Raziskava je pokazala, da Nemci vsako leto porabijo približno 620 milijonov evrov samo za nakup božičnih slaščic, kar nanese pol kilograma slaščic na osebo. Med temi je najbolj priljubljen čokoladni Miklavž, ki ga prodajo za kar 10.000 ton. Kakšne pa so številke v Sloveniji?
Najbolj zgodnji v Hofru
Kot veleva tradicija, si v času božično-novoletnih praznikov mnogo ljudi kot drobno pozornost izmenja božične sladkarije. Da je prodaja slaščic v tem času v porastu, ne skrivajo niti največji slovenski trgovci, ki se na ta del leta posebej pripravijo.
Slaščice z božično tematiko se na policah iz leta v leto začnejo pojavljati vedno bolj zgodaj. Pri največjih slovenskih trgovcih so najbolj hitri v Hofru, ki s ponudbo sezonskih prazničnih proizvodov začnejo že septembra, kar je že ustaljena praksa. Prvi se na polici znajdejo medenjaki, sadje oblito s čokolado ter izdelki iz maricpana in nugata. Oktobra pa sledijo tudi ostali božično obarvani proizvodi, kot so čokoladni obeski in adventni koledarji.
Prav dosti ne zamujajo niti pri Lidlu, kjer gostom sladkarije znamke Favorina ponudijo na začetku oktobra, izdelke praznične blagovne znamke Deluxe pa v novembru.
Na njihovo odločitev vpliva želja kupcev, ki se želijo na praznično obdarovanje pripraviti nekoliko prej. Ostali trgovci pa dajo praznične dobrote v prodajo na začetku novembra, kar kupcem omogoči pravočasen nakup.
Največ se proda čokoladnih izdelkov
Pri Mercatorju navajajo podatek, da letno prodajo za približno 1,2 milijona kilograma čokolade in čokoladnih izdelkov, ki sta najbolj priljubljeni slaščici tudi v tem času. Pri njih se na policah pojavi prek 400 različnih vrst sladkarij, najbolj pa so izpostavljene slovenske.
V Sparu so dejali, da pri njih še vedno veliko ljudi prisega na tradicijo, saj narašča nakup domačih izdelkov. V zadnjih letih beležijo porast nakupa potic, ki jih ponudijo že za Martinovo. Priljubljene so tudi običajne torte in poseben božični kruh, ki ga pečejo v Pekarni Spar.
Najbolj priljubljen božični nakup v Hofru predstavljajo piškoti »Spekulas«. Veliko ljudi prisega tudi na medenjake s čokolado in marcipan s temno čokolado ter potico različnih okusov, med drugimi je na voljo tudi veganska.
Lidl pa se sooča s kar za tretjino višjo prodajo čokolade in čokoladnih pralin kot v neprazničnih mesecih.