Neobvezni izbirni predmeti (NIP) šolam povzročajo težave, saj jim predpisani finančni in normativni okviri ne omogočajo, da bi vsem učencem zagotovile obiskovanje izbranega predmeta. "Na naši šoli imamo vsaj za pet polnih oddelkov prijavljenih otrok, odobrene imamo pa štiri," pravi predsednik združenja ravnateljev Borut Pečan.
Trije so preveč
Na osnovni šoli Janka Modra iz Dola pri Ljubljani, od koder prihaja, se je za računalništvo prijavilo 59 učencev, odobreni pa imajo le dve skupini. Ker je v skupini za izvajanje izbirnih predmetov lahko največ 28 učencev, to pomeni, da je prostora za računalništvo na tej šoli za 56 učencev, za tri pa ne. "Zdaj bi moral nekaterim reči, da ne morejo vpisati želenega predmeta, ker nimamo na voljo prostora v skupini," pravi Pečan in dodaja, da še vedno čaka odgovore ministrstva na vprašanje, po katerih kriterijih naj izbere učence ter kako naj jim pove, da se izbirnega predmeta ne morejo udeležiti. "Ministrstvo bo moralo zagato na nek način rešiti, saj imajo vsi učenci enako pravico do izbranega predmeta."
Glede izbirnih predmetov so sicer v prednosti večje šole. V Dolu pri Ljubljani poleg računalništva ponujajo le še šport, medtem ko imajo na večjih šolah možnost oblikovati več učnih skupin ter ponuditi večjo izbiro predmetov, med drugim tuje jezike, umetnost in tehniko.
Neobvezen, a ocenjen
V prihodnjem šolskem bodo osnovne šole izvajale neobvezne izbirne predmete v 4. in 5. razredu ter 7. in 8. razredu. Novost bo možnost učenja 1. tujega jezika - angleščine kot neobveznega izbirnega predmeta v 1. razredu, na tistih šolah, kjer se bodo za to odločili.
Učenci lahko izberejo eno ali dve uri izbirnih predmetov ali pa se za obiskovanje izbirnega predmeta sploh ne odločijo. Če se za obiskovanje NIP odločijo, morajo predmet v šolskem letu obiskovati in dobijo iz njega tudi oceno.
Komu naj reče?, izvoljencem ljudstva