Kot je dejal direktor agencije za civilno letalstvo Žiga Kotnik so na današnjem sestanku pregledali zakone in ugotovili, da so teki nejasni. Za pomoč pri tolmačenju zakonodaje so zato zaprosili ministrstvo za infrastrukturo in prostor.
Na sestanku so preučili tudi predlog predpisa, ki ga je pripravila agencija in ki opredeljuje pogoje za letenje. Kot je povedal Kotnik, bo ta predpis v skladu s svojimi pristojnostmi najverjetneje podpisal kot varnostno direktivo.
Ker pa je varnostna direktiva nezavezujoča, so se s predstavniki balonarjev danes tudi dogovorili, da podpišejo deklaracijo o priznavanju varnostne direktive kot predpisa. Deklaracijo in varnostno direktivo bodo nato posredovali vodji službe za preiskovanje nesreč na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Romanu Rovanšku in ga vprašali, ali predpis zadošča za odpravo prepovedi komercialnih poletov z baloni, je pojasnil.
Prepoved komercialnih poletov
Komercialne polete je prepovedal Rovanšek, ki je med preiskovanjem četrtkove nesreče ugotovil, da v Sloveniji nihče nima spričevala letalskega prevoznika oziroma operativnega dovoljenja.
Rovanšek je poudaril, da bi morala agencija ta spričevala podeljevati na podlagi zakona o letalstvu iz leta 2001. "Vsi, ki se ukvarjajo s to dejavnostjo, imajo možnost, da vložijo vloge na pristojno agencijo in pridobijo tovrstno dovoljenje. S tem dovoljenjem izkazujejo, da so sposobni izvajati varno komercialno dejavnost prevoza potnikov," je poudaril Rovanšek.
Ogromno nedorečenosti
V enem letu, odkar obstaja Javna agencija za civilno letalstvo RS, nismo dobili nobene vloge za izdajo licence za komercialne polete, zato tudi nismo zaprosili sedanjega ministrstva za infrastrukturo in prostor, da izda pravilnik, pa je povedal direktor agencije Kotnik.
Dodaja, da odkar je stopil v veljavo zakon, ministrstvo ni pripravilo predpisov, kako naj bi se vloga obdelovala. Inšpektorji zato niso preverjali, ali kdo omenjeno spričevalo ima, saj je bila stalna praksa, da ga zaradi nedorečenosti ureditve ni imel nihče. Rovanšek pa trdi, da je "postopek stvar agencije" in da je vse predpisano v zakonu.
Na MZIP mu pritrjujejo in dodajajo, da bi morala agencija posebno dovoljenje izdajati neposredno na podlagi zakona, posebni predpis pa ni bil izdan, ker Združeni letalski organi niso izdali skupnega letalskega predpisa.
V agenciji za civilno letalstvo je zaposlenih 65 ljudi. Kaj delajo vse te pisarniške podgane mi ni jasno. Sedaj, ko se je pa zgodila ta nesreča pa hitijo z nekimi nerazumnimi ukrepi. Imeli so podlago v zakonodaji in kljub temu… ...prikaži več niso nadzirali ta del zračne aktivnosti. V normalni državi bi moral ob takem dogodku letet vsaj glavni na agenciji za civilno letalstvo in še poleg njega vsaj polovico zaposlenih, ki jih je itak pol preveč.
Rovanšek, kje si bil do sedaj???????? ...na današnjem sestanku so pregledali zakone????? ...idioti, raje bodite tiho...banda nesposobna!