Turistični paketi, pravica do odstopa od pogodbe v 14 dneh pri spletnih nakupih ter popravilo ali zamenjava izdelka, so tri teme, o katerih slovenski potrošnik ve premalo.
Na novinarski konferenci v Hiši EU v Ljubljani so predstavili kampanjo »Imaš prav«, ki potrošnike seznanja s pravicami, ki jih imajo v Evropski uniji.
Kampanjo je zasnoval Generalni direktorat za pravosodje in potrošnike pri Evropski komisiji in bo potekala v 10 izbranih članicah državah EU, tudi v Sloveniji. Pravice, ki jih zagotavlja EU, vam omogočajo, da ste kot potrošniki zadovoljni in varni.
Preberite si zakon
Vodja Predstavništva Evropske komisije v Republiki Sloveniji, dr. Zoran Stančič, je na novinarski konferenci spomnil, da nas evropska zakonodaja varuje pred nezakonitimi ali nepoštenimi poslovnimi praksami; varnost ter pravice potrošnikov pa so pomemben del vseh politik Evropske unije.
Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije je ob tej priložnosti izpostavila: »Poznavanje pravic potrošnikov je ključno, če jih potrošniki želijo suvereno in učinkovito uveljavljati. Zato je cilj tokratne kampanje EU potrošnike seznaniti z njihovimi potrošniškimi pravicami in jih informirati, kako naj ukrepajo, ko so te pravice kršene, ter jih vzpodbuditi v aktivne potrošnike oziroma državljane, ki znajo svoje pravice uveljaviti.«
Tri ključne teme za Slovenijo
Damijan Nacevski, predstavnik izvajalca kampanje v Sloveniji iz Agencija ODMEV je pojasnil časovnico izvajanja aktivnosti. »Kampanja »Imaš prav« bo v Sloveniji potekala med julijem 2019 in marcem 2020. Izbrane teme kampanje na nivoju EU so: odstop od pogodbe - vračilo kupnine v 14 dneh v primeru nakupa preko spleta, popravilo ali zamenjava izdelka, verodostojno oglaševanje, poštene pogodbe, varnost izdelkov, turistični paketi, zamenjava banke.
V Sloveniji pa so bile za ključne teme kampanje izbrane tri, in sicer: turistični paketi, pravica do odstopa od pogodbe v 14 dneh pri spletnih nakupih ter popravilo ali zamenjava izdelka.
Pravica do odškodnine
Pravica, ki se nanaša na turistične pakete potrošnikom zagotavlja, da lahko za vsako obdobje, v katerem je obstajala neskladnost s pogodbo, zahtevajo ustrezno znižanje cene. Od pogodbe lahko sicer odstopijo le, če organizator ne odpravi neskladnosti, ki znatno vplivajo na izvedbo potovanja. Če storitve niso bile izvedene ali če so bile izvedene nekakovostno, imajo potrošniki pravico tudi do povrnitve nastale škode. V primeru znatnih neskladnosti lahko zahtevajo tudi plačilo odškodnine zaradi pokvarjenih počitnic.
Predstavnik Agencije ODMEV je tako pojasnil, da bo »v okviru obveščanja mladim potrošnikom med drugim na voljo tudi informacija, da organizator lahko zviša ceno potovanja samo v izrecno določenih situacijah (rast cen goriva, zvišanje davkov tretjih strani ali spremembe menjalniških tečajev). V omenjenih primerih, če zvišanje cene presega 8 % dogovorjene cene turističnega paketa, imajo potrošniki pravico do prekinitve pogodbe brez plačila stroškov odstopnine.«
Ali veš, kje najti žensko za eno noč? Pridite v >>> www.Bredhot.Com