Zjutraj med 7. in 8. uro ter popoldne okoli 16. ure promet od križišča pri Šmihelskem mostu in po vsej dolžini novozgrajene Šmihelske ceste, vključno z novim krožiščem, skoraj popolnoma stoji, kolone vozil se vijejo tudi do doma starejših občanov v Šmihelu, so nas opozorili bralci. Sprašujejo se, kako je mogoče, da je takšen prometni kolaps povzročila nova cesta, ki bi vendarle morala promet razbremeniti.
Ni koordinacije
Milan Bratić, podsekretar za promet na Mestni občini Novo mesto, pravi, da pet križišč, prvo med Koštialovo in Seidlovo, drugo pri Kettejevem drevoredu, tretje na začetku Šmihelskega mostu, četrto na njegovem koncu in peto pri Portovalu, deluje v koordinaciji. “Smisel koordinacije je omogočiti neoviran pretok vozil od začetnega do končnega križišča in obratno,” pove Bratić.
V to koordinacijo je zdaj, kot pojasnjuje, vključeno novo štirikrako križišče na koncu Šmihelskega mostu. “Da bi to zagato uredili, moramo spremljati prometne tokove in v koordinacijo namestiti nov krmilni program tega križišča,” pravi Bratić.
Bolje, a ne takoj
A to se po njegovih besedah ne more zgoditi takoj: “Da bi vzpostavili novo koordinacijo, je potrebno opazovanje prometnih tokov določen čas.” Tudi nova koordinacija križišč prometnih konic v celoti ne bo odpravila; kot pravi Bratić, razvoj in vse številčnejše dnevne migracije zahtevajo svoje. Rešitev oziroma omilitev teh težav bi, kot dodaja, prinesle gradnje in prenove križišč in odsekov cest.
14
ogledov
Kolone na Šmihelski
Gneča. Na novozgrajeni cesti ob konicah promet stoji. Potreben je nov krmilni program križišča.