V današnjem času veliko ljudi svoje nakupe opravlja prek spleta. Tako v Sloveniji, EU kot državah izven EU. Velikokrat je ključen dejavnik pri odločitvi za nakupe v drugih državah cena izdelka. Bralka je tako med opremljanjem stanovanja na tujih spletnih straneh iskala tudi zunanje luči. Naletela je na ugodno ponudbo in se odločila za nakup.
Čeprav se je zavedala, da med transportom lahko pride do poškodb blaga, je zaradi pozitivnih izkušenj v preteklosti bila pripravljena tvegati. Na žalost pa se tokrat ni izšlo po pričakovanjih. V enem od paketov je prišla luč, a je bilo steklo razbito. "Ko sem paket prevzela, nisem niti posumila, da bi lahko bilo kaj narobe. Ko pa sem ga odprla, se je izkazalo, da se je med prevozom stekleni kozarec razbil," je povedala.Vsebino paketa je fotografirala in obvestila prodajalca, a se slednji na njeno sporočilo sprva ni odzval. Ko sta končno vzpostavila stik, pa je odgovornost prodajalec prevalil na dostavno službo in zavrnil idejo, da bi na kakršen koli način pripomogel k pozitivni rešitvi nastale situacije. "Ne morem verjeti, da se še vedno najdejo prodajalci, ki tako postopajo," je ogorčeno komentirala.
Pri spletnih nakupih velja, da se tveganje izgube ali poškodovanja blaga prenese na potrošnika šele, ko potrošnik fizično prevzame naročeno blago. Če se potrošnik sam dogovori za prevoz blaga, se tveganje na potrošnika prenese v trenutku, ko dostavna služba prevzame blago pri prodajalcu. V primeru bralke prodajalec ni imel prav, ko je odgovornost pripisoval dostavni službi.
Evropski potrošniški center priporoča, da potrošniki prevzeto blago dokumentirajo. Če so ob prevzemu vidne poškodbe, je priporočljivo paket fotografirati in dostavljavca prositi za zapisnik o prejetju poškodovane pošiljke. Pomembno je, da zapisnik podpišeta tako potrošnik kot dostavljavec.
Včasih je paket na videz nepoškodovan, a se poškodbe pokažejo, ko potrošnik paket odpre. V takem primeru je treba takoj obvestiti prodajalca in dostavljavca. Obvestilu, ki naj bo pisno, priložite fotografije in opis poškodb. Če naročate blago, za katerega že ob naročilu veste, da obstaja možnost, da pride med dostavo do poškodb, je smiselno, da dokumentirate celoten postopek odpiranja paketa. Najbolje, da vse skupaj posnamete, posnetek pa potem pošljete prodajalcu.
Ukrepajte pravočasno
V primeru, da s prodajalcem ne najdete sprejemljive rešitve, se lahko za pomoč obrnete na pristojne institucije. Za nakupe znotraj države vam pomoč lahko nudi Zveza potrošnikov Slovenije, skladno s svojimi pristojnostmi lahko ukrepa tudi Tržni inšpektorat RS. Evropski potrošniški center nudi pomoč pri reševanju težav s prodajalci iz EU, Norveške in Islandije.
Če imate sklenjeno zavarovanje pravne zaščite, lahko v takih primerih uveljavljate tudi pravice iz tega naslova. "Če pride blago poškodovano, prevzem opravite pazljivo. Če je poškodovana že embalaža, naj se to zapiše v dostavni zapisnik skupaj s kurirjem.
Takoj fotografirajte embalažo, poškodovano blago, etikete, številko paketa in hranite vse dokumente: račun, dobavnico, potrdilo o prevzemu, dopisovanje s prodajalcem," svetuje Zavarovalnica ARAG. "Prodajalca je treba pisno obvestiti o napaki blaga (priporočljivo čimprej) in mu poslati dokazila (fotografije, opis škode). Blaga ne uporabljate, ampak ga hrani kot dokaz. Če prodajalec ne reagira, lahko uveljavljate jamčevalne pravice/garancijo."
Priporočajo torej pisno obveščanje prodajalca, zavarovanje dokazov s fotografijami blaga, hranjenje dokazov, med katere sodijo račun, zapisnik in komunikacija s prodajalcem. Pomembmo je tudi, da napako pravočasno prijavijo, dodajajo.
Glede naročajte lokalno. A ste kdaj kaj brskali po trgovinah? Mi je crknil adapter za napajanje led loči in sem obrnil okrog celo mesto. A mislite, da sem ga dobil? Ne niti kondenzatorjev, ki sem jih pozneje naročil in sam… ...prikaži več zamenjal! Glede dostavnih služb pa če pobrskate po internetu boste našli marsikaj tudi zvita, da zvita kovinska vrata! Kriviti za vse prodajalce je zgrešeno. V prvi vrsti bi morale inšpekcijske službe poostriti nadzor nad tem kako dostavne službe ravnajo z blagom!
Na A. sem naročil 1l razredčila DMSO, ki mora biti zaradi agresivnosti v stekleni embalaži. Pri eni od tujih dostavnih služb so steklenico v paketu uspeli razbiti in njihov uslužbenec me je kontaktiral, kaj je bila vsebina. Kljub poslani dokumentaciji… ...prikaži več in posredovanju na A. se ni zgodilo nič. Zato sem pošiljko vredno 50€ enostavno odpisal. Ne izplača se sekirati, drugič bom naročil manjšo količino, ker se ob manjši masi steklo težje razbije. Draga šola, zato delim izkušnjo ;)
Lesnina Brdo pred 20 leti . Kupim omaro , ki je bila namenjaena razrezu , vendar ko sem odprl paket pri Hobiju SL , sem videl , da je stranica odbita in to ravno tisti del , ki sem ga… ...prikaži več potreboval. Nazaj na Brdo in gospoda v prvi besedi , da sem jo jaz razbil . No pa so ravno ŠTUDENTJE raztovarjali kamione in metali pakete kot žoge iz šleperjev . Sam pokazal sem njihov način raztovaranja , pa so mi takoj zamenjali paket .