"Počakajte do leta 2016, veliko se spreminja, 4000 jih je treba podreti v Ljubljani," je ljubljanski župan Zoran Janković na novinarski konferenci konec novembra lani odgovoril na vprašanje, zakaj reklamni panoji kazijo mesto, kot je to primer na Masarykovi cesti. "A obstaja en majhen problem, ena vejica. Dovoliti nam morajo, da mi to opravljamo, da država prenese na MOL inšpekcijski nadzor nad enostavnimi objekti. Govorimo o reklamnih, jumbo plakatih, utah in vrtičkih. Z nestrpnostjo pričakujemo odločitev, potem pa gremo v akcijo, plan je narejen."
PREBERITE ŠE:
Kazijo videz mesta in ogrožajo promet
"Gre za problematiko enostavnih objektov, za katere si MOL že nekaj let prizadeva, da bi država prenesla pristojnost na lokalno raven," pojasnjujejo na mestnem inšpektoratu oddelka za gospodarske dejavnosti in promet ter na oddelku za urejanje prostora. "Večinoma gre za objekte za oglaševanje in enostavne objekte, za katere pridobitev gradbenega dovoljenja ni potrebna. Mora pa biti njihova postavitev skladna z določili prostorskega akta in na območju MOL je veliko objektov za oglaševanje postavljenih v nasprotju z njimi."
Na mestnem inšpektoratu pojasnjujejo, da prihaja do kršitev postavitev vseh vrst objektov za oglaševanje, kot so namestitev objektov za oglaševanje na ograje, na fasade objektov (LED prikazovalniki) ali v bližino križišč. "To ogroža prometno varnost udeležencev cestnega prometa, saj preveliko število in nepravilno postavljeni objekti za oglaševanje odvračajo pozornost voznikov od dogajanja na cesti," opozarjajo na MOL. "Ne nazadnje pa postavljeni objekti za oglaševanje, ki so v nasprotju s prostorskimi akti, tudi močno kazijo videz mesta."
Na MOL ocenjujejo, da bodo z novimi pristojnostmi lahko ukrepali hitreje in uspešnejše. Večjega odpora lastnikov enostavnih objektov Janković ne pričakuje. "Spominjam se, kako je bilo pred osmimi leti, ko so podirali vrtičke na Žalah," pravi Janković. "Bil sem tam, njihovo mnenje je bilo, da vedo, da to ni lepo, a so jim pustili 30 let. Če pogledamo spremembo, ki je nastala potem, je vsem jasno, da je bilo to potrebno."
Zasebna zemljišča so problem
Lani novembra so pristojnemu državnemu inšpektoratu posredovali tudi seznam oglaševalskih objektov na območju MOL, ki so postavljeni v nasprotju z določbami v OPN. "Gre za objekte za oglaševanje, kot so stebri in table," pojasnjujejo pri MOL.
Prejeli so 30 pobud meščanov, ki so se nanašale na oglasne panoje. "V primerih, kjer so bili panoji postavljeni na zemljišču v lasti MOL, je inšpektorat uvedel inšpekcijski postopek," pojasnjujejo na Odseku za pobude meščanov. "Kjer so reklamni panoji postavljeni na zasebnem zemljišču, mestni inšpektorat nima pristojnosti nadzora po Odloku o oglaševanju."
Potem pa je potrebno odstraniti še tiste rdeče vislice, ki kazijo nekaj zemljišč v Ljubljani in spominjajo na črne čase po vojni. Da pa bi pogledali po kakšnih cestah vozimo, ne to pa ne pride v poštev, a ne...
Biznis je biznis!
LJ je kot našminkana ženska z raztegnjenim modrcem in strganimi hlačkami