Slovenija
1307 ogledov

Kako kupovati ceneje na spletu: primer Book Depository?

Slovenija 260.11.2013 racunalnik, internet, google, splet, spletno nakupovanje, Saša Despot
Na primeru spletnega trgovca Book Depository razkrivamo nekatere trike, ki se jih trgovci poslužujejo pri višanju cen. A tudi te se da kdaj zaobiti ...

Spletna knjižna trgovina Book Depository, ki jo je pred skoraj desetletjem ustanovil nekdanji Amazonov uslužbenec, je svoj sloves zgradila prav na "zastonjskem pošiljanju" knjig po celem svetu. A že nekaj hitrih klikov in povezav na VPN strežnike, ki omogočajo brskanje po medmrežju s tujim IP, pokaže, da vas bo oddaljenost od v Veliki Britaniji lociranega podjetja navkljub zastonjski poštnini nekaj stala.

Različne države, različne cene

Knjiga pisateljice Harper Lee Ne ubijaj slavca, ki je ponoven porast zanimanja požela zaradi novo izdane knjige Leejeve, vas bo v Sloveniji stala več kot na primer v Veliki Britaniji. Papirnato izdajo letos izdane knjige v angleščini boste v Slovenijo lahko naročili za ugodnih 7,36 evra, a v istem trenutku bi za isto izdajo v Veliki Britaniji odšteli preračunano skoraj dva evra manj (3,85 funta). Cene se seveda ne razlikujejo le v Sloveniji, na Irskem bi za isto knjigo odšteli 6,8 evra, v Španiji pa celo 7,85 evra.

V svojem drobnem tisku sicer Book Depository navaja, da se cene artiklov lahko razlikujejo zaradi od letos veljavne določbe Evropske unije, da se davek na dodano vrednost obračuna prejemniku v skladu z določili države, v kateri živi. A te določbe veljajo le za telekomunikacijske storitve ter storitve oddajanja in elektronskih storitev. Torej pri naročilih elektronskih programov ali elektronskih knjig, ki vam jih dostavijo elektronsko, bi se cene zaradi različnih davkov na dodano vrednost od države do države prav zares lahko spreminjale. Poenostavljeno, ne glede na to, kje boste elektronske izdelke naročili, bo davek na dodano vrednost še vedno obračunan po slovenski postavki. 

Kako do nižje cene?

A v primeru različnih cen za različne državljane pri enaki papirnati obliki knjige, kar počne Book Depository in še nekateri drugi trgovci, to ne velja. Višja cena je postavljena višje, ker se je tako odločil trgovec

Book Depository | Avtor: Print screen Print screen
A tudi to se da zaobiti ... V primeru, da knjigo Ne ubijaj slavca naročite iz britanskega IP naslova v Slovenijo, boste po dodanem davku na dodano vrednost lahko še vedno kupovali po "britanskih cenah“. Omenjeno knjigo smo tako v Slovenijo s pomočjo povezave na VPN strežnik naročili za skoraj evro in manj kot bi jo iz slovenskega naslova. Po dodanem davku na dodano vrednost smo zanjo odšteli 5,98 evra namesto za "slovenskih" 7,36 evra.

Logika zviševanja cen z oddaljenostjo od središča podjetja sicer ne velja za vse artikle in ne vedno, zato velja pred nakupom - posebej če je ta večji - preveriti cene iz več lokacij. Prav tako pa ne gre izključiti niti preostalih spletnih trgovcev (na primer Amazon, Ebay ali Abebooks), ki vam morda zaračunajo poštnino, a je lahko skupna cena v nekaterih primerih na koncu vseeno nižja.

Beleženje lokacije je le začetek ...

Lokacija je sicer le ena izmed informacij, ki jo spletni trgovci lahko uporabljajo za namene postavljanja cen. "Dinamično postavljanje cen" na podlagi vaše zgodovine brskanja, ki se beleži s pomočjo piškotkov, je med prvimi leta 2000 uporabil Amazon, ki je različnim kupcem v Združenih državah Amerike zaračunal različne cene za nakup DVD-ja Možje v črnem. Od 23.97 dolarja, pa do 27.97 dolarja. Poizkus se je po razkritju sprevrnil v pravi fiasko za spletnega giganta, ki je bil na koncu prisiljen celo v vračanje kupnine.

Kljub nasprotovanju javnosti, pa se dinamičnega postavljanja cen spletni trgovci še vedno poslužujejo. V kakšni meri je zaradi precejšnje skrivnostnosti praktično nemogoče ugotoviti. A v primeru, da se bo knjiga oziroma kateri drugi izdelek, po tem ko ste si ga ogledali večkrat, nenadoma podražil, velja ceno ponovno preveriti z brskalnikom v načinu brez beleženja zgodovine.

Komentarjev 2
  • seenamojca 10:45 23.avgust 2015.

    Razlika v ceni je pa verjetno ravno razlika v poštnini. Fair enough. Podobnega dinamičnega oblikovanja cen se poslužujejo tudi letalske družbe. Le da gre tam za več kot dva evra razlike ...