Slovenija
2057 ogledov

"Dopust rezervirala aprila, potem je agencija podražila. Je to zakonito?"

poletje, dopust, relax, počitnice, morje, plaža
1/2
Profimedia
Bralka je aprila rezervirala dopust, kasneje pa je agencija ceno dvignila za deset odstotkov. Zanima jo, ali to agencija sme in kakšne pravice ima ona v takem primeru.

Boštjan J. Turk | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Mene pa zanima nekaj glede mojih pravic, ki jih imam kot stranka neke turistične agencije. Aprila letos sem rezervirala potovanje na enega izmed grških otokov. Cena je bila precej ugodna, ker je šlo za relativno zgodnjo rezervacijo. Kasneje, bilo je že junija, sem od agencije prejela obvestilo, da se je cena aranžmaja povišala za 10 odstotkov. S tem sem se načelno strinjala, čeprav agencija ni povedala, zakaj je do povišanja prišlo, prejela sem le kratko elektronsko sporočilo, da je pravna podlaga povišanja Zakon o varstvu potrošnikov. Kasneje sem izvedela, da moji prijatelji, ki so na isti otok potovali preko drugih agencij niso bili deležni tega povišanja. Zdaj me zanima, ali je agencija ravnala zakonito, ali pa lahko zahtevam, da mi povrne ta presežek, saj verjetno ne more kar tako poljubno zviševati cen?"

Zahvaljujem se za vaše aktualno vprašanje. Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPoT-1) jasno določa pravila glede pravice do spremembe cene organizatorja potovanja, glede pravice organizatorja, da odstopi od pogodbe o paketnem potovanju in tudi glede pravice potrošnika, da odstopi od pogodbe o paketnem potovanju.

Temeljno pravilo je, da lahko organizator potovanja po sklenitvi pogodbe poviša cene le 1.) če je ta možnost določena v pogodbi in 2.) če pogodba vsebuje način izračuna spremembe cene.

Povišanje cene je sicer možno tudi zaradi spremembe cene prevoza zaradi sprememb cene goriva ali drugih virov energije.

Zelo pomembno je poudariti, da če povišanje cene presega osem odstotkov dogovorjene cene turističnega paketa lahko potrošnik v razumnem roku, ki ga določi organizator potovanja bodisi privoli v predlagano spremembo bodisi odstopi od pogodbe o paketnem potovanju, ne da bi plačal odstopnino. Če potrošnik v postavljenem roku ne odgovori, se šteje, da odstopa od pogodbe.

Čeprav ste se vi s spremembo strinjali, pa to ne spremeni dejstva, da vas je organizator potovanja nepravilno obvestil glede te spremembe. Turistična agencija (organizator potovanja) je namreč upravičena do povišanja le, če vas je vsaj 20 dni pred začetkom turističnega paketa o tem obvestila, in to povišanje ustrezno obrazložila ter vam povišanje tudi ustrezno obračunala.

Kot lahko razberem iz vašega vprašanja, tega ni storila.  

Glede na to imate možnost, da zoper agencijo ustrezno pravno ukrepate, med drugim lahko od nje zahtevate tudi povrnitev preveč plačanih sredstev, pa tudi odškodnino – pod pogojem, da vam je zaradi njenega ravnanja nastala tudi škoda.    

Mag. Boštjan J. Turk

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.