Pariz, Ljubljana. “Pričakujem, da bo Ljubljana podobnejša Dunaju kot Parizu,” o sistemu izposoje koles, ki se bo imenoval BicikeLJ, pravi Marko Kolbl, direktor Europlakata. V Parizu, kjer smo si ogledali delovanje sistema, so imeli na začetku, pred štirimi leti, veliko težav z vandali. Kar 70 odstotkov koles je bilo poškodovanih ali ukradenih, zdaj jih je 25 odstotkov. Na Dunaju na primer ukradejo le dve kolesi na leto, pravi Kolbl.
V Parizu z okolico imajo za izposojo na voljo 20.600 koles na 1.451 postajah, v Ljubljani bo 300 koles na 30 postajah. V Parizu je 160 tisoč izposojevalcev na leto, vsak za registracijo plača 29 evrov letno, v Ljubljani pa bo odštel tri evre. Koliko jih bo, si Kolbl ni upal napovedati. Za izposojo bo nujna registracija, med drugim bodo morali uporabniki dati tudi številko bančnega računa. Nato bodo dobili PIN-kodo, kolesa pa si bo možno izposoditi le z Urbano. To je od Europlakata zahteval ljubljanski župan Zoran Janković.
Izposoja koles bo v Ljubljani zaživela sredi maja, v drugih slovenskih mestih pa verjetno nikoli, pravi Kolbl. Sistem bodo morda širili iz mestnega središča, saj se o tem nameravajo pogovoriti z velikimi trgovskimi centri, še napoveduje.
V Ljubljani cenejše, a z višjo kaznijo za krajo
Ljubljana. Izposoja kolesa bo prvo uro brezplačna, druga bo stala en evro, tretja dva, od četrte naprej bo vsaka ura štiri evre. Za spremembo cen bo moral Europlakat dobiti soglasje MOL.
Pariz. Izposoja kolesa je prve pol ure brezplačna, do ene ure stane en evro, do ure in pol tri, do dveh ur sedem, vsaka nadaljnja ura stane štiri evre.
Ljubljana. Kazen za krajo kolesa bo 350 evrov.
Pariz. Kazen za krajo kolesa med izposojo je 150 evrov, sicer pa štiri tisoč evrov.
Ljubljana. MOL je Europlakatu v zameno za vzpostavitev sistema dala 360 oglasnih panojev za 15 let, od tega 140 novih lokacij.
Pariz. Mesto je JCDecaux v zameno za vzpostavitev sistema dal 1.550 panojev, s katerimi na leto zasluži 50 milijonov evrov.