Da je potovanje z vlakom eno najslabše izkoriščenih, a zanimivih oblik potovanja, se najbolj zavedajo v Društvu za ohranjane dediščine Prleški železničar. Da bi to spremenili, so se zaposleni na železnici leta 2014 povezali in stvari vzeli v svoje roke. Na nekdanjem postajališču Osluševci, ki je bilo ob modernizaciji proge Pragersko–Hodoš predvideno za rušitev, so uredili železniški muzej in učni center železniške zgodovine. Poimenovali so ga Na stanici, kjer ima društvo tudi sedež. Idejni oče muzeja, ki si ga je mogoče ogledati po dogovoru, je Janko Korpar.
Najbolj so prepoznavni po muzejskem potniškem vagonu iz leta 1926, ki so ga v upravljanje prejeli od Slovenskih železnic, ga obnovili in tako rešili pred propadom. V skrbno obnovljenem vagonu so postavili na ogled zbirko številnih predmetov, dokumentov in gradiv, povezanih z železnico. Vagon je preurejen kot postaja v malem, kjer ne manjkajo potniška blagajna, čakalnica, prometni urad in skladišče. Predmete, ki so se jim zdeli zanimivi in niso bili več v uporabi, so zbirali na železniških postajah od Pragerska do Murske Sobote, ko so jih pred nekaj leti obnavljali.
Prav tako pogled pritegne stara, a lično obnovljena nekdanja postajališčna stavba z znakovjem izpred vsaj 40 let. V času nekdanje skupne države so namreč do sredine osemdesetih let prejšnjega stoletja tudi slovenske postaje in postajališča označevali tako z latinico kot tudi s cirilico.
Prvi vlaki so skozi Osluševce sicer začeli voziti že leta 1860. Železnica je v te kraje prinesla hitrejši gospodarski razvoj in razvoj turizma ter pustila za seboj neizbrisne sledi.
dezurni@styria-media.si
Muzej realizma slovenskih železnic.