V Sloveniji je idej veliko, vendar je od prototipa do zaslužka potem še daleč, opozarja Niko Jakelj iz Inovacijskega razvojnega zavoda Peter Florjančič. Glavni problem slovenskih inovatorjev po njegovem mnenju je, da so vse v enem – od snovalca, izdelovalca do tržnika. "To pa že dolgo ne gre več. Smo pač v dobi specialistov," pravi.
Največji izziv sta promocija in trženje, o čemer priča marsikateri izdelek, ki kljub nagradam ni dovolj prepoznaven in se ne proda. Stroški oglaševanja in prodora na trg so enostavno prehudi. "Manj kot štiri odstotke inovacij zaživi in prinese dobiček," pravi Jakelj.
Shranjevalnik zobnih protez
Za primer je navedel shranjevalnik zobnih protez (video izuma si lahko ogledate tukaj), ki so ga razvili in s smelimi pričakovanji ponudili trgu. "Marsikdo pravi, da smo s tem, ko je izdelek prišel v trgovine, naredili vse, ampak prizadevanj še zdaleč ni konec," opozarja Jakelj. Ocenjuje, da potrebujejo še vsaj nekaj deset tisoč evrov za promocijo onkraj Atlantika.
"Razvoj je trajal približno štiri leta, vloženih je bilo okrog 80 tisoč evrov. S prodajo v Sloveniji bi zgolj pokrili stroške, če nam uspe prodor v ZDA, si lahko obetamo vsaj dva milijona evrov zaslužka," pojasnjuje.
Čez noč ne gre
Sicer pa Jakelj pravi, da sama izobrazba sicer ni pomembna, ampak nihče pa ne more inovator postati čez noč. "Pomembno je, da si dobro podkovan na nekem področju," zaključuje.