Odbor za energijo in transport ameriškega predstavniškega doma je sprejel osnutek zakonodaje, ki bo dodobra spremenila varnost avtomobilov in odgovornost proizvajalcev.
Gre seveda za posledico dogodkov izpred mesecev dni, ko je moral največji svetovni proizvajalec Toyota vpoklicati več kot osem milijonov vozil zaradi težav s stopalko za plin in zaradi nedelovanja zavor v nekaterih njenih modelih. Izkazalo se je, da so pri Toyoti dlje časa vedeli za težave, a so jih začeli dejavno odpravljati šele zaradi pritiska javnosti, potem ko se je zgodilo že več tragičnih nesreč.
Zakaj bodo varnejši?
Predlog zakona predvideva, da bo lahko zvezna agencija za varnost v prometu (NHTSA) samostojno zaukazala odpoklic avtomobilov, če bodo ti zaradi tovarniških napak ogrožali življenja potnikov in drugih.
Vsako vozilo bo moralo biti opremljeno s posebnimi snemalniki, ki bodo beležili podatke o vozilu. Te "črne skrinjice" naj bi omogočale rekonstrukcijo nesreč.
Novi standard pri zavorah bo zagotavljal, da bo pritisk na zavorni pedal avtomatično vzel plin motorju.
Za vodilne pri avtomobilskih proizvajalcih, ki bodo prikrivali napake, je zagrožena kazen do 190 milijonov evrov.
Prav tako naj bi bilo vsako vozilo dodatno obdavčeno, zbrani denar pa bi namenili za delovanje varnostnih programov NHTSA.