Popotnik
681 ogledov

Slovenija zgublja stik s svetom

Letališče Brnik Anže Petkovšek
Zaradi zaostrenih epidemioloških razmer in naraščanja števila okužb po vsej Evropi so letalske povezave do in izven Slovenije vse bolj omejene.

Trenutna situacija v veliki meri kroji letalsko prevozništvo. Številni leti so odpovedani, letalske družbe pa dodatno omejujejo število predvidenih letov. Prejšnjo nedeljo je v letalskem prometu začel veljati zimski vozni red, vendar letalske družbe ena za drugo spreminjajo načrte za lete, tudi v povezavi s Slovenijo.

EasyJet | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Potem ko naj bi skladno z nedavno uveljavljenim zimskim voznim redom Easyjet v London znova začel leteti decembra z dvema poletoma tedensko, pozneje naj bi ponudil celo štiri polete na teden, je zdaj začetek poletov z Brnika na to destinacijo prestavil na 1. januar 2021. Po dozdajšnjih napovedih naj bi Easyjet sredi januarja prihodnje leto nato sicer začel leteti tudi na londonsko letališče Luton.

To pa ni edini primer. Air France je napovedal, da bo Slovenijo s Parizom sprva povezoval trikrat tedensko, postopoma pa naj bi ponovno prešel na dnevno letenje. Kot je na twitterju zapisalo slovensko veleposlaništvo v Franciji, pa Air France med 7. novembrom in 16. decembrom zaradi ponovne karantene v Franciji začasno ukinja polete Ljubljana–Pariz. Zadnji polet bo tako še 5. novembra, da se potniki lahko vrnejo v Slovenijo.

intervju Popotnik Vse o sanjskem poklicu

Letalski prevoznik je potnike opozoril, da morajo na spletni strani francoske vlade izpolniti obrazec, ki bo potrjeval namen njihove poti. "Trenutno je še prezgodaj, da bi ocenili, kako bodo omejitve vplivale na naše delo. V prihodnjem tednu bodo sledile nove prilagoditve poletov," so navedli na spletni strani.

Seznam se še nadaljuje, saj je prejšnji teden datum vrnitve na brniško letališče prestavil tudi nizozemski nizkocenovni prevoznik Transavia, in sicer s sredine decembra na februar prihodnje leto. Šele takrat ponovno vzpostavitev poletov v Bruselj predvideva tudi Brussels Airlines.

Kaj še ostane?

V Fraportu Slovenija, ki upravlja Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana, so že ob objavi zimskega voznega reda (25. 11. 2020) opozorili, da gre za trenutne uradne napovedi letalskih prevoznikov, ki se lahko razlikujejo od dejanskega izvajanja poletov, saj zaradi epidemioloških razmer prihaja do pogostih sprememb. Potnikom zato priporočajo, da na spletnih straneh prevoznikov sproti preverjajo vozni red.

Letališče | Avtor: Profimedias Profimedias

V zimski sezoni sicer nemški letalski prevoznik Lufthansa z Brnika v Frankfurt leti dvakrat dnevno, zjutraj in zgodaj popoldne. V Carigrad lahko potniki s Turkish Airlines v prvem delu zimske sezone letijo trikrat tedensko, od januarja naprej, če bodo to razmere dovoljevale, pa načrtujejo dodatne polete. Air Serbia v Beograd ponuja štiri polete tedensko, z novembrom je bil ob uveljavitvi zimskega voznega leta sicer predviden prehod na dnevno letenje. V Podgorico naj bi Montenegro Airlines od konca novembra ponujal štiri polete tedensko, z decembrom naj bi se vrnil še LOT Polish Airlines s štirimi poleti na teden v Varšavo.

Uluru Popotnik Turizem: Nova genialna ideja v covid času

Vlada je ukrepala

Številne odpovedi oziroma prestavitve so vlado prisilile k ukrepanju, saj je z namenom spodbujanja ponovne vzpostavitve letalske povezljivosti Slovenije prejšnji teden objavila javni razpis. Kot izhaja iz razpisa, želi vlada izboljšati letalsko povezljivost Slovenije z evropskimi in tretjimi državami. Ohraniti želi obstoječe redne mednarodne letalske linije in spodbuditi vzpostavitev novih rednih letalskih linij prevoznikov, ki so zaradi posledic pandemije covida-19 nehali leteti v Slovenijo. V sklopu razpisa je letalskim prevoznikom na voljo skupno pet milijonov evrov za sofinanciranje stroškov, nastalih pri zagotovitvi poletov v Slovenijo. 

slovenija 16.10.09, falcon, vladno letalo, brnik, foto: bostjan tacol | Avtor: Boštjan Tacol Boštjan Tacol
Prijavijo se lahko prevozniki, ki izvajajo ali bodo izvajali redne linije na eno ali več slovenskih letališč. Prevozniki, ki se bodo prijavili na prvi in drugi rok, bodo morali od 28. marca do 30. oktobra (v času poletne letalske sezone) prihodnje leto najmanj dva meseca vsaj dvakrat tedensko izvajati redne potniške linije na eno od slovenskih letališč. Prijavitelji na tretji rok pa bodo morali od 31. oktobra do 31. decembra prihodnje leto linije izvajati dvakrat tedensko.

Za vloge v okviru prvega roka bo za sofinanciranje na razpolago 1,5 milijona evrov, za vloge v okviru drugega 2,3 milijona evrov, za vloge v okviru tretjega pa 1,2 milijona evrov. Roki za oddajo vlog so 9. november letos za prvo odpiranje, 10. junij 2021 za drugo in 11. oktober 2021 za tretje.

intervju Popotnik Mlada Slovenka zaradi covida-19 "ujeta" v Avstraliji

"Če je v začetku leta 2020, po jesensko-zimskem voznem redu, poleg čarterskih poletov v Slovenijo redno letelo 12 tujih letalskih prevoznikov, jih je septembra letelo le še devet, oktobra pa le še šest. Leta 2019 je v Slovenijo letelo 17 tujih prevoznikov, nekateri tudi na več različnih linijah, večkrat na teden," so ob objavi razpisa sporočili z vlade.

Dodatne težave predstavlja lanski stečaj nacionalnega letalskega prevoznika Adrie Airways, ki je prepeljal približno polovico vseh potnikov na ljubljanskem letališču. "Slovenija je s tem v letalskem potniškem prometu postala povsem odvisna od tujih prevoznikov," so dodali.

intervju Popotnik "Živimo v prepričanju, da če kot belec, Evropejec nekam prideš, pač nekaj veljaš"
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice