Slovenija > Komentarji in kolumne
37 ogledov

Čevapčiči cenejši od mletega mesa ...

... voda iz plastenke pa je lahko le voda iz vodovodnega omrežja z dodatki.

Nataša Čepar | Avtor: Barbara Milavec Barbara Milavec
Sorodnica je zadnjič v trgovini pri mesarju nameravala kupiti mleto meso, ki je stalo nekaj čez osem evrov na kilogram, zraven pa je zagledala čevapčiče – izdelek, v katerega je bilo poleg mletega mesa treba dodati še vsaj začimbe in vložiti določeno delo –, ki so jih prodajali za dobrih pet evrov na kilogram. Mesar se je izmikal, da on ne postavlja cen, poslovodja pa je imela po njenem mnenju neprepričljivo razlago o "prvovrstnem mesu, ki ga zmeljejo". Ni čudno, menila je, da jo imajo za norca.

Kralj potrošnik. Proizvajalci tarnajo nad trgovskimi znamkami, češ da so v tako sodelovanje prisiljeni in da si s tem odžirajo tržni delež. Poleg trgovcev naj bi od trgovskih znamk imeli največ potrošniki, ki lahko kupujejo ceneje. Tržni boj pa z nižjo ceno prinaša tudi "drugačno kakovost", kot pravi agrarni ekonomist Aleš Kuhar. O tem se lahko prepričamo, če preberemo drobni tisk na embalaži, v kakršnem je zapisana sestava izdelka. Vzemimo dva primera. Nizkocenovna trgovska znamka ponuja breskov ledeni čaj, kjer o breskvi ni niti sledu, vsebuje pa konzervanse in sladila, ki niso ravno priporočljivi z vidika zdrave prehrane. Ali pa navadna oziroma gazirana voda v plastenki. V skladu s pravilnikom ločimo mineralno, izvirsko in namizno vodo. Zadnja, ki se večinoma prodaja pod trgovsko znamko, je lahko pripravljena iz prvih dveh ali pa kar iz vode iz vodovodnega omrežja z dodatki, s katerimi se jo izboljša in očisti (piše v pravilniku!). Potrošnik je torej kralj, ker lahko kupuje ceneje in če verjame mitu kakovosti iz oglasov.

 

Komentar se nanaša na članek: "Vseeno kaj jemo, le da je poceni".

Komentarjev 1
  • alfredo 12:52 24.junij 2013.

    No money, no honey...