Slovenija
6947 ogledov

Na vidiku zakonodajne spremembe, ki bi pretresle trg taksi prevozov

taksi Dejan Mijović
Infrastrukturno ministrstvo predlaga spremembe, ki bi omogočile prihod Uberja v Slovenijo, nadzor nad taksisti pa bi po novem prevzele občine. Obeta se tudi možnost prevozov brez taksimetra.

Na infrastrukturnem ministrstvu leto zatem, ko so sprva načrtovali, predstavljajo spremembe, ki bodo premešale trg prevozov.

Po novem predlogu zakona o prevozih v cestnem prometu bi tako na ministrstvu pod vodstvom Petra Gašperšiča dopustili možnost, da en sam potnik naroči tudi občasni prevoz, ki je bil doslej namenjen le skupini potnikov, kar pomeni, da bodo taksisti izgubili absolutni primat. To je bila tudi želja Uberja, ki na slovenski trg ne želi vstopiti, dokler bi njihovi vozniki za prevoz potnikov potrebovali taksi licence.

Ukinili bi državne taksi licence

Cammeo | Avtor: Saša Despot novinarska konferenca družbe Taksi Cammeo, na kateri so spregovorili o prihodu Cammea v Slovenijo, Saša Despot
Ker na ministrstvu priznavajo, da bi takšna poteza prinesla večjo konkurenco taksistom, pa bi tudi zanje ukinili nacionalno taksi licenco in ureditev skorajda v celoti prepustili v urejanje in nadzor lokalnim skupnostim. Občine bi tako predpisale načine in pogoje za izvajanje avtotaksi prevozov. "V zakonu se na državni ravni predpiše samo najnujnejše vsebine, kot sta na primer načina priglasitve območij opravljanja dejavnosti avtotaksi prevozov in registracije platforme za sklepanje pogodb o avtotaksi prevozu z uporabo informacijskih storitev brez uporabe taksimetra," med drugim novosti predloga navajajo na ministrstvu, kjer ob tem za lažji prehod v nov sistem predlog predvideva petletno prehodno obdobje.

Možnost prevozov brez taksimetrov

Doslej so taksisti morali sicer imeti licenco na državni ravni in dovoljenje lokalne skupnosti, prevoze pa so lahko opravljali le na podlagi taksimetra. A tudi pri tem je šlo ministrstvo na roke Uberju in predlagalo spremembo, ki bi taksistom omogočila prevoze brez taksimetra v primerih, ko ima prevoznik informacijsko storitev, na podlagi katere potniku preden sede v avto podrobno predstavi ponudbo, ki vsebuje tudi previden čas in ceno poti.

Slednje dopušča, da bi tudi taksisti po novem lahko svoje cene postavljali bolj variabilno, na primer višje cene v primeru večjega povpraševanja in seveda tudi obratno.

V tujini je bil Uber v primerih zvišanja cen prevozov ob naravnih katastrofah in terorističnih napadih prav zato že večkrat na udaru javnosti.

Bo za spremembe zmanjkalo časa?
Na ministrstvu za infrastrukturo so za Žurnal24 napovedali, da vlada predlog sprememb zakona o prevozih v cestnem prometu predvidoma sprejela konec februarja 2018, nato pa ga bodo v državni zbor poslali po skrajšanem postopku. Na ta način lahko na ministrstvu še računajo, da bi lahko ob podpori poslancev zakon sprejeli na eni od zadnjih državnozborskih sej. V primeru daljšega usklajevanja ali koalicijskih nasprotovanj, pa se lahko zgodi, da bo ministrstvu Petra Gašpešiča za spremembo omenjenga zakona zmanjkalo časa.

Na Uberju s predlogi še niso seznanjeni

Ker s predvidenimi spremembami večina taksi družb pa tudi Uber še ni bila seznanjena, predlogov včeraj za Žurnal24 še niso želeli komentirati.

