Portorož. “Če so bili tile dnevi dejansko pokazatelj, kakšna bo turistična sezona, je bolje, da se ta niti ne začne. V prvih sončnih dneh pred dvema oziroma tremi tedni smo imeli več dela kot med velikonočnimi prazniki,” je bil razočaran Tito Hot iz gostilne Stara oljka sredi Portoroža.
“Hoteli so polni, veliko je enodnevnih gostov, ki pa se predvsem sprehajajo. Kraj nima nič od njih. Računali smo na več prometa, v pripravljenosti smo imeli še štiri dekleta za strežbo, pa jih nato sploh nismo poklicali,” je dodal. Mladen Škerbec iz bara Kapelica pa: “Če je bilo že zdaj tako slabo, sploh ne vem, kaj lahko pričakujem od prvomajskih praznikov.”
V večini portoroških lokalov in trgovin smo slišali bolj ali manj enako oceno – turisti, ki prihajajo, ne porabijo veliko, od bogatih judov, ki so napolnili hotel Kempinski Palace, pa tudi ni bilo veliko izplena. “Judje so hodili mimo, niti eden se ni ustavil in vstopil,” nam je dejala Sara Bašič iz prodajalne L’Occitane; med pogovorom so v trgovino vstopili Italijani in povpraševali po popustih.
V zlatarnah, v katerih smo se ustavili, prav tako niso imeli povečanega prometa. “Naši glavni kupci so domačini, ki kupujejo darila ob priložnostih, kot sta krst in poroka,” je povedal Rok Široka iz zlatarne nasproti hotela Kempinski Palace, po besedah njegove kolegice iz prodajalne Zlatarne Celje pa pride več kupcev z glavno turistično sezono.
“Najhujši so Italijani”
Zadovoljne sogovornike smo našli le v prodajalni oblačil blagovne znamke Marella. “Okoli 60 odstotkov judovskih strank je povpraševalo po popustih. Presenetilo pa me je, da so judinje, prišle so predvsem starejše ženske, kupovale nekaj številk prevelika oblačila, predvsem klasične modele. Glede barantanja pa so najhujši Italijani,” je izkušnje opisala Tina Mihajlovič.
757
ogledov
Judje so se pogajali
Obala. Gostinci in prodajalci razočarani. Turisti očitno bolj praznih denarnic.