Ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, je nedavno predstavilo načrte za širitev ljubljanske obvoznice, čemur v Levici ostro nasprotujejo. "Prometna politika zadjih 25 let je temeljila izključno na investicijah v ceste in avtoceste, česar kolateralna škoda je železniški promet, ki ni nikakor primeren 21. stoletju ter javni prevoz, ki po večini po stroškovni in časovni učinkovitosti ne more parirati osebnemu prevozu z avtomobilom," poudarjajo v stranki.
Navajajo, da je bilo število potnikov na slovenskih železnicah leta 2016 za 16 odstotkov manjše kot leta 2008, medtem ko se je število avtomobilov, ki se dnevno pripeljejo v Ljubljano, od leta 2003 do 2016 povečalo z 80.000 na 116.000.
Zahtevajo sklic odbora za infrastrukturo
Poudarjajo, da so se še poleti z vladnimi strankami strinjali, da je treba trende obrniti in črtali širitev ljubljanske obvoznice iz koalicijske pogodbe, a je ministrstvo za infrastrukturo, kljub temu nedavno objavilo načrte za njeno širitev. V Levici zato zahtevajo sklic odbora za infrastrukturo, okolje in prostor.
"Projekt, ki bi stal vsaj 800 milijonov evrov, novejše ocene pa segajo celo do 1,2 milijarde evrov, namreč ne bo rešil težav s pretočnostjo prometa, te se bodo zgolj preselile na ljubljanske mestne vpadnice," poudarjajo pri Levici. "Kot je dejal dr. Matej Ogrin, politika reševanja prometnih zastojev s širitvami cest je približno taka, kot da bi se z debelostjo spopadali s kupovanjem širših hlač."
Namesto cest železnice
Navajajo podatke, s katerimi dokazujejo, da promet v mestih vpliva na zdravje ljudi. "Kar 40 odstotkov vseh emisij od prometa povzroča promet v mestih," poudarjajo pri Levici. "Študija Evropske agencije za okolje kaže, da je leta 2005 zaradi izpostavljenosti delcem prezgodaj umrlo kar 1700 prebivalcev Slovenije."
“Če bi bilo delcev PM10 manj, bi v Ljubljani na leto umrlo 180 ljudi manj, če bi bil zrak kot v Goteborgu ali Stockholmu, pa bi jih umrlo 300 manj."
dr. Peter Otorepec iz Inštituta za varovanje zdravje
Ocenjujejo, da je projekt tudi bistveno dražji od alternativ, kot je posodobitev železniškega prometa. Navajajo študijo, ki jo je pripravila Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, ki ocenjuje, da bi se z izboljšanjem dostopnosti in učinkovitosti javnega železniškega prometa v Ljubljani lahko število potnikov na vlakih iz ljubljanske urbane regije povečalo za 45 odstotkov, od tega na nekaterih relacijah, npr. Ljubljana - Kranj ali Ljubljana - Postojna tudi za 80 do 100 odstotkov.
"Za to bi bilo potrebno odpraviti ozka grla in drugih pomanjkljivosti ljubljanskega železniškega vozlišča, izvesti nekaj organizacijskih ukrepov povezanih s signalno-varnostnimi in telekomunikacijskimi napravami, ter nekaj manjših infrastrukturnih ukrepov, ki vključujejo gradnjo Tivolskega loka," poudarjajo pri Levici. "Celotna investicija je ocenjena na okoli 200 milijonov evrov, ali približno četrtino (ali pa celo šestino!) tega, kolikor naj bi stala širitev ljubljanske obvoznice, s tem ukrepom pa bi se preusmerilo potnike iz cest na železnice, posledično pa zmanjšalo emisije trdih delcev in toplogrednih plinov."
Želite najti žensko za eno noč? Dobrodošli v == >> www.3xDate.top ********************************************************************************************** Ne gre dobro z dekleti? Ja, vsi ljudje imajo radi velike stvari in dolga dejanja. Poskusite > > > > www.XXmacho.Com
Kaj pa, če je Levica bolj pametna od vseh starih politikov???????? Potem smo gotofi!!!
Če bi se subvencionirali prevozi z avtobusi in vlaki, ter se uredili vozni redi, bi marsikdo odšel v službo raje z javnim prevozom, kot z lastnim avtom. Odpadejo vsi stroški od nakupa avtomobila, gum, vzdrževanja, itd. Samo potem pa kar… ...prikaži več naenkrat bi bilo preveč mehanikov, vulkanizerjev in avtohiš, pa bi bili zopet v recesiji, ker ne bi bilo kavzi gospodarske rasti.