak tlak goriva, in sicer 1350 barov, ki ga zagotavlja visokotlačna črpalka. Tlak goriva ni odvisen od števila vrtljajev motorne gredi, tako da je poln tlak na voljo že pri nizkem številu vrtljajev. Drugi del sistema common rail so vbrizgalne šobe, pred katerimi so nameščeni solenoidni ventili, ki regulirajo tlak in količino vbrizganega goriva glede na potrebe motorja, ki jih sporoča osrednja elektronska upravljalna enota. V bistvu gre pri tem sistemu samo za drugačen princip vbrizga goriva, medtem ko so ostale tehnične rešitve, kot na primer štiriventilska tehnika, turbinski polnilnik, recirkulacija izpušnih plinov in podobno, enake kot pri drugih dizelskih motorjih.

Posebna prednost sistema skupnega voda in solenoidnih ventilov je v tem, da omogočajo kratek predvbrizg goriva, s katerim pride do predzgorevanja. Le nekaj milisekund pred glavnim vbrizgom goriva šoba namreč vbrizgne zelo majhno količino goriva, ki se vžge in s tem ogreje zgorevalni prostor. Iz tega razloga pri zgorevanju osrednje količine goriva tudi ni slišati rezkega kovinskega zvoka, tako značilnega za dizelske motorje z neposrednim (direktnim) vbrizgavanjem goriva. Tlak in temperatura v zgorevalnem prostoru se namreč ne spremenita tako izrazito kot pri motorjih brez predhodnega vbrizgavanja in vžiganja goriva. Po drugi strani pa predvbrizg pomembno vpliva na zmanjšanje dušikovih oksidov v izpušnih plinih.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.