Slovenija
12969 ogledov

Ljubljančane prosijo za potrpljenje: Leto in pol bo življenje tu precej napeto

Avtobusna postaja Ljubljana
1/3
Profimedia
Zdajšnja postaja je "slabša od tiste v Albaniji, a zdaj bo najgrša postaja postala najlepša postaja," je dejal Zoran Janković.

Na Mestni občini Ljubljana so predstavili projekt izgradnje javnega dela Potniškega centra Ljubljana in okoliške javne infrastrukture ter prometne ureditve, ki ga izvajajo skupaj z Ministrstvom za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami.

"Naš cilj je hudo ambiciozen, in sicer da z večino gradbenih del končamo do konca leta 2025 in naredila bom vse, da se bo ta rok spoštoval," je poudarila infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek.   

"Ko bo projekt končan, bo to t.i. 'mobility točka', s katero bomo vzor celi Evropi," je dodal generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. 

Mes je dodal, da bo prenova predvsem v korist javnemu prometu, pešcem in kolesarjem. Povečalo se bo število parkirnih mest za avtobuse, celotna prometna ureditev se bo prilagodila javnemu potniškemu prometu, obe postaji, avtobusna in železniška postaja pa bosta v prvi vrsti nemanjeni potniko. Prostor bo po njegovem dobro izkoriščen in pretočen, na voljo bo na primer več kot dva tisoč mest za kolesa in veliko avtomobilov za namen izposoje. 

Župan Zoran Janković je ob tem dejal, da  je zdajšnja postaja "slabša od tiste v Albaniji, a zdaj bo najgrša postaja postala najlepša postaja."

Glavna gradbena dela za novi Potniški center so ocenjena na 300 milijonov evrov, bi lahko stekla prihodnje leto, celotno območje železniške postaje pa bo tako lahko, če ne bo negativnih presenečenj, prihodnjih nekaj let veliko gradbišče.

Območje PCL po besedah projektanta podjetja Elea IC Roka Avsca v praksi predstavlja veliko križišče in bo tudi v prihodnosti osrednja prestopna točka potnikov javnega potniškega prometa v državi. "Glavni cilji tega projekta so izboljšati pogoje za javni potniški promet in zagotoviti najvišjo možno raven tako za kolesarja kot pešca," je poudaril.

V okviru projekta bodo v celoti prenovili železniško infrastrukturo, zgradili nov nadhod, obstoječi podhod pod železniško progo pa prenovili in razširili.

Na Dunajski cesti bodo zamenjali železniški nadvoz, enako bodo naredili na Šmartinski cesti pri Ortobaru, nova avtobusna postaja bo zrasla ob Vilharjevi cesti, ob Masarykovi pa bodo vzpostavili dodatni avtobusni terminal, je med drugim nanizal načrte.

Vilharjeva bo enosmerna

Med ključnimi spremembami na cestnem omrežju je izpostavil enosmerni prometni režim na Vilharjevi cesti od uvoza za PCL do križišča za Železno cesto. Ob tem odseku ceste bo namreč stala avtobusna postaja, na Šmartinski cesti bo razširjen podvoz pod železniško progo, Masayrkovo cesto in Trg OF pa bodo spremenili v bulvar.

Raziskovalec na Prometnotehničnem inštitutu Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Simon Detellbach je izpostavil, da novo predvideno stanje bistveno izboljšuje javni potniški promet z rumenimi pasovi na praktično vseh obodnih cestah PCL. Na vpadnicah v mestu se bodo skrajšali potovalni časi, izboljšana bo povezanost med vsemi oblikami javnega potniškega prometa, prav tako bodo krajše in hitrejše prestopne poti pešcev in kolesarjev, je dejal.

"Predlagali smo enosmerno ureditev Vilharjeve ceste na odseku mimo avtobusne postaje, kar pa bi imelo za posledico bistveno zmanjšanje tranzita osebnih vozil. Kljub temu se zagotavlja primerna dostopnost do vseh objektov in parkirnih garaž pod temi objekti za celotno območje PCL, kar bo omogočilo boljšo povezavo centra s severovzhodnim delom Ljubljane, torej s Šmartinsko cesto, Žalami, BTC in severno obvoznico," je dejal.

Obnova Linhartove bo stekla v kratkem

Projektant Boštjan Račič je med drugim izpostavil rekonstrukcijo Linhartove ceste, ki je predvidena kot štiripasovna cesta z obojestranski rumenimi pasovi, z novim drevoredom in z boljšimi pogoji za pešce in kolesarje, je dejal. Obnova te prometnice bo na odseku od križišča z Dunajsko cesto do stika z Matjaževo ulico predvidoma stekla prihodnji teden.

 | Avtor: Emonica d.o.o. Emonica d.o.o.
Direktor Javnega podjetja Ljubljanski potniški promet Peter Horvat je prepričan, da bo v prestolnici zrasel kakovosten nov potniški center, po katerem Ljubljana praktično hrepeni že desetletja. "To, kar imamo danes, je milo rečeno katastrofa in nov center bo gotovo spodbuda za javni prevoz," je dejal.

Stekli so tudi že postopki za podelitev gradbenega dovoljenja za komercialni del urejanja območja železniške postaje v Ljubljani. Družba Mendota invest v lasti madžarske bančne skupine OTP je zahtevo vložila maja lani.

Milijarda evrov

Javni del z vsemi cestami in zasebni del projekta Emonika bosta skupaj težka približno milijardo evrov, je ocenil Janković. Po besedah ministrice bo potrebnega veliko potrpljenja, saj bo življenje na tem območju leto oziroma leto in pol 'precej napeto. Potniški center naj bi dokončali do konca leta 2025.

dezurni@styra-media.si
 

 

 

 

Komentarjev 12
  • zdrej 12:37 11.oktober 2023.

    Ta projekt je bolj všečen. Se pa bojim, da so se zaleteli v zid, pa še tega ne vedo. Glavno mesto države mora imeti funkcionalo in vredu glavno železniško postajo. To je prvi in zadnji stik z mestom za marsikoga. ...prikaži več. Upam, da bo boljše narejeno kot P+R v Stožicah. Stavim da bodo vsaj 4 leta matrali projekt. Seveda bi pa mesto moralo dati iz proračuna enak delež, kot ga dajejo ostale občine za podobne projekte.

  • Zebra12 15:41 10.oktober 2023.

    Bravo g. Janković. To je projekt, ki sem ga čakal od vaše prve izvolitve in sem vesel, da ste izpolnili obljubo, ter bo prestolnica dobila moderno železniško in avtobusno postajo.

  • Avatar Anion6anion
    Anion6anion 15:32 10.oktober 2023.

    A je šivilja tudi prosila za potrpežljivost ?