Slovenija
877 ogledov

Do konca leta bo tu stalo postajališče

dolgi most Anže Petkovšek
Do konca leta naj bi bilo zgrajeno železniško postajališče Dolgi most. Železniški infrastrukturi se obetajo tudi druge novosti.

Na Dolgem mostu v Ljubljani se obeta sprememba. V neposredni bližini parkirišča P+R se bo nahajalo železniško postajališče, ki bo zgrajeno skladno z evropskimi predpisi oziroma tehničnimi specifikacijami za interoperabilnost. To pomeni, da bo zagotovljen dostop in neovirano gibanje tudi invalidom in funkcionalno oviranim osebam. 

Trenutno je v pripravi posodobitev izvedbene dokumentacije v skladu z novo nastalim stanjem po izgradnji podvoza Vič, pojasnjujejo na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI). S podvoza bodo urejeni dostopi na oba perona. Peroni bodo opremljeni z nadstreški za potnike ter informacijsko in telekomunikacijsko opremo, ki bo omogočala zvočno in vizualno obveščanje potnikov. "Gradnja postajališča bo predvidoma potekala v drugi polovici tega leta in bo do konca leta tudi zaključena," napovedujejo na DRSI. 

dolgi most | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Poleg omenjenega postajališča je v teku tudi razpis za izdelavo projektne dokumentacije za ureditev obstoječih ljubljanskih primestnih železniških postajališč (Ljubljana Stegne, Litostroj, Ljubljana Tivoli, Ljubljana Brinje, Ljubljana Ježica, Ljubljana Vodmat in Medno) ter za gradnjo dveh novih postajališč Lavrica in Novo mesto Šmihel. "Za vsa postajališča je predvideno, da bo v maju 2017, ko bo pripravljena vsa potrebna dokumentacija, izpeljan postopek za izbiro izvajalca gradbenih del," pravijo na DRSI. Do konca aprila naj bi bila zaključena tudi priprava idejne zasnove za predvideno predstavitev železniškega postajališča Črnuče. 

Do Kočevja z vlakom leta 2018

Druga faza projekta Modernizacija kočevske proge je v teku in naj bi bila predvidoma zaključena v letu 2018. Izvedena bo nadgradnja železniške proge na odseku Ribnica-Kočevje v skupni dolžini 12,12 kilometra. V to bo zajeta tudi obnova železniške postaje Kočevje, izvedba del na postaji Ribnica, Ortnek, Dobrepolje, ureditev postajališč Čušperk, Spodnja Slivnica, Stara Cerkev ter gradbena ureditev nivojskih prehodov. 

V tretji fazi bodo zamenjali in posodobili signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave na celotni progi, kar bo omogočilo uvedbo rednega potniškega prometa do Kočevja prihodnje leto. Za to fazo je v teku razpis za javno naročilo. Dela na terenu potekajo v skladu s časovnim načrtom, še dodajajo na DRSI. 

Kako z vlakom do letališča še ugotavljajo

Konec leta bo predvidoma končana študija, v okviru katere bodo proučili možnost navezave na letališče Jožeta Pučnika v okviru razvoja regionalnih prog. Proučili bodo predvsem možnost povezave Ljubljana-Kamnik. Železniška povezava do letališča s podaljškom do Zlatega Polja vKranju, kjer bi bila končna postaja, se bo predvidoma odcepila od proge Ljubljana–Kamnik protiletališču med postajama Domžale in Mengeš.

Prav tako še poteka proučevanje možnih variant za Tivolski lok, s katerim bi železniški promet speljali mimo glavne železniške postaje Ljubljana. "Gre predvsem zaureditev cestne infrastrukture, ki je v strogem urbanem jedru prestolnice izjemno občutljivaproblematika in zahteva poenotenje Mestne občine Ljubljana, Pivovarne Union in Ministrstva zainfrastrukturo," pojasnjujejo na DRSI. Predvideno je, da se bo umeščanje v prostor zaključilo v letu 2019, nato bodo sledili odkupi, projektiranje in pridobivanje gradbenega dovoljenja. Nato pa bo sledila izvedba, ki bo trajala predvidoma dve leti. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • Robert Rampre 12:57 11.maj 2017.

    Morali bi še vključiti postajo Vnanje Gorice, skupaj s podvozom za progo.

  • Žurnalček 04:14 08.maj 2017.

    Pa jedilni vagon tudi ! Da lahko potniki zjutraj fruštkajo , da naujo šli lačen na avion !

  • McClain 09:08 07.maj 2017.

    hahahahaha, pa še te zgleda šele čez 10 let