Uber | Avtor: Profimedia Profimedia
"Nismo seznanjeni s spremembami, niti da je ministrstvo vložilo spremembe zakona v javno razpravo," so nam med drugim pojasnili na Uberju, ki je sicer že večkrat napovedal, da brez zakonodajnih sprememb njihovega vstopa na trg ne bo, a da jih Slovenija še vedno zanima. Na zadnje so to povedali ob predlagu zakona opozicijske SDS, ki bi Uberju omogočil vstop na slovenski trg in mu ponudili celo več, kot si želi. Predlog v državnem zboru ni dobil zadostne podpore.

Predstavniki Uberja so sicer že oktobra 2016 napovedali, si želijo vstopiti na trg, ko bo zakonodaja ustrezno urejena. Uber pa bi poleg UberX v Sloveniji predstavil tudi storitev Uber Ljubljana, kjer bi zagotavljali le prevoze le z električnimi vozili. Kot so nam povedali na LPP in MOL pričakujejo, da bodo vozila enotne belo-zelene grafične podobe EURBAN.

Pričakovati je veliko nasprotovanje

Zakonodajni predlog pa bo vsaj na strani taksistov zagotovo požel val nasprotovanj. V preteklosti so predvsem izražali strah pred nelojalno konkurenco, ki ne deluje po istih pravilih kot taksisti.

"Vojno" Uberju so ob njihovi napovedi prihoda napovedali tudi že sindikati. "Uber eno tistih podjetij, ki profitira na podlagi nižanja standardov dela ter prekarizacije in espejizacije dela," so v skupni izjavi izpostavili združeni sindikati Sindikat Mladi plus, Svobodni sindikat Slovenije, Gibanje za dostojno delo in socialno družbo ter Svetovalnica za migrante, ki nasprotujejo prihodu Uberja.

Na infrastrukturnem ministrstvu so v predlogu zakona sicer večrat zapisali, da so upoštevali sodbo Sodišča EU, kjer so razsodili, da ameriško tehnološko podjetje Uber ni le ponudnik storitve posredovanja pri iskanju prevoza in ga ni mogoče opredeliti za "storitev informacijske družbe", temveč ga je treba opredeliti za "storitev na področju prevoza",

Poleg tega vozniki prevoznikov z licenco za prevoz potnikov in avtotaksi prevoznikov po novem ne bi smeli biti več  pravnomočno obsojeni zaradi kaznivih dejanj zoper življenje in telo, človekove pravice in svoboščine, spolno nedotakljivost, človekovo zdravje ter varnost javnega prometa, pri čemer se za te voznike uveljavlja tudi obveznost predhodne nekaznovanosti zaradi kaznivih dejanj zoper spolno nedotakljivost, izvršenih proti mladoletnim osebam, ne glede na njihov morebitni izbris

Novi predlog zakona predpostavlja tudi spremembe na področju javnih prevozov, kjer bi država stanje uredila z ustanovitvijo novega podjetja zasebnega prava in z neposredno podeljeno koncesijo.

Uber Slovenija Sindikati napovedujejo "vojno" Uberju
Komentarjev 12
  • max 11:15 22.januar 2018.

    To, da država spreminja, oziroma prilagaja zakonodajo tujemu zasebnemu podjetju, lepo pokaže hlapčevstvo naših kvazipolitikov, ki smo zato, da se pokažejo všečni delajo v lastno škodo in škodo svojih državljanov. Takšno samoponižanje je kriminal in take ljudi bi bilo potrebno ...prikaži večo takoj nagnat iz parlamenta in dosmrtno iz politike.

  • Žurnalček 10:43 20.januar 2018.

    Ker taxi prevozi niso samo znotraj občinskih meja ampak po vsej državi , mora tako kot urejuje država avtobusne prevoze regulirati tudi taxi prevoze !

  • pikijakob 21:57 19.januar 2018.

    A Kvaziragi še vedno fura taksi po ljubljani